Gå til innhold

Min første brunørret i år - nesten 3,2 KG!!!! :-)


André_Brµn

Anbefalte innlegg

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Erik Eikre

Takker så mye - hyggelig å høre fra en gjeng vestlendinger  :)

Apropos fin fisk, Bjørn så kommer snart du og høstharren din på DVD  ;)

Her er det andre bildet jeg har av fisken - sola braut akkurat fram fra skydekket, og det her viser da fargene på ørreten enda bedre.

Kjapt opp og kjapt ned igjen.

7171383310_4408bb007c_b.jpg

Ikke helt det samme om den hadde vært blassere nei.

blass11.jpg

Men hadde jaggu vært litt av en ørret da også.

Men det heter vel kjapt inn og kjapt ut? Godt du er rask, André. For de to forskjellige bildene (første innlegg og dette) er vel ikke samme sted? Da er det vel heller ikke samme kamera vil jeg tro. Flere kamera rigga på land (utløsere i lomma?)... Også film. Da er man ganske sikker på å få fisk altså. Imponerende!

<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Samme plass, samme fiske. Bare litt annen vinkel eller utsnitt på bildet. Fisken har flere kjennemerke som går igjen samt at flua sitter på samme plass. Ntydelig ørret forresten.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Samme plass, samme fiske. Bare litt annen vinkel eller utsnitt på bildet. Fisken har flere kjennemerke som går igjen samt at flua sitter på samme plass. Ntydelig ørret forresten.  <<l

Ikke noe galt hverken med flua, fisken eller fyren. Ikke annet enn at steinene ikke er i nærheten i det hele tatt på første bildet. Så litt forflytning er nok blitt gjort. Jeg må si jeg er imponert over at noen helt alene setter opp foto og videokameraer før fisket og med en vinkel som passer for der man tar inn fisken. Da tror man tydeligvis ganske hardt at man får fisk. Det er rett og slett godt gjort!  <<l

Og ja, fisken er fin den. Har sagt det 3,2 ganger nå.  ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Hvor mange hender har han da?  ;D

Rigga på forhånd. Bare å trykke på klikker'n  :) Det går superkjapt. Og det er viktig. Fiskens vel og ve er tross alt det aller viktigste.

Imponerende!

Men hva hvis den tar 30m lenger ned eller opp i forhold til der man tror?

Så tenkte jeg her i går kveld at NÅ, har jeg en hot spot på gang. Alt stemte. Riktig tid, tips om at muligens noe stort var observert, riktige forhold etc. Jeg kasta fiskesakene i bilen.

I løpet av de første 10 kastene i dag, så slo det på en STOR ørret ute i strømmen. Jeg anslo den til rundt 1,5 kilo, kjørte den ganske hardt, og fikk den 3-4 meter fra håvkanten. Før den mista krokfestet og svømte utover i strømmen igjen.

- Nei og nei, tenkte jeg og tok meg fortvilet til panna.

- TENK hvilken start på sesongen DET kunne ha blitt med en slik stor ørret!

Jeg deppa i 10 sekunder før jeg tenkte at det likevel var en god start. Jeg var enthusiastisk, hadde fått på en stor vill brunørret og fiskelysten var tilbake 100%.

Så rusler jeg litt til. Myser etter gode standplasser. Helt ny plass for meg dette. Så finner jeg den. Noe som ser ut som en virkelig hot plass. Jeg er håpløst selvsikker på at HER. Akkurat HER må det virkelig skje noe.

Noen kast senere ruller det noe som ser ut som et gult, langt monster over flua mi ute i strømmen. Så begynner det å stange. Tungt. Virkelig tungt. Jeg skjønner at den er stor, men ikke helt hvor stor. Jeg står i en grunn, men hard strømmkant, så det er helt håpløst å få den inn i håvkanten etterhvert. Jeg kjører den så hardt jeg tør. Men hver gang den nesten kommer inn mot håvkanten, så gjør den 2 tak med sporden og er 10-15 meter ut i strømmen igjen. 5-6 ganger gjentar det seg.

Så flytter jeg litt på meg, og får lirket ørreten inn i ei lita stille lone på 1x1 meter. OG FÅR HÅVET DEN!

Vekta viser 3,15 kg.

Og akkurat der kameraene er... Fikk jo til og med filma. Jeg er målløs!  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas: Takk, jeg synes den var flott jeg også  :)

Amund: Jo, det ble filmet noe av det, men ikke gjort noe med det materialet ennå. Vi får sjå etterhvert  :)

Erik: Hei, moro at du har begynt å bli interessert i foto også  :) Det synes jeg også er utrolig moro og kombinere med fluefiske langs elv og vann. Det finnes nok mange måter å gjøre det på, men om du er interessert så kan jeg vise deg engang hvordan jeg gjør det i hvert fall.

Takk for tilbakemeldingene, karer.

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...