Gå til innhold

Delfiner !


Steffen91

Anbefalte innlegg

nise og hadde jo vært døds rått.. men er så utrolig sky og vanskelig og komme innpå.. de sier Permit er vanskelig..

Men det må jo være det heftigste/råeste "tropiske" fiske vi kan komme borti her i norge da  :P hehe

De skal nok få svømme i fred.. Men sitter litt og leker med tanken..  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde det nok ikke vært lenge før Sea sheppard hadde ankret opp på fiskeplassen din. Pluss en haug med andre tilbakestående idioter som hadde skreket av full hals.

Det hadde ikke vært pent heller da. Hadde jo blitt som å fiske bikkjer med pølse med krok inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårlig tråd etter mitt syn, drive å skrive om å fiske nise eller delfin er bare bullshit.....   

Er vel egentlig like mye bullshit som å fiske generelt.

Det er jo jævli dårlig gjort overfor denne stakkars ørreten når vi lokker den på noe den tror er mat....

Er jo egentlig et fett om det er ørret,harr,torsk,sei eller delfin :-\...

Vi gjør det jo kun for å tilfredstille oss selv på et eller annet vis..jævli sært faktisk::).

Men jeg er jo oppvokst med Flipper på tv,så jeg hadde ikke gjort det selv ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårlig tråd etter mitt syn, drive å skrive om å fiske nise eller delfin er bare bullshit.....    

enig gitt! men velger å tro at ingen ville gjort det, selv syntes jeg det var en artig og unik video

Har selv hørt om og sett bilder av nise tatt på flue...  

Jeg er forøvrig helt enig at det virker helt feil å "fiske" delefiner/niser. Litt på lik linje med å fiske krokodiller. Det hadde sikkert vært utrolig fett men...:P

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at fattern fikk på en fjording på March Brown. Dro stanga ut av henda på far min, gitt, men stanga holdt, og fattern var ekspert på hester, så de ble venner og godt forlikte etterpå.

På Hurum en gang så vi noe stort som var oppe, godt innenfor kastehold. Det var en del sjø, så vi så ikke hva det var, men vi kasta på det, selvfølgelig. Det ble fast "fisk" for meg. Eller fast nise rettere sagt. Det var ei dau nise vi hadde sett. Fik den ikke inn, fortommen røyk. To dager senere leste jeg i avisen at ei dau nise hadde flyti i land på Filtvedt.

Altså, den var dau før jeg kroka den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvilke andre pattedyr det går an å fange med fluestang. Elg på tohånds?

katta mi var null problem............. sleit litt etterpå da!

Katter er undervurdert ! Hadde ei katte gående rundt huset for noen år siden som syntes det var veldig stas hver gang jeg var ute og kastet med fluestanga. Den lille ulldotten jeg hadde knytt fast i enden på fortommen skulle drepes for enhver pris, og for noen heftige utras den vartet opp med  :o

Må innrømme jeg savner den katta . . .  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvilke andre pattedyr det går an å fange med fluestang. Elg på tohånds?

katta mi var null problem............. sleit litt etterpå da!

Katter er undervurdert ! Hadde ei katte gående rundt huset for noen år siden som syntes det var veldig stas hver gang jeg var ute og kastet med fluestanga. Den lille ulldotten jeg hadde knytt fast i enden på fortommen skulle drepes for enhver pris, og for noen heftige utras den vartet opp med  :o

Må innrømme jeg savner den katta . . .  :)

Kattefanten her hjemme delte den nye Cortlandlina mi i to i fjor vinter, og det før jeg hadde rukket å spole den på snella engang!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører nevnt ordet ”katta”.

For en tid tilbake hadde jeg besøk av min sønn som hadde med seg sitt kjeledyr, en flott afghansk rasekatt.  Slike katter tar seg fort til rette og har kontroll over det meste, men nei ikke denne dagen. Jeg for min del hadde satt av noen timer til å binde noen fluer. På dagsordenen sto Streaking Caddies. Etter en tid og 5 fluer var ferdige så hentet jeg meg en kopp kaffe. Da jeg kom tilbake så var alle fluene borte. Jeg fant 4 av disse i vannskåle til katta ”Barry”. En var borte. Etter noen minutter hørte jeg ”Barry” hadde problemer og kastet opp blod. ”Barry” i kurven og inn i bilen og rett til dyrlegen. ”Barry” ble rønket og der i den lille magen lå min femte Streaking Caddies. Legen gav meg 3 valg:

Avlive katta

Fore katta med stoff som skulle kapsle inn flua

Sprette opp buken.

Det ble buken som måtte til pers. Katta ble operert og Caddiesen satt fri. Legen skulle ha sitt for å ha satt Caddiesen fri og operert katta. Prislappen for lidenskapen ble 10 laken.

Ikke kom å fortelle meg at fluefiske er billig, men det er hvert hver krone.

Ha en ellers fin dag og ett flott vårfiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta hadde røket....

Apropo katt. Det bor en katt under der jeg bor på jobb. Tydelig forige beboer har drevet og foret den.

Åpner jeg døren kommer den inn med en gang. Synes jo synd på den men jeg vil ikke fore den.

Det blir bare kort lykke for dyret. Hvordan blir man kvitt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta hadde røket....

Apropo katt. Det bor en katt under der jeg bor på jobb. Tydelig forige beboer har drevet og foret den.

Åpner jeg døren kommer den inn med en gang. Synes jo synd på den men jeg vil ikke fore den.

Det blir bare kort lykke for dyret. Hvordan blir man kvitt den?

Skal man bli kvitt katter må man nok bare skremme dem. Ser passe tåpelig ut når voksne mennesker jager små katter rundt i nabolaget men har det samme problemet her. En nyinnflyttet familie har dratt med seg 5-10 katter, de er veldig sosiale og kosne, så de blir gjerne med hjem. Det som måtte til for å ungå dette var bare å skremme dem. De er ikke fult så sosiale nå lenger men resten av nabolaget er vertfall fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta hadde røket....

Apropo katt. Det bor en katt under der jeg bor på jobb. Tydelig forige beboer har drevet og foret den.

Åpner jeg døren kommer den inn med en gang. Synes jo synd på den men jeg vil ikke fore den.

Det blir bare kort lykke for dyret. Hvordan blir man kvitt den?

kjøp et par tre sitroner på den lokale butikken, del de i to og skvis citrus saften utover inngangen og litt her og der ved inngangs partiet (type 4-5 meter unna) kattene hater citrus og 9 av 10 vil holde seg langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...