Gå til innhold

17. mai og vespertina


.JB

Anbefalte innlegg

- Har du en skjorte du skal stryke til i morgen?

- Nei, tenkte jeg skulle ta en tur i marka. Klekker marginata og kanskje noen vespertina!

- Marka?

- Ja, marka!

- Nei, det kommer ikke på tale?

- Men, det er andre som gjør det.

- Nei, vet'u hva. Ikke familiefedre!

- Nei, kanskje ikke.

- Nei, der legger jeg ned veto!

- Ok da (men det var verdt et forsøk da dere!  ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pick your battles. Det der var en helt død hest før du evt hadde prøvd det stuntet....

Nei, strategien er å understrek hvor mye jeg "ofrer" for familiens ve og lykke. Stiller til og med opp på 17. mai! :) Blir vel goodwill av slikt!  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fin den med at det er andre som gjør det.

Prøvde meg på noe alla det etter jeg hadde brent opp 2000 i ovnen.

Jeg sa at jeg veit om de som har brent opp mer enn 2000 på travbanen en fredagskveld.

Funka ikke det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Har du en skjorte du skal stryke til i morgen?

- Nei, tenkte jeg skulle ta en tur i marka. Klekker marginata og kanskje noen vespertina!

- Marka?

- Ja, marka!

- Nei, det kommer ikke på tale?

- Men, det er andre som gjør det.

- Nei, vet'u hva. Ikke familiefedre!

- Nei, kanskje ikke.

- Nei, der legger jeg ned veto!

- Ok da (men det var verdt et forsøk da dere!  ;) )

Det der lirer jeg av meg også selv om jeg vet veldig godt hva som kommer i retur ;D

Hvorfor? Fordi når du spør om lov på de helt usannsynlige øyeblikkene så blir det straks ikke så ille når du spør ved en annen aledning uansett hva det måtte være ;) Taktisk modning kaller jeg det  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

NEI, faen heller, 17. mai er fiskedag !!! HÆ, hva sa du kjære? jadda, jeg kommer nå, vi rekker barnetoget (hælv............ heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt oppriktig så synes jeg at 17.mai er en flott dag, jeg.

Jeg synes det er trivelig å se de to jentene mine - Hege og Amalie - i bunad. Og det er en fin dag.

Amalie liker is og å gå i tog, og Hege digger hele '17.mai-konseptet'. Trivelig det  :)

Fiske kan man gjøre alle andre dager på vår, sommer og høst.

Vespertinaen er der før og etter, om den er der 17.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Helt oppriktig så synes jeg at 17.mai er en flott dag, jeg.

Jeg synes det er trivelig å se de to jentene mine - Hege og Amalie - i bunad. Og det er en fin dag.

Amalie liker is og å gå i tog, og Hege digger hele '17.mai-konseptet'. Trivelig det  :)

Fiske kan man gjøre alle andre dager på vår, sommer og høst.

Vespertinaen er der før og etter, om den er der 17.

<<l (første og siste gangen dere ser meg bruke en "smiley")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt oppriktig så synes jeg at 17.mai er en flott dag, jeg.

Jeg synes det er trivelig å se de to jentene mine - Hege og Amalie - i bunad. Og det er en fin dag.

Amalie liker is og å gå i tog, og Hege digger hele '17.mai-konseptet'. Trivelig det  :)

Fiske kan man gjøre alle andre dager på vår, sommer og høst.

Vespertinaen er der før og etter, om den er der 17.  <<l

<<l <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<<l André!

lol!! Er så deilig og ikke ha en drage mmmoose

Edit: egoismen er til å ta og føle på her inne  ;)  ;D

ja ja ja... Sitt der med fleshlighten du  :D Alt har sine fordeler og ulemper  mmmoose

Egoist? jeg? Neeeeida... ikke  i det hele tatt  :-X Skulle gjerne sett en fluefisker som er noe annet  ;D En fluefisker med forpliktelser kalles en egoistisk diplomat ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Terese: vil du fiske i morgen, eller vil du gåmi tog med oss?

Jeg: vet ikke, ser an været.

Terese: ok. Du kan jo fiske etter toget, når vi går på " fest", eller, du kan fiske fra morgen, og kansje være med ut og spise kake med oss etterpå ?

Jeg: vet ikke, ser imorgen.

