Gå til innhold

Garanti?


Ruffen

Anbefalte innlegg

Hvilke merker leverer bra garanti?

Selv har jeg erfaring med loop-lomis-sage de siste år.

Loop: Kjøpte ei stang og den brakk under et av de første kastene. Ingen tvil om at det var skade. De sendte meg ny del rimelig fort. Skulle bare ønske den hadde samme farge.... Jeg ga faen! Ok service. Mange hadde nok protestert.

Loomis: Min feil at stanga brakk. Betalte en symbolsk sum. Stanga var gått ut av produksjon (desverre  >:() Fikk en ny av det nærmeste alt. Rask service og ingen spørsmål. God service :)

Sage: Min feil at stanga brakk. Fikk ny del rimelig fort. Litt slett arbeid på denne. Ringene står ikke helt på linje

Jeg ga faen. Ok service. Mange hadde nok klaget.

Hva er deres erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Har hatt mine runder med både knekte stenger og ødelagte sneller. Samtlige skandinaviske jeg har hatt utstyr fra (GL, Loop, Danielsson og Scierra) har levert kjapt. Meget god service hos alle. På det meste har jeg vel betalt rundt 600,- for ny stangdel levert på døren etter få dager (maks en drøy uke). Enkelte har levert spiller ny snelle rett fra fabrikkbåndet da det har vært feil med eldre produksjoner (tok vel opp mot to uker). På generelt grunnlag har jeg bare godt å si om samtlige merker.

Når det kommer til de amerikanske (Nå har riktignok Scott fått repaircenter i Norge), og kanskje først og fremst Sage så er det en ulempe i tidsbruken dersom en stangdel må innom Tyskland til vurdering en god stund før den finner veien videre til statene. Men mulig jeg har hatt flaks. Har aldri opplevd dårlig service fra noen produsenter... Tvert i mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Har hatt mine runder med både knekte stenger og ødelagte sneller. Samtlige skandinaviske jeg har hatt utstyr fra (GL, Loop, Danielsson og Scierra) har levert kjapt. Meget god service hos alle. På det meste har jeg vel betalt rundt 600,- for ny stangdel levert på døren etter få dager (maks en drøy uke). Enkelte har levert spiller ny snelle rett fra fabrikkbåndet da det har vært feil med eldre produksjoner (tok vel opp mot to uker). På generelt grunnlag har jeg bare godt å si om samtlige merker.

Når det kommer til de amerikanske (Nå har riktignok Scott fått repaircenter i Norge), og kanskje først og fremst Sage så er det en ulempe i tidsbruken dersom en stangdel må innom Tyskland til vurdering en god stund før den finner veien videre til statene. Men mulig jeg har hatt flaks. Har aldri opplevd dårlig service fra noen produsenter... Tvert i mot :)

jeg har stort sett benyttet meg av Scott garantien tre ganger, og den er fantastisk. Ødela topp og bunndel på en gammel G -serie 905. Ute av produksjon for mange år siden. De LAGDE en ny stang til meg, med håndskrevet tekst og det hele.... Utrolig.

Det tok tre måneder men det var det verdt ! (De to midtdelene var de orginale da den ko tilbake...)

Ellers fikk jeg en ULA med minimal kast i spolen fra Lamson. Det kom ny tvert. 

Negativ erfaring. Loomis. kjøper du Loomis fra USA sitter du med barten i postkassa, de har ingen system for å registrere produktet.....  (US-citizens only  står det på skjemaet.) ALDRI om jeg skal ha noe Loomis igjen !

I USA er det i allefall normale priser på Loomis, I norge ligger de  20-30 % over normal pris... Heia ELBE !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekt to Sage stenger. Den ene var en SP som jeg sendte til forhandler. Betalte ingenting, og det tok ca 1,5mnd. Den andre var en todelt RPL UTEN garanti, og som hadde gaatt ut for over 10 aar siden da stanga knakk. Sendte kun holken direkte til Sage. Betalte 85 dollar totalt inkludert shipping.

Saa Sage har glimtende garanti.

Loomis er stort sett dumt aa kjoepe hvis man ikke bor i USA.

Scott, med det nye systemet i Norge er nok den beste loensingen for nordmenn.

T&T tok 3 maaneder paa fabrikken, og det er ekstremt lang tid. Til sammenligning saa sender Sage ut ca 40% av innkomne reklamasjoner dagen etter at de kommer inn.

Til T&T sitt forsvar saa lages samtlige deler helt fra scratch, haandskrives osv. Pluss at de en periode slet med finanser.

TFO - ny del eller ny stang for 25USD.

De andre amerikanerne kjenner jeg ikke til.

Alle de norske har jeg bare hoert gode ting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Da må scott ha skjærpet seg. De var veldig elendige på service før.

Jeg har fått superservice av scott i 20 år.

