Gå til innhold

Oppbevaring av Aquasure


-Lars-

Anbefalte innlegg

Fikk behov for å lime litt her i dag, men de 3-4 tubene med Aquasure jeg fant var faen ikke å få en dråpe ut av  >:(

Min erfaring er at disse tubene er beregnet på engangsbruk, da de tørker inn så fort man har brutt forseglingen på dem.

Jævlig irriterende, for man bruker jo vanligvis svært lite om gangen.

Noen som har funnet en måte å unngå at svineriet tørker inn i løpet av få dager etter at tuben er åpnet ?

Jada, jeg skrur på korken igjen etter bruk  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lime igjen korken med zap-a-gap, så tuben ikke trekker falsk luft gjennom gjengene i korken? Nei, jeg veit da faen jeg, bare tuller seff... Fikk min første tube i posten i går, så jeg lurer egentlig bare på hvordan man bruker dette klineriet, har fått høl i låret på vaderbuksa. :P

(Sorry for kupping av tråden altsa...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert en lur måte å legge de i fryseren på - som ikke jeg har funnet ut :rolleyes:.

De første gangene - jeg tar de ut/inn - funker det, men så er det etter eller annet som skjer.

Det blir bare stivt og ubrukelig.

Små tuber - som foreslått- støttes  ;)

Tviler på at jeg putter tuben i fryseren på en annen måte enn deg :D Funker bra hos meg gang etter gang, men må alltid stikke hull/grave ut stivnet lim fra åpningen.

Ellers enig i små tuber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert en lur måte å legge de i fryseren på - som ikke jeg har funnet ut :rolleyes:.

De første gangene - jeg tar de ut/inn - funker det, men så er det etter eller annet som skjer.

Det blir bare stivt og ubrukelig.

Små tuber - som foreslått- støttes  ;)

Jada, har kun slike små tuber også, jeg . . . Men om man ikke er storforbruker så har man jo selv slike tuber i flere år, om det altså ikke var for at de blir til gummi etter at de er åpnet.

Men nå øyner jeg nytt håp, og skal følge fryser-tipset  <<l Funker ikke det heller så ser jeg ingen annen utvei enn å saksøke han derre Aquasure i hue og ræva til han kommer med en løsning på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kliner dere på, og hvor lenge må det herde før vadera kan brukes? En dert på hver side og klemme litt med fingra?

Klemme med fingra gjør du bare 1 gang. Sett tape må baksiden og litt lim på framsiden. Så mye at det flyter 5 mm utenfor revnen/hullet. Prøv å få hullet/revnen lavere, 1/2 til 1 mm, enn resten av stoffet.

Jeg benyttet fryser til oppbevaring, bare possitive erfaringer.

Handler Aq. hos XXL. I dykkeravdelingen er limet billigere enn i fiskeavdelingen! (Forskjellig importører fra USA med forskjellig lager nr.)

Herdetid er 2 døgn, men det går 1 uke før det er 100 %.

Har benyttet det i 20 år. Limt Cherrox til ungene, limt fjellstøvler i sømmer som har røket etc. Gjør rent, benytt smergelpapir å det holder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved gjenbruk av tuben og korken sitter, stikker jeg bare hull et eller annet sted på tuben med ei dubbingnår eller lignende, klemmer ut litt guffe og bruker nåla til å påføre reparasjonen.  Når jeg er ferdig, lar jeg bare hullet i tuben herde igjen.  Neste gang stikker jeg hull et annet sted.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare jeg som "strever" med disse tubene, skjønner jeg  ;D

 

Trodde det var bare meg..... Åpne en tube til 129,- for å smøre på en snøreløkke, og så er tuben gone, selv om den har ligget i kjøleskap.....men skjønner at fryser er tingen.

Finnes det ikke bedre alternativer enn aquasure?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg begynte å stikke hull på tuben, har egentlig den herdede åpningen ikke irritert meg noe særlig.  Har en tube nå som er skikkelig perforert og vil fremdeles kunne brukes mange ganger.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...