Terese: ............ Når jeg tenker meg om, bør du kanskje ikke spise stort mer kake....... Med den magen tenkte jeg :D

Jeg: takk ........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. mai har vært ensbetydende med hunnselva og baetisklekkinger så langt tilbake jeg kan huske. I morgen ser det forøvrig ut til at været skal sette en stopper for det meste av uteaktiviteter . . .

Lett regn er fint, høljeregn er ikke brukandes til noe som helst  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha mestret kortlinemetoden i dag å fått fisk, og i tillegg tatt ørret over halvkiloen på en oliven streamer jeg bandt i går så ser det ut til at 17.mai i år blir avslappende med pølser og is. ;D ;D

Har verdens snilleste kjærring som lot meg få dra å fiske mens hu styrer med kaker, unger og rengjøring. (Må bare gni det inn til dere som IKKE får lov, hahaha. ;D)

Hipp hipp hurra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da veldig hyggelig. "Har du sett guttungen?" "Han svarer ikke på tlf,en" "Så du han med popkorn-bua ja"

"Du må finne han" "Liker ikke at vi ikke vet hvor han er i dette mylderet" "Jada jada" "Vent litt jentungen skal spise pizza med noen venniner. Har du mer kontanter?" "Hun skal vist ikke være med å spise med oss like vell"

"Funnet guttungen?" Hadde du mer penger?" "Kan ikke du gå i minibanken?" "Gidder du å stå i kø og kjøpe ..."

And so the story goes...

Men det er godt Andre koser seg.

Bare vent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dærsken, kona har kjøpt ny 17.maisløyfe til meg, med Riksvåpenet på og greier. Tror jammen jeg også må finne frem vernepliktsmedaljen og svømmeknappen i sølv. I morgen skal jeg ut å sprade, og snakke om gamle dager.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dærsken, kona har kjøpt ny 17.maisløyfe til meg, med Riksvåpenet på og greier. Tror jammen jeg også må finne frem vernepliktsmedaljen og svømmeknappen i sølv. I morgen skal jeg ut å sprade, og snakke om gamle dager.  :P

Jeg skal finne frem dødsmerket og bære det synlig.

Svømmeknappen i sølv ja ;D Var ikke det å svømme 800 meter og 25 meter under vann?

Var det ikke sjøhesten den aller gjeveste? Alle hadde en onkel eller fetter som hadde tatt den ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Helt oppriktig så synes jeg at 17.mai er en flott dag, jeg.

Jeg synes det er trivelig å se de to jentene mine - Hege og Amalie - i bunad. Og det er en fin dag.

Amalie liker is og å gå i tog, og Hege digger hele '17.mai-konseptet'. Trivelig det  :)

Fiske kan man gjøre alle andre dager på vår, sommer og høst.

Vespertinaen er der før og etter, om den er der 17.  <<l

Du prøver bare å trøste deg selv fordi du ikke får fiska :) En dag uten fiske er en dag uten mening. Såh det såh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømmeknappen i sølv ja ;D Var ikke det å svømme 800 meter og 25 meter under vann?

Var det ikke sjøhesten den aller gjeveste? Alle hadde en onkel eller fetter som hadde tatt den ;D

Tror det var sølvmerkekravene det der ja, og selvfølgelig: Onkel Jan har en fin liten statue av sjøhesten! Fakta!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømmeknappen, ja  ;D Har både knappen, selungen, pingvinen og litt åttåt liggende en plass… yay.gif

Etter et obligatorisk oppmøte hos Besta, med wienerpølser og krokan-is,  ;D så bærer det ut i skauen. Meldt møkkavær på dagtid, men håper iallfall på et brukbart kveldsfiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<<l André!

lol!! Er så deilig og ikke ha en drage mmmoose

Edit: egoismen er til å ta og føle på her inne  ;)  ;D

ja ja ja... Sitt der med fleshlighten du  :D Alt har sine fordeler og ulemper  mmmoose

Egoist? jeg? Neeeeida... ikke  i det hele tatt  :-X Skulle gjerne sett en fluefisker som er noe annet  ;D En fluefisker med forpliktelser kalles en egoistisk diplomat ;D

mmmoose mmmoose

Fordeler som middagslaging og vasking ja ;D men ellers ser jeg bare ulemper  mmmoose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...