Gå til innhold

Renaelva 2012


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

  • Svar 180
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Tilbake fra en avslappningstur til Kvarven ved Renas bredder sammen med dattera :)

Igår klekka døgnfluene,fiskene vaka :D Vondt da og ikke ha fiskekort :-\

Tar det forhåpentlig igjen senere ;D

 Mvh Roger Ø

Kan skrive under på at det klekket meget bra med Rhodani lørdag.Og i dag klekket det nok til at enkelte fisker vaket steady nok en gang.

Endte med en harr og en ørret,begge på 700g lørdag og en harr i dag på 800g.

Blåste en peeeen ørret i dag :(.

Kjente den så vidt mpffff >:(.

Men men,det var mye bedre enn forventet og regner med Terje kommer med noe rapport snart :P...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lenge før jeg vender nesa mot Rena med telt og stenger. I fjor lå den faste teltplassen under vann og det var dumt, men da ble vi jo kjent med Laila, og bo på hytte hos Paul og Laila var vel så trivelig som å ligge i telt. Fikk fisk på tross av flommen i fjor og det var en artig tur, men i år ligger alle kortene til rette for en kanon tørrfluetur. Har trua på en fin sommer i år, føler det liksom på meg. :D

Satser på flere turer gjennom sesongen og kansje jeg møter noen av dere langs bredden!? Det hadde vært hyggelig! <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg opplevde fin klekking av både Aurivilli og Rodani på lørdag, det seilte jevnt og trutt med duns av begge arter i strømmen. Til meg å være ble det fin uttelling for kvelden med harr på 1,0 og 1,1 kg samt noen mindre ørreter.

Den siste harren sto litt kronglete kastemessig til og head&tailet jevnt og trutt, så det var lett å både arts- og størrelsebestemme den i kveldslyset, men det tok 15 kast og flere fluebytter før den tok en oliven Klinkhammer #18 (tilsvarende en normal #14).

Ellers fant jeg en smart fisk som sto lurt plassert og plukket alt som kom seilende fra 10  til 50 cm fra bredden. Et lite tre som vokste ut fra bredden og hadde fanget en del graps fra strømmen hadde laget en "demning" og en liten bakevje der fisken hadde matbordet sitt. Trærne fra bredden og treet i vannet gjorde at jeg ikke kunne presentere flua utenfra strømmen med et vanlig overhodekast. Jeg kunne prøvd et kurvekast, men da var jeg redd for at flua ville drive inn i "grapsdemningen" om ikke fisken tok med en gang, og jeg mått røske løs flua. Jeg prøvde flere kast utenfra som seilte tett opp mot bakevjen, men så langt gadd den åpenbart ikke svømme for en matbit.  ;) Jeg prøvde da indianertaktikken. Det så nok ikke smart ut for eventuelle andre fluefiskere der jeg brukte 10 minutter med rompa i været for å smyge meg så nære at jeg kunne droppe flua ned i bakevjen. Men det var tydeligvis ikke så lett for 100 kg fluefiske å smyge seg ubemerket, for det var sluttet å vake for godt da jeg stakk stangtoppen utover bakevjen for å droppe flua ned.  ;D

Ellers var det som vanlig kjempetrivelig å slå av en prat og skravle med gamle og nye kjente på Kvarven! Vi rakk å kaste oss gjennom en anseelig mengde stenger og snører, og var innom alt fra bambus og glass til det siste i karbon med og uten nanoteknologi!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers fant jeg en smart fisk som sto lurt plassert og plukket alt som kom seilende fra 10  til 50 cm fra bredden. Et lite tre som vokste ut fra bredden og hadde fanget en del graps fra strømmen hadde laget en "demning" og en liten bakevje der fisken hadde matbordet sitt. Trærne fra bredden og treet i vannet gjorde at jeg ikke kunne presentere flua utenfra strømmen med et vanlig overhodekast. Jeg kunne prøvd et kurvekast, men da var jeg redd for at flua ville drive inn i "grapsdemningen" om ikke fisken tok med en gang, og jeg mått røske løs flua. Jeg prøvde flere kast utenfra som seilte tett opp mot bakevjen, men så langt gadd den åpenbart ikke svømme for en matbit.  ;) Jeg prøvde da indianertaktikken. Det så nok ikke smart ut for eventuelle andre fluefiskere der jeg brukte 10 minutter med rompa i været for å smyge meg så nære at jeg kunne droppe flua ned i bakevjen. Men det var tydeligvis ikke så lett for 100 kg fluefiske å smyge seg ubemerket, for det var sluttet å vake for godt da jeg stakk stangtoppen utover bakevjen for å droppe flua ned.  ;D

Om den fisken stod litt nedenfor og på motsatt side av Kvarven, så prøvde jeg meg på den også - både fredag og lørdag. Og resultatet var det samme - fisken var borte før flua var på vannet. Ikke bra for selvtilliten, de Rena-ørretene  ;D

RuneW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den fisken stod litt nedenfor og på motsatt side av Kvarven, så prøvde jeg meg på den også - både fredag og lørdag. Og resultatet var det samme - fisken var borte før flua var på vannet. Ikke bra for selvtilliten, de Rena-ørretene  ;D

RuneW

Denne sto på nedsiden, men på samme side som Kvarven, så vi har nok hver vår luring med samme preferanser til spisebord!  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den fisken stod litt nedenfor og på motsatt side av Kvarven, så prøvde jeg meg på den også - både fredag og lørdag. Og resultatet var det samme - fisken var borte før flua var på vannet. Ikke bra for selvtilliten, de Rena-ørretene  ;D

RuneW

Denne sto på nedsiden, men på samme side som Kvarven, så vi har nok hver vår luring med samme preferanser til spisebord!  8)

Og samme skepsis til alt som beveger seg på land!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers fant jeg en smart fisk som sto lurt plassert og plukket alt som kom seilende fra 10  til 50 cm fra bredden. Et lite tre som vokste ut fra bredden og hadde fanget en del graps fra strømmen hadde laget en "demning" og en liten bakevje der fisken hadde matbordet sitt. Trærne fra bredden og treet i vannet gjorde at jeg ikke kunne presentere flua utenfra strømmen med et vanlig overhodekast. Jeg kunne prøvd et kurvekast, men da var jeg redd for at flua ville drive inn i "grapsdemningen" om ikke fisken tok med en gang, og jeg mått røske løs flua. Jeg prøvde flere kast utenfra som seilte tett opp mot bakevjen, men så langt gadd den åpenbart ikke svømme for en matbit.  ;) Jeg prøvde da indianertaktikken. Det så nok ikke smart ut for eventuelle andre fluefiskere der jeg brukte 10 minutter med rompa i været for å smyge meg så nære at jeg kunne droppe flua ned i bakevjen. Men det var tydeligvis ikke så lett for 100 kg fluefiske å smyge seg ubemerket, for det var sluttet å vake for godt da jeg stakk stangtoppen utover bakevjen for å droppe flua ned.  ;D

Om den fisken stod litt nedenfor og på motsatt side av Kvarven, så prøvde jeg meg på den også - både fredag og lørdag. Og resultatet var det samme - fisken var borte før flua var på vannet. Ikke bra for selvtilliten, de Rena-ørretene  ;D

RuneW

Been there,done that Blowfish ;)...Senest i går.
Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...