Gå til innhold

Einunna ?


Gary

Anbefalte innlegg

Masse fisk? Var der sommeren 2009, en del harr, men ellers var det ikke noe å skryte av. Finere natur og omgivelser skal man imidlertid lete lenge etter. Flott elv og natur og så kan man stikke innom en av stølene for å få seg en kopp kaffe og vafler.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse fisk? Var der sommeren 2009, en del harr, men ellers var det ikke noe å skryte av. Finere natur og omgivelser skal man imidlertid lete lenge etter. Flott elv og natur og så kan man stikke innom en av stølene for å få seg en kopp kaffe og vafler.

Jens

Det ER masse fisk i Einunna... Bjørnar har ikke nevnt hverken art eller størrelse. Det er MYE småfisk, med et og annet innslag av fin fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin elv og nydelig seterdal. Populær padleelv (med de ulemper det medfører for oss som jakter vak). Det går bilveg langs stort sett hele elva så adkomsten er grei, men fisket er ikke så mye å skryte av som nevnt her (mye småfisk og harr). Det er drevet garnfiske i elva i mange år tidligere og kultiveringa er nok så som så.  Skal lete lenge etter storfisk, noe som bekreftes av flere her inne:

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=2416.0

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=22067.0

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=17028.0

Det er her som mange andre steder; "det var mye bedre før".

Har vært der mange turer, men elva går under navnet "Fisketomelva, og "Rotenonbekken" i mine kretser :) Synd at utviklingen har gått den veien i elva, og det blir spennende å se hva den kommende utbyggingen av kraftverket med heving av vannstand i Markbulidammen og nedre deler av elva medfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt, kan det være bra fiske nedover elva dersom de må åpne demningen og slippe ut ekstra med vann. Helst i kulpen under dammen og det første stykket nedover, men det er så vist ikke førstevalget mitt om jeg skal skal få fisk.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har også Grimsa som ligger litt lengre vest også ei fantastisk elv, men med lite og vanskelig fisk. Her er den kanskje litt større. Litt opp i dalen har du utsikt inn i Rondane, kan minne om bilder man har sett fra Montana.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har også Grimsa som ligger litt lengre vest også ei fantastisk elv, men med lite og vanskelig fisk. Her er den kanskje litt større. Litt opp i dalen har du utsikt inn i Rondane, kan minne om bilder man har sett fra Montana.

Jens

Det er opprettet egen fluesone i Grimsa med begrenset kortsalg, og kortprisen på 200 kr døgnet tilsier at det bør være muligheter for bra fiske der. http://www.fishspot.no/Fluefiske/Grimsafluefiske.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var innom Einunndalen for et par år siden.  Fisket ikke, men som Bjørnar sier, så er det en fantastisk flott natur der.  Håper ikke noe av dette blir demmet opp.

[attachimg=1]

Einunna.

[attachimg=2]

[attachimg=3]

Mot Rondane.

[attachimg=4]

post-3971-13949890969124_thumb.jpg

post-3971-13949890969607_thumb.jpg

post-3971-13949890970095_thumb.jpg

post-3971-13949890970576_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var innom Einunndalen for et par år siden.  Fisket ikke, men som Bjørnar sier, så er det en fantastisk flott natur der.  Håper ikke noe av dette blir demmet opp.

Naturvernforbundet er ihvertfall på ballen:

http://naturvernforbundet.no/hedmark/bevar-einunndalen/category1841.html

Mye utbygginger planlagt nord i Hedmark - bla. Hovda og en ny, nokså omfattende regulering i Glomma (linker på samme side).  :(

Men det hjelper faktisk å engasjere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elva ser jo drit fin ut men fisk nei den har vi ikke sett !!

Har vært der jevnt og trutt over flere år uten å få anna en en og anna harr pinnen.

Kamping plassen oppi der har jo også blitt såpass stor at biltrafikken går ganske så jevnt, får ikke akkurat fri natur følelse der oppe lenger.

Skal også bli spennende å se hva de gjør når vannstanden skal økes radikalt, einekjærr og drit over alt.

Fisketom elva er et ganske så greit navn på den elva må jeg si, mitt råd til dere som fristes en tur opp dit. Ta med godt med brennevin. Da har dere i alle fall noe moro på turen...((-,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elva ser jo drit fin ut men fisk nei den har vi ikke sett !!

Har vært der jevnt og trutt over flere år uten å få anna en en og anna harr pinnen.

Kamping plassen oppi der har jo også blitt såpass stor at biltrafikken går ganske så jevnt, får ikke akkurat fri natur følelse der oppe lenger.

Skal også bli spennende å se hva de gjør når vannstanden skal økes radikalt, einekjærr og drit over alt.

Fisketom elva er et ganske så greit navn på den elva må jeg si, mitt råd til dere som fristes en tur opp dit. Ta med godt med brennevin. Da har dere i alle fall noe moro på turen...((-,

Det var da sabla mye negativt du kom med nå, tsnusen...? Det går an å ha et fantastisk opphold i Einunndalen, selv om ikke tokilosene viser seg hele tiden? Alt bunner ut i hva en ønsker å få ut av turen. Dalen og naturen omkring er meget fotogen og jeg anbefaler de som ønsker en flott naturopplevelse, å ta turen dit :) Du finner neppe den største fisken der oppe, men stort sett alt annet en ønsker å oppleve fra en ellers så trivelig fisketur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at naturen er fin der oppe og kommer man litt inn i selve fjellet er landskapet helt fantastisk.

Det som er skuffende er fiske, jeg har en tendens til å glemme den flotte naturen når jeg har stått en hel dag uten å få anna en 100g fisker.

og når en først får en på 200g så er det en HARR...((-;

Er vel noe med at man blir bortskjemt på fiske og glemmer litt natur opplevelsen, ønsker jo i pose og sekk men det er ikke den plassen den beste for å få.

synes vel også inslaget mitt tidligere her var en smule svartmaling, får vel moderere til å si at det er et fint tur område....((-;

/Tsnusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...