Gå til innhold

Renaelva 2012


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

  • Svar 180
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Refsahl

Et strålende 1.mai vær fikk meg til å sette meg i bilen å kjøre til Rena for å rusle litt langs elva.

Da jeg kom opp blåste det litt lett fra sør men jeg så ingen vak akkurat der jeg var.

Jeg forflytta meg litt rundt og kom til et sted hvor jeg mente det kunne være en liten mulighet for å se vak og det tok ikke lang tid før jeg så dagens første vak. En tydelig ørretvak og den var faktisk ganske pen. Vi snakker nok godt over kiloen sånn som vannet flytta seg. Den samme ørreten vaket et par ganger til før vindes skifta til nordlig retning.

Mens jeg står der og nyter sola og varmen ser jeg en steinflue kommer nedover og vimser villt oppå vannet. Jeg følger den med øya i det den passerer meg ganske mange meter ut fra land. I det den er i linje med meg snur jeg meg å ser oppover da jeg plutselig hører en meget kjent og kjær lyd bak meg og jeg rekker akkurat å se at vakringene brer seg utover mens Steinflua er forsvunnet :D

Ørreten vaka rett inntil land halvannen meter bak meg og den var oppe et par ganger til rett etterpå.

Tilsammen så jeg 7 vak i dag og det fikk virkelig frem godfølelsen :D

Steinflua som snart er i ferd med å bli ørretmat :D (Bildet er croppet ekstremt mye så derfor

ble det litt bildestøy, men who cares :D)

6986481422_8105d5cc81_c.jpg

Steinflua har akkurat blitt ørretmat og jeg rakk så vidt å få med meg vakringene :D

7132566629_7135d74b39_c.jpg

Det ligger noen flotte hytter langs Renaelva og denne har jeg alltid synes har vært utrolig flott. Sklir ofte forbi denne hytta med kajakken og blir alltid sittende å se på den med lengsel i blikket :D

7132566073_9b32d5c1c5_c.jpg

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det som er deilig er t en av de ørretelvene som har tettest populasjon med 2 kg + ørret ligger tilgjenglig for folk flest..... deilig å se elva i vårskrud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Aldri vært i Rena elva før, men pappa har feriehus i Osen så tenkte å prøve der i år.

Når er det bra sånn generelt der og hvor mye koster fiskekort ? =)

(Send meg gjerne brev her inne)

Renaelva:

Døgn        2 døgn       Uke         Sesong      Under 20 år

150,-          270,-      480,-       900,-        450,-

5 a. Fredningstider: 
I tillegg til regler gitt av Fylkesmannen i Hedmark, gjelder følgende:
Søndre Rena: Alt fiske forbudt i tiden f.o.m. 1. november t.o.m. siste fredag før 21. mai. 
Søre Osa: Alt fiske forbudt i tiden f.o.m.15.september t.o.m. siste fredag før 21. mai.   
Unntatt fra fredningen er Løpsjøen fra Løpdammen til Holmbo, der forbudet kun gjelder fiske etter ørret i tiden f.o.m. 15. september t.o.m. siste fredag før 21. mai.
All ørret fanget i fredningstiden skal settes ut i vassdraget igjen selv om den er skadd.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er fint med optimisme, men optimismen hadde ikke jeg giddi å hatt før etter 5 juni....men vil man fiske med streamer og synkeline er det vel ok!  Ja, nå var jeg gledesdreper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...