Gå til innhold

Billige gode vadebukser


Fripp

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg vadesko og vadebukse. Har egentlig lyst på Simms G3 buksen, men 4000 kroner blir i meste laget i forhold til hvor mye jeg kommer til å bruke den. Finnes den noen billige vadebukser som er et kupp til prisen? Hvilken størrelse anbefaler dere om man er 182 cm høy og rundt 70kg? Kjøper gjerne brukt om det finnes noe brukbart på bruktbørsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være at L er riktig også. Ble med en kamerat som begynner med fluefiske denne sesongen. Han kjøpte den rimeligste modellen i medium. Han er 178 eller 179 og veier vel rundt 70 kg. Buksa passa meget godt, men noen har Atle Antonsen kropp og andre ser ut som en asparges  ;D Kan hende de få cm. i høyden gjør sitt til at du skal opp en størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være at L er riktig også. Ble med en kamerat som begynner med fluefiske denne sesongen. Han kjøpte den rimeligste modellen i medium. Han er 178 eller 179 og veier vel rundt 70 kg. Buksa passa meget godt, men noen har Atle Antonsen kropp og andre ser ut som en asparges  ;D Kan hende de få cm. i høyden gjør sitt til at du skal opp en størrelse.

Ja, det er nok plass i bredden. Spørsmålet blir i grunn hvor lange bein man har. Er man "normal" på 1.82, så vil nok medium stramme litt i skrittet - og det er ikke alle som liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok plass i bredden. Spørsmålet blir i grunn hvor lange bein man har. Er man "normal" på 1.82, så vil nok medium stramme litt i skrittet - og det er ikke alle som liker det.

Er det ikke pga. den tighte passformen i skrittet at vi alle bruker vadebukse da? Jeg bruker den til og med når jeg spankulerer rundt hjemme ;D<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Vision ville jeg gått for str. large om du er 1,82 - og jeg går ut i fra at du ikke gidder å lyve på høyden på dette forumet.  ;D 

nope, blir nok ikke riktig, har en vision i L og eid en i M, og M passet perfekt mens L er for stor, jeg er forresten 181 høy og veier rund 80 så anbefaler på det sterkeste å gå for M hvis du velger Vision

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok plass i bredden. Spørsmålet blir i grunn hvor lange bein man har. Er man "normal" på 1.82, så vil nok medium stramme litt i skrittet - og det er ikke alle som liker det.

Er det ikke pga. den tighte passformen i skrittet at vi alle bruker vadebukse da? Jeg bruker den til og med når jeg spankulerer rundt hjemme ;D<<l

Tror ikke vi skal dra inn begrepet "passform" når vi snakker Vision vadebukser  ;D

De er rimelige, og i noen tilfeller også verdt prisen, men passform . . . ? Nei, det har vi ikke sett  :o  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt vision zip i vel 2 år. str L men så er jeg 1,94. passformen var vel i bredeste laget, men beggers can't be chooser

kan anbefale deg å ta en tlf til best fiske i stjørdal, der har de syke priser på vision bukser også i mellom str. så du kan feks kjøpe deg SL (small long) om du er slank for bedfre passform :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Vision ville jeg gått for str. large om du er 1,82 - og jeg går ut i fra at du ikke gidder å lyve på høyden på dette forumet.  ;D 

nope, blir nok ikke riktig, har en vision i L og eid en i M, og M passet perfekt mens L er for stor, jeg er forresten 181 høy og veier rund 80 så anbefaler på det sterkeste å gå for M hvis du velger Vision

Ok, trekker meg på den. (Presset i skrittet kan skyldes andre forhold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Vision ville jeg gått for str. large om du er 1,82 - og jeg går ut i fra at du ikke gidder å lyve på høyden på dette forumet.  ;D  

Hehe, lyver nok ikke på høyden min, men når det gjelder lengde av diverse er det en helt annen sak   :)

Takker for gode forslag og tips. Vision er satt øverst på listen. Størrelse ML eller SL vil nok kanskje passe best på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Vision ville jeg gått for str. large om du er 1,82 - og jeg går ut i fra at du ikke gidder å lyve på høyden på dette forumet.  ;D 

Hehe, lyver nok ikke på høyden min, men når det gjelder lengde av diverse er det en helt annen sak  :-[

Takker for gode forslag og tips. Vision er satt øverst på listen. Størrelse ML eller SL vil nok kanskje passe best på meg.

