Gå til innhold

Humpy


Trond Kjærstad

Anbefalte innlegg

Har prøvd meg litt utenfor fluefiske-musikkvideo sjangeren :-X

Drivende steinfluenymfer, vind fra nord og ingen vak. Det er Humpy-tid!

"Humpy" er en 11,5 min film om valg av flue, hvordan flua fiskes, hvilke deler av elva den fiskes, når og hvorfor. Det som er allment interessant er å finne de deler av elva som produserer steinfluenymfer. Steinfluer fortrekker ofte hardt strømmende vann. Nedstrøms slike partier, i mer rolig strøm, er min erfaring at fisken samles tidlig om våren for å delta i "koldtbordet" når steinfluenymfene slipper tak lenger oppe og drifter med strømmen. Nymfedriftet kan være ganske intenst over kort tid. Da er det om å gjøre å stå lengst fremme i køen. Er det ikke slik det er for oss og...?

Noen med samme erfaring? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Har prøvd meg litt utenfor fluefiske-musikkvideo sjangeren :-X

Drivende steinfluenymfer, vind fra nord og ingen vak. Det er Humpy-tid!

"Humpy" er en 11,5 min film om valg av flue, hvordan flua fiskes, hvilke deler av elva den fiskes, når og hvorfor. Det som er allment interessant er å finne de deler av elva som produserer steinfluenymfer. Steinfluer fortrekker ofte hardt strømmende vann. Nedstrøms slike partier, i mer rolig strøm, er min erfaring at fisken samles tidlig om våren for å delta i "koldtbordet" når steinfluenymfene slipper tak lenger oppe og drifter med strømmen. Nymfedriftet kan være ganske intenst over kort tid. Da er det om å gjøre å stå lengst fremme i køen. Er det ikke slik det er for oss og...?

Noen med samme erfaring? ;)

Veldig bra. :)

Gleder meg til flere.

Imponert over bildekvaliteten på GoPro2.

Har du gjort mye med kvaliteten i etterbehandling? Altså, redigere farger etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra. :)

Gleder meg til flere.

Imponert over bildekvaliteten på GoPro2.

Har du gjort mye med kvaliteten i etterbehandling? Altså, redigere farger etc?

Ikke gjort veldig mye. Oppsettet mitt er med ekstern mygg mic. Lydsignalet inn til GoPro kameraet må nok forsterkes enda bedre. Jeg ser på muligheter der. :) Kjører med dolly, stativ og vatrer opp kamera i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig filmet og herlig snutt :)

Hvilken mygg mic er det du bruker?

Godt filmen falt i smak ;) Ingen andre som opplever nymfedrift av steinfluer da? Kunne vært morsomt å vite.

Royal Wulff....hehe  ;D En kompis av meg fisker med disse fluene støtt og stadig. HAN er en frekk tølper ;D Skal ikke kimse av slike fluer. De har dratt myyye stor fisk (og det har tølperen også).

Det oppsettet jeg har brukt til GoPro HD Hero2 er Bluetooth mikrofon fra Sony; ECM-AW3. Rekkevidde på 50 meter. Prisen er ikke avskrekkende, men lydkortet på kamera er dårlig, så lyden inn til kamera må nok forsterkes. Forhåpentlig er løsningen bestilt og på vei i posten over dammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...