Gå til innhold
  • 0

Filmsnutt: Lære seg vannkast/ankerfeste for nybegynnere.


Gjest Oliver

Spørsmål

Gjest Oliver

Hei.

Flere har spurt på PM og Mail om jeg kan lage en snutt om hvordan komme i gang med vannkast.

Dårlig lys (skygge på meg og sol bak) og bildekvalitet setter en lite begrensning her, men jeg knota sammen en snutt her.

Mye mas, og mye rør, men forhåpentligvis, er det et og annet for en nybegynner å snappe opp her.

Så lenge noen får LITT info, og blir LITT bedre av snutten, så er vi i mål :)

"Link fjerne pga tyggis i opptak"

Legger link tilbake igjen, da tyggis ser ut til å ha gått greit alikevell.

(Dette er ikke en snutt for 30 meters kast, men for å komme i gang med et fantastisk fiskekast)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette spørsmålet

Mest aktive i dette spørsmålet

Postede bilder

Anbefalte innlegg

  • 0
Gjest Oliver

Hoy,

Ah, du syntes det var kravstor?  :D Da får du vel sjokk siden jeg nå ser at posten min var ufullstendig. Det jeg hadde tenkt til å spørre om men som ikke overlevde veien fra hjernen til fingertuppene var:

En informativ video om start-stopp, samt kraftbruk og akselerasjon ved vanlig overhåndskast;D

Jeg har jo på lik linje med alle andre trålet forum frem og tilbake etter videosnutter og forklaringer. Men når du treffer en kilde som forklarer ting slik at du forstår, er det jo kjekt å kunne få hans syn på andre ting også. Videre vil jeg påpeke at jeg svarte bevist i tråden som heter nybegynner. Men ting som ankerfeste, er ikke veldig intuitivt for meg. Zzzaaapp, er en tanke jeg har i hodet mens jeg trener, til det punkt at jeg starter å tro at jeg er en karakter hentet ut i fra Hitchhikers Guide to the Galaxy. Zzzaaapp, zzzaaaap, zzzaaaap.

Så derfor prøver jeg å få så mange infallsvinkler som mulig, og jeg håper at det kombinert med trening får det til å si klikk. Er jo selvfølgelige den lekre airsnaken som er langtidsmålet.

Så til trådstarter:

Hvis du hadde hatt tid, og føler at det gir noe tilbake. Hadde jeg og helt sikkert mange andre nybegynnere satt pris på en video om ditt syn på start-stop, samt akselerasjon og kraftbruk.

Viskelær...

Fint tips fra Demir her.

Staffan er selve guruen (med den riktige aldreren også) til å lære fra seg.

Se hva du får ut av filmene til Staffan, så gir du en tilbakemelding her i tråden. Kanskje vi kan bidra visst det er noe du mangler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Videoen er bra den, bare så synd at enkelte bare ikke klarer og holde kjeft. Må pirke på ubetydeligeheter og brautende fortelle om egen fortreffelighet. Man må lære seg å ta til seg esensen og filtrer ut det som ikke er viktig. Uansett så er "live" undervisning det beste. Jeg var så heldig å få en liten undervisning av Staffan på fluefisketreffet på Rena, før det visste jeg ikke hva vannkast var. Så det er helt klart et viktig moment å kunne.

God helg og skitt fiske i sesongen 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Videoen er bra den, bare så synd at enkelte bare ikke klarer og holde kjeft. Må pirke på ubetydeligeheter og brautende fortelle om egen fortreffelighet. Man må lære seg å ta til seg esensen og filtrer ut det som ikke er viktig. Uansett så er "live" undervisning det beste. Jeg var så heldig å få en liten undervisning av Staffan på fluefisketreffet på Rena, før det visste jeg ikke hva vannkast var. Så det er helt klart et viktig moment å kunne.

God helg og skitt fiske i sesongen 2012.

Staffan er en meget god kaster. Henning også. Jeg har lært flere ting av begge disse kara her underveis.

Min filosofi er at jeg har to ører og én munn: Altså lytte mer enn jeg prater  ;) Det er en god og lærerik filosofi  <<l

Akkurat nå i kveld driver jeg forresten og pakker bagen for 4 dagers fiske sammen med Henning - gleder meg stort  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest Oliver

To ting.....

Det med to ører og en munn skal jeg også prøve meg på.

Jeg prates fire ganger mer en jeg lytter. :)

2.

Skulle kjøre om tre-fire timer...... Får selvfølgelig ikke sove, så kjører om ti minutter :)

Prates i morgen Mr Brown :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...