Gå til innhold

Videoredigeringsprogram?


Eirik Rusten

Anbefalte innlegg

Ey

Nå har jo jeg tatt steget inn blant Hollywood-kjendiser og mesterregissører som Steven Spielberg med min første bindefilm. Jeg "redigerte" den i windows live movie maker. Jeg har en mistanke om at det finnes bedre saker enn det, og ønsker tips om relativt enkle programmer til slikt. Jauda, jeg kan google, men 14 millioner svar fra ukjente tullpeiser slår ikke et enkelt svar på ffs ;) Så en tråd for par-tre år siden, men det har kanskje skjedd noe etterpå. Har win 7 forresten, så forslag til ting som bare går på mac er litt tøysete  8)

Yours truly

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Premiere Pro og After Effects er helt kanon, også til profesjonelle oppgaver (hvis man ikke er hjernevasket til at final cut er verdens eneste redigeringsprogram).

Ellers er Sony Vegas ett mye mer brukervennlig program. Mer pek og klikk, og mindre matematikk og dybdekunnskap om klipping nødvendig for å benytte det.

Jeg vil heller anbefale Sony Vegas enn Premiere Pro/Final Cut, da læringskurvene er litt høyere på disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Premiere er helt topp og like proft som noe annet program. Er stort sett det og Avid som blir igjen blant de proffe etter at Apple skjøt seg selv i foten med siste versjon av Final Cut (ikke kompatibelt bakover...). Redigerere og studioer rømmer fra Final Cut nå...

I det hele tatt, med CS5 kan du lage rimelig heftige saker. Har jo After Effects der også.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Tar opp denne tråden jeg. Har Pinnacle Studio 14 som fungerer stort sett greit etter at jeg fikk meg ny og kraftigere maskin, men jeg har fortsatt problemer med ustabilitet. Programmet slutter å virke rett som det er og dersom jeg prøver å legge inn menyer, blir det bråstopp. Noen andre som har dette problemet? Er det noen som har erfaring med PS 15? Begynner å bli litt lei Pinnacle og er taknemlig for tips til andre programmer som har samme funksjoner, men bedre stabilitet.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere hatt STUDIO 9, oppgradert til 12 og nå etter at jeg måtte kjøpe ny PC med Windows 7, fikk jeg problemer. Men en telefon til Roald Adolfsen, Digital Media Com as på Kongsberg fikk jeg opplyst at Studio 12 ikke var kompatitabel med Windows 7. Kanskje det er det som er årsaken i ditt tilfelle også. Jeg fikk tilsendt oppgradering til 15 for Kr. 650.00 med moms og porto inklusive. Kunne kanskje ta en telefon til ham.  Telefonnr. er 32 73 34 00, Faxnr. er 32 73 34 01, og mobilnr er 920 80 624.

Ellers har vi også et  firma i Stanseveien 4, 0975 Oslo, (Nyland holdeplass med NSB). Det heter VIDEOUTSTYR NORGE, tlf. 22 80 40 00 hvis det passer bedre.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony vegas, hvem selger dette?

forstår det slik at Sony vegas tar .mov filer....

Har et olympus tg1 som KUN filmer i .mov og jeg har ingen program til redigering av dette. Må konvertere via et program som fulgte med kamera og det blir så tungvindt at det svartner for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...