Gå til innhold

Sært snøreønske i #5?


Gudbrandsdøl

Anbefalte innlegg

Skal ha meg nytt 5'ersnøre til Zpey Dreamcatcher. Har i dag et helgrønt GL Presentation, men skal ha meg et snøre hvor jeg kan holde mere lengde i lufta før det blir vinglete. Kriteriene er som følger i prioritert rekkefølge:

  • Lengre klump (men ikke Highwaterlengder, 10-12 m kanskje? )

  • Spenner opp stanga tidlig (orker ikke å mate på i evigheter før det kjennes  i stanga)

  • Fronttapering for bra tørrfluepresentasjon

  • Bør kunne slå over en liten streamer (hvis alt annet går åt skogen og polet er stengt)

  • OK til speykasting (hvis jeg lærer meg det noen gang)

  • Human pris

Kjør tips!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med det nyeste guidelinesnøret da? http://www.guideline.no/9SVTFlI56n_d2Z-0ow_j1X9i_lF14lVBt6705hRvG0t.ips?template=norWebshop;pagesize=12

Litt lang klump for deg kansje? Hvis ikke du har prøvd det så vil jeg anbefale deg å gjøre det hvis du får sjangs.

Litt lang klump og muligens litt tungt,  men skal absolutt vurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips karer!  <<l

Hadde GL 4cast (med 1 gram mer klumpvekt enn anbefalingen oppført på stanga) i bakhodet når jeg startet innlegget, men nå fremstår Evotec 100 som et godt alternativ. Noen som vet klumpvekten på Evotec 100 i klasse 5?

mvh

Marius

Hei, Marius  :)

Klumpvekten på Evotec 100 klasse 5 er 12 gram.

Baktaperingen er på 1,2 meter, og fronttaperingen er 3,5 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Man skal være klar over at alle linene som er foreslått her er helt topp valg. Det kommer ned til preferanser. (og evt pris)

 

Det du etterspør er det som på utenlansdsk blir kalt "multi purpose line"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10,4 meter

Vekt , ikke lengde   ;)

Vet ikke vekt på klumpen selv, men den "lader" ihvertfall stanga godt uten at hele klumpen er utenfor. Bruker kun dette snøret på litt hissige stenger, som Orvis Helios, Scott S4 mfl.

Syntes ikke like godt om snøret på rolige stenger, som feks Guideline Fario.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

SA VPT <<l

WTF ???

Han spør etter ei line som er god på vannkast (lina er suveren der..), lader stanga tidlig, takler små streamere og er delikat med tørrfluer og ikke er så _veldig_ dyr. VPT dekker alle de kriteriene spør du meg :D

Eneste kriteriet den ikke matcher, er lengde på klumpen. Men akkurat det er lett overlevbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hva med Rio Gold? Det er veldig anvendelig :)

Ja det e MEGET anvendelig.

Hele denne tråden er litt pussig, for ønskene som etterspørres finnes ikke i ett eneste snøre, og her kan man ikke kjøpe seg til suksess.

Men man kan kjøpe seg et multi purpose-snøre som Rio Gold, og øve på de forskjellige tingene.

Det skal sies at f.eks et Loop opti creek er glimrende til underhåndskast, men det er gudhjelpemeg ikke store forskjellen til et allroundsnøre om teknikken er inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips karer!  <<l

Hadde GL 4cast (med 1 gram mer klumpvekt enn anbefalingen oppført på stanga) i bakhodet når jeg startet innlegget, men nå fremstår Evotec 100 som et godt alternativ. Noen som vet klumpvekten på Evotec 100 i klasse 5?

mvh

Marius

Hei, Marius  :)

Klumpvekten på Evotec 100 klasse 5 er 12 gram.

Baktaperingen er på 1,2 meter, og fronttaperingen er 3,5 meter.

Takk, Andre!

Skal kikke litt mer på det snøret der, altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...