Hør med de på best fiske. Vet de har extreme zip i ml

Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp et tilbud av en på forumet om å kjøpe en brukt Simms G3 vadebukse størrelse M til en god pris. Tror jeg slår til på tilbudet. Flott med et fluefiskeforum med så mange kunnskapsrike og behjelpelige mennesker. Igjen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt vadere før så det blir en litt ny opplevelse for meg. Hva er det med Simms som gjør at brukere med tårevåte øyne øser ut sine kjærlighetserklæringen til denne produsentene :) For en vadeamatør som meg er det vanskelig å forstå at Simms skal være så mye bedre enn alt annet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tårevåte øynene får man når man betaler for de. Det svir alltid litt. Kjærlighetserklæringene blir sittende etter at man har overtalt sin "bedre halvdel" at det var fornuftig å bruke pengene på simms. Man bruker såpass lang tid på å forsvare kjøpet at man blir litt hjernevasket selv.

Bruker Simms selv, og synes passform, pusteegenskaper og vekt er i en helt annen klasse enn de forrige vadebuksene mine. ;) Og fikk en liten tåre i øyekroken sist fisketur etter ett litt klønete møte med piggtrådgjerde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt vadere før så det blir en litt ny opplevelse for meg. Hva er det med Simms som gjør at brukere med tårevåte øyne øser ut sine kjærlighetserklæringen til denne produsentene :) For en vadeamatør som meg er det vanskelig å forstå at Simms skal være så mye bedre enn alt annet.  

Simms har, og er en av de store. Såpass gode plagg at man prøver å ta vare på dem ;D

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=21912.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp et tilbud av en på forumet om å kjøpe en brukt Simms G3 vadebukse størrelse M til en god pris. Tror jeg slår til på tilbudet. Flott med et fluefiskeforum med så mange kunnskapsrike og behjelpelige mennesker. Igjen takk:)

Da får du superbukse, og medium holder til 1,82.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan nevne att man over dammen får ei simms freestone vadebukse til sammen prisen av hva vision buksa koster her i norge :)

www.stillwaterflyshop.com/estore/category/274

Nuvel... 230 U S and A dollars = 1372 riksdaler (kommer an på vekslingskursen, men trolig ligger det påslag utover nevnte beløp). I tillegg kommer porto på ca. 286,- riksdaler.

Merker de emballasjen så er det moms og tollgebyr på toppen.

Da snakker vi fort 2200,- for buksa.

Slipper du toll og mva så blir regnestykket straks veldig mye hyggeligere. Da kan man fort spare 7-800,-

Ny i Norge ligger den på 2500,- (enkelte tilbyr fri frakt over en gitt sum).

Men det hender det kommer gode kampanjer og da kan man gjøre et godt kjøp. Men det får nesten være opp til den enkelte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan nevne att man over dammen får ei simms freestone vadebukse til sammen prisen av hva vision buksa koster her i norge :)

www.stillwaterflyshop.com/estore/category/274

Nuvel... 230 U S and A dollars = 1372 riksdaler (kommer an på vekslingskursen, men trolig ligger det påslag utover nevnte beløp). I tillegg kommer porto på ca. 286,- riksdaler.

Merker de emballasjen så er det moms og tollgebyr på toppen.

Da snakker vi fort 2200,- for buksa.

Slipper du toll og mva så blir regnestykket straks veldig mye hyggeligere. Da kan man fort spare 7-800,-

Ny i Norge ligger den på 2500,- (enkelte tilbyr fri frakt over en gitt sum).

Men det hender det kommer gode kampanjer og da kan man gjøre et godt kjøp. Men det får nesten være opp til den enkelte :)

Det kan fort bli ett langt mer hyggelig beløp ja, ikke vet jeg  ;)  :)

Men kanskje mere penger og spare på feks G3 enn freestone  :)

Ja selvfølgelig kan det dukke opp hyggelige tilbud her i norge også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt vadere før så det blir en litt ny opplevelse for meg. Hva er det med Simms som gjør at brukere med tårevåte øyne øser ut sine kjærlighetserklæringen til denne produsentene :) For en vadeamatør som meg er det vanskelig å forstå at Simms skal være så mye bedre enn alt annet.  

Simms har, og er en av de store. Såpass gode plagg at man prøver å ta vare på dem ;D

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=21912.0

;D Fantastisk tråd. Det kan kalles ekte kjærlighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det brukte Simms G3 på meg:) Da trenger jeg anbefalinger av vadesko. Har brukt det meste av budsjettet mitt på bukse, så tips om billige, men gode sko tas i mot med stor takknemlighet.

Jeg bruker vanligvis sko nummer stor 43, hvilken sko størrelse trenger jeg på vadestøvlene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...