Hva flyfish urope gjør vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Til T&T sitt forsvar saa lages samtlige deler helt fra scratch, haandskrives osv. Pluss at de en periode slet med finanser.

Samme med Scott. Det bygges ny del og håndskrives på premiumstengene.

Koreastengene (Nei, jeg legger ikke noe negativt i det !) har nok deler klart for garantisaker. Uten at jeg vet noe om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knakk bIIx'en min sist sommer. Sendte den umiddelbart til Nordisk som skulle videresende den til Winston. Det var i juli 2011. Har ennå ikke fått den. Jeg var i grunn klar over at servicen hos Winston suger men dette er urovekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knakk en Scott SAS 906 for en del år siden. Ingen spørsmål om årsak etc., men det tok nærmere et halvt år før jeg fikk stanga tilbake uten kostnad.

Kjøpte ei Sage VT2 som hadde feil i snellefestet. Ringen var for stor slik at den ikke passet helt til gjengene i stanga. Fikk den reparert, men dette tok også måneder. Måtte vistnok først til Tyskland for så å bli sendt til USA. Skjønner ikke helt hvorfor etter som dette var feilproduksjon.

Så min konklusjonen er at både Scott og Sage tar ansvar, men det tar tid.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser litt på at mange klager over tiden det tar på feks scott og andre handmade in usa stenger, når du sender inn noe på disse så skal det lages å tilpasses en akkurat lik del på nytt og det er klart slike ting tar jo litt ekstra tid og når ting ska sendes rundt i verden så tar det jo noen uker bare det.

Men 6måneder eller mer er lenge det er jeg enig i. Har aldri brukt denne garantien fra Scott så vet ikke hvordan den er.

Loop og Lts sin garanti har jeg prød og da sendte jeg loop rett til Svergie og det tok vell 2uker, Lts tok forhandler jobben med å sende inn for meg og sendte meg en ny stang del før de fikk den skadde til seg. Så hvor lang tid det tok med lts vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg har hatt scott-stenger inne 3 ganger. Det har alltid gått 2-3 mnd før den var tilbake.

Etter den omfattende nybyggingen jeg nevnte tidligere gikk det kanskje 6 uker.

Når det tar 6 mnd, er det nok ikke bare produsenten sin feil, men en importør som samler opp å sender inn flere stenger.

Når det er sagt er det meget bra at nordiske brands ordner opp på et par dager. Men de har jo det privilegiet at de kan gå inn på lageret å hente en del av en stang (Vil jeg tro)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loop: Handla ei OptiStream hos Grønberg Sport. Lakkskade på toppdelen. Ringte å sa ifra, og noen dager senere lå en ny toppdel på posten :) Dette ordna Grønberg oppi.. jeg hadde ikke noe med Loop å gjøre.

Sage: Knakk toppdelen på en Sp 490-2. Stanga ble levert på Nordisk. 3 mnd senere kom den i retur. Noe slett arbeid, ringene satt ikke veldig godt fast, og lakken på surringene var ikke stort å skrive hjem om...

Knakk den igjen i fjor sommer, sendte inn kun holken nå i vinter, og bestilte en ekstra toppdel samtidig. Dette koster meg en snau tusenlapp, men shit au. Jeg gjorde også oppmerksom på at jeg ville ha toppdeler som ringene satt fast på :) Fikk mail om at dem hadde begynt på stanga i forrige uke, så da blir det vel ca 10-12 uker denne gangen.

Vision: Fikk ny bunndel til en Cult 9" #5 etter at den knakk under kjøring av en litt overdimensjonert fisk.  Kanonservice.

Guideline: Kjøpte råttent fortomsmateriale sommeren 2010. Leverte tilbake rubbel og bit. Guideline skulle visst teste det, har fortsatt ikke hørt noe fra dem. Jeg fikk velge nytt fortomsmateriale hos forhandleren i fjor sommer :)

Scierra: Gud bedre for en råtten service... Jeg handla ei bukse, som lakk som ei sil. Det tok 1 år, og 4 bukser før jeg fikk ei som var tett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så langt ikke hatt noe behov for garanti på noen av stengene mine, men jeg forstår jo utifra det jeg leser her at man er ille ute om man ikke har flere backup-stenger  :o

Kjipt når stanga ryker i mai, og man enten må låne stang av bekjente eller vente til neste sesong før man får fisket igjen  ;D

Nei, skulle jeg ryke en stangdel så kjøper jeg nok heller tilsvarende stang på bruktmarkedet fremfor å benytte garantien.

I mange tilfeller tror jeg jaggu det både går raskere og blir billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en brukt Streamstixstang som jeg knakk i det jeg trynet i ura for endel år siden. En kompis som var på kurs med Lars Magne Roksvåg, spurte ham om han hadde en kontakt i Streamstix som kunne fikse delen. Roksvåg tok saken i egne hender og sendte delen gratis i posten sporenstreks. Utrolig hyggelig gjort:-) Samme kompis hadde trøbbel med en streamstix snelle og korken, Eikre reparerte og fikset opp kjapt.

