Gå til innhold

Renaelva 2012


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Sukk, skulle gjerne vært der da ja....... men det er litt langt  fra Vesterålen for en helg

Vi tar det igjen neste sommer, Staffan.

Da forventer jeg en ny kullinarisk opplevelse med Staffans BACALAO :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 180
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

Oj, det hørtes koselig ut Terje.  Nå heller det veldig mot lavvutur allikevel.  Hyggelige folk i den foreninga, ihvertfall de jeg har møtt.

Flotters, Hans Jørgen :D

Blir nok stort sett de folka du har møtt som blir å treffe der til helga :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det hørtes koselig ut Terje.  Nå heller det veldig mot lavvutur allikevel.  Hyggelige folk i den foreninga, ihvertfall de jeg har møtt.

Flotters, Hans Jørgen :D

Blir nok stort sett de folka du har møtt som blir å treffe der til helga :D

Terje

Har allerede tatt frem lavvu'n og pelletsovnen.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, skulle gjerne vært der da ja....... men det er litt langt  fra Vesterålen for en helg

Det er faktisk litt trist at man bare ser deg en gang i året.

STAFFAN! Du har en pliktmessig popularitet å ta deg av og pleie, show up! Jeg har lovet deg

en gammal dansk der oppe, så nå har du bare å infinne deg.... ;D ;D.

Dessuten har du et par kule kast å vise meg. Sånn er det med den saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittvær i kveld, vått og kaldt. Sitter i lavvun og fyrer, er heldigvis meldt bedre imorra. Ble en harrpinne

på 1,2 ikveld,tynt med ørretvak. Fint å være på tur. :)

Hvor camper du, Hans Jørgen? Jeg camper oppi der.

Jeg er på Kvarven, hvor holder du til da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov og fiske etter harr fra hengebrua nedover og oppover etter 15 september? tenkte jeg skulle ta en tur og prøve harrfiske for første gang! alle sier det er morsomt fiske da jeg selv "bare" fisker brunørret   ;)

Mvh Peder Sølvberg

Hei, Peder. Er lov det. Harrfiske er kjempemoro, og som jeg pleier å si det:

Ingen ting er lettere enn småharr, og ingen ting kan være vanskeligere en stor harr  <<l Så både utfordrende og morsomt. Synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov og fiske etter harr fra hengebrua nedover og oppover etter 15 september? tenkte jeg skulle ta en tur og prøve harrfiske for første gang! alle sier det er morsomt fiske da jeg selv "bare" fisker brunørret   ;)

Mvh Peder Sølvberg

Hei, Peder. Er lov det. Harrfiske er kjempemoro, og som jeg pleier å si det:

Ingen ting er lettere enn småharr, og ingen ting kan være vanskeligere en stor harr  <<l Så både utfordrende og morsomt. Synes jeg.

Takk for svar! har lest litt om harr, men må si av egen erfaring så lærer jeg bedre av og prøve ut ting selv. men har du noen enkle "tips" til harrfiske i rena, evt. en fin plass langs elva? eller er det kun ved hengebrua det "skjer" ?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov og fiske etter harr fra hengebrua nedover og oppover etter 15 september? tenkte jeg skulle ta en tur og prøve harrfiske for første gang! alle sier det er morsomt fiske da jeg selv "bare" fisker brunørret   ;)

Mvh Peder Sølvberg

Hei, Peder. Er lov det. Harrfiske er kjempemoro, og som jeg pleier å si det:

Ingen ting er lettere enn småharr, og ingen ting kan være vanskeligere en stor harr  <<l Så både utfordrende og morsomt. Synes jeg.

Takk for svar! har lest litt om harr, men må si av egen erfaring så lærer jeg bedre av og prøve ut ting selv. men har du noen enkle "tips" til harrfiske i rena, evt. en fin plass langs elva? eller er det kun ved hengebrua det "skjer" ?  ;D

Absolutt ikke kun ved Hengebrua det skjer - heller tvert imot  <<l

Men av og til skjer det ting i kanalen, og av og til andre plasser. Klekkinger er lokale. Det gjelder å lea på seg  :) Det gir jeg som et godt råd enten det er i Rena eller i Finnmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov og fiske etter harr fra hengebrua nedover og oppover etter 15 september? tenkte jeg skulle ta en tur og prøve harrfiske for første gang! alle sier det er morsomt fiske da jeg selv "bare" fisker brunørret   ;)

Mvh Peder Sølvberg

Hei, Peder. Er lov det. Harrfiske er kjempemoro, og som jeg pleier å si det:

Ingen ting er lettere enn småharr, og ingen ting kan være vanskeligere en stor harr  <<l Så både utfordrende og morsomt. Synes jeg.

Takk for svar! har lest litt om harr, men må si av egen erfaring så lærer jeg bedre av og prøve ut ting selv. men har du noen enkle "tips" til harrfiske i rena, evt. en fin plass langs elva? eller er det kun ved hengebrua det "skjer" ?  ;D

Absolutt ikke kun ved Hengebrua det skjer - heller tvert imot  <<l

Men av og til skjer det ting i kanalen, og av og til andre plasser. Klekkinger er lokale. Det gjelder å lea på seg  :) Det gir jeg som et godt råd enten det er i Rena eller i Finnmark.

<<l
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

du vil oppleve brukbare klekkinger av døgnfluer #16-18-20  E. ignita som det viktigste innslaget av kost for harren. Gled deg, det er nå harren er som finest..... det synes som om ikke folk tenker rena når det gjelder høstharrfiske, men jeg kan love at det gir større og tyngre opplevelse enn å fiske sild (stortsett) på Koppang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjempefin harrtur i fjor i oktober og satser på dette i år også. Etter å ha pratet med flere i år om rena så får jeg inntrykk av at elva er litt elsk eller hat. Personlig stortrives jeg oppi der, og det er pga naturen og ikke bare stor fisk. Dem får jeg så sjeldent likavæl.. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil oppleve brukbare klekkinger av døgnfluer #16-18-20  E. ignita som det viktigste innslaget av kost for harren. Gled deg, det er nå harren er som finest..... det synes som om ikke folk tenker rena når det gjelder høstharrfiske, men jeg kan love at det gir større og tyngre opplevelse enn å fiske sild (stortsett) på Koppang.

takk for tips! men hvordan er vannføring i rena nå på denne tiden?ser det skal regne litt nå til uka så for håpe det ikke kommer ekstreme mengder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...