Har også gått noen runder med SAGE og de kan bare beskrives som utrolige. De har reparert og fikset kjapt og gratis. Betaler bare for returfrakt, ingen spørsmål om garanti eller noe. Sendte senest en forspørsel vedr en bremsedel på ei Sage snelle jeg hadde kikket etter en stund, som jeg fant på ebay. Da den kom så manglet deler av bremsen.... Spurte om jeg kunne få kjøpt delene som manglet, men neida, bare å sende inn så fikk jeg delene og jobben gratis!!!! Selvom jeg tydelig poengterte at jeg ikke hadde garanti da den var kjøpt brukt :) Det virker som om de gjør denne type rep som ren reklame for at du skal handle med de igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som selve servicen på Scierra var bra da, hvis du fikk 4 bukser.

Kvaliteten på selve produktet kan man vel heller spørre seg om.

Nei. Når man bruker 2 måneder på å få ei bukse fra danmark til Hamar, er ikke servicen bra. de 2 neste buksene ble sendt i retur med merkelappene på, og enda mente de at det var min feil at buksene lakk....  Det tok meg 13 måneder å få ei bukse som var tett, og INGEN av buksene ble brukt mer enn 1 tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som selve servicen på Scierra var bra da, hvis du fikk 4 bukser.

Kvaliteten på selve produktet kan man vel heller spørre seg om.

Nei. Når man bruker 2 måneder på å få ei bukse fra danmark til Hamar, er ikke servicen bra. de 2 neste buksene ble sendt i retur med merkelappene på, og enda mente de at det var min feil at buksene lakk....  Det tok meg 13 måneder å få ei bukse som var tett, og INGEN av buksene ble brukt mer enn 1 tur.

har desverre gått mine runder med scierra bukser... 2 av 3 eksemplarer lakk etter 10 min i vannet og det var vist min feil det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en brukt Streamstixstang som jeg knakk i det jeg trynet i ura for endel år siden. En kompis som var på kurs med Lars Magne Roksvåg, spurte ham om han hadde en kontakt i Streamstix som kunne fikse delen. Roksvåg tok saken i egne hender og sendte delen gratis i posten sporenstreks. Utrolig hyggelig gjort:-) Samme kompis hadde trøbbel med en streamstix snelle og korken, Eikre reparerte og fikset opp kjapt.

Har også gått noen runder med SAGE og de kan bare beskrives som utrolige. De har reparert og fikset kjapt og gratis. Betaler bare for returfrakt, ingen spørsmål om garanti eller noe. Sendte senest en forspørsel vedr en bremsedel på ei Sage snelle jeg hadde kikket etter en stund, som jeg fant på ebay. Da den kom så manglet deler av bremsen.... Spurte om jeg kunne få kjøpt delene som manglet, men neida, bare å sende inn så fikk jeg delene og jobben gratis!!!! Selvom jeg tydelig poengterte at jeg ikke hadde garanti da den var kjøpt brukt :) Det virker som om de gjør denne type rep som ren reklame for at du skal handle med de igjen.

Har en streemstix snelle selv. Den tror jeg er den dårligste snella jeg noen gang har hatt. En troutfighter eller hva pokker den heter.

Har ikke giddet å reklamere på den da jeg ikke vil ha noe ny av noe så ræva greier.

Selv en rimfly i fra 90 tallet gruser denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er mange her på siden som ikke tør eller ikke kan skrive det de egentlig føler og mener.

Scott har foreksemplel levert så dårlig service at enkelte forhandlere i landet ikke ville handle med de.

Å jodda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Tipper det er mange her på siden som ikke tør eller ikke kan skrive det de egentlig føler og mener.

Scott har foreksemplel levert så dårlig service at enkelte forhandlere i landet ikke ville handle med de.

Å jodda!

Hva snakker vi om da, Scott eller Flyfish europe (Tundra) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er mange her på siden som ikke tør eller ikke kan skrive det de egentlig føler og mener.

Scott har foreksemplel levert så dårlig service at enkelte forhandlere i landet ikke ville handle med de.

Å jodda!

Hva snakker vi om da, Scott eller Flyfish europe (Tundra) ?

Aner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en streemstix snelle selv. Den tror jeg er den dårligste snella jeg noen gang har hatt. En troutfighter eller hva pokker den heter.

Har ikke giddet å reklamere på den da jeg ikke vil ha noe ny av noe så ræva greier.

Selv en rimfly i fra 90 tallet gruser denne.

Har også hatt den snella, men det værste er egentlig at det snellefestet bare passer på deres egne stenger... Men, jeg likeer at folk står på litt for deg når noe har gått i dass, og da er det jo gøy å fortelle om det :) For noen av de ferskeste er nok den snella mer enn bra nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...