Pættis Posted July 16, 2012 Report Posted July 16, 2012 noen som er med på en sjøørret ring med fluer for høst fiske? sesongen er et par måneder unna start og alltid kjekt med et "ukjent" mønster eller to i boksen. de fleste av oss gror jo fast i et par tre mønstre og det er alltid moro og teste andre varianter og mønstre!
Knut R. Skåre Posted July 16, 2012 Report Posted July 16, 2012 Stiller! Men vi bør vel sette en maksgrense på deltagere så jeg slippper å binde fluer hver dag fremover?
Guest storfemti Posted July 16, 2012 Report Posted July 16, 2012 Jeg er med! Kan bidra med en hvit/rosa zonkervariant med æljhode alla Streaking Caddis
Pættis Posted July 16, 2012 Author Report Posted July 16, 2012 helt klart! jeg har forlagt en boks stappfull av mine sjøørret travere et eller annet sted på mølen for noen uker siden så jeg har litt av jobb foran meg boksen er grå og ligger på en grå stein... hehe! men type 5-6 stykker eller det tynt?
Pættis Posted July 16, 2012 Author Report Posted July 16, 2012 Jeg er med! Kan bidra med en hvit/rosa zonkervariant med æljhode alla Streaking Caddis høres bra ut raymond! selv så blir det nok semi griser eller pg! (skrev at du støtter feil rødt lag så du får ikke bli med 10 ganger men sletta det, sorry klarte ikke dy meg! hehe!)
Guest storfemti Posted July 16, 2012 Report Posted July 16, 2012 Så det går på farge også nå, ikke så PK i dagens samfunn kanskje? ;D Har noen andre kreasjoner på lager om jeg må lage flere. Prøv å skrap sammen 8-10 stk og om alle lager 2 hver, blir det mer enn nok fluer
Guest Oliver Posted July 16, 2012 Report Posted July 16, 2012 Dette vil jeg faktisk være med på. Er ikke så god på disse fluene, men kan gjøre et forsøk
Pættis Posted July 16, 2012 Author Report Posted July 16, 2012 Dette vil jeg faktisk være med på. Er ikke så god på disse fluene, men kan gjøre et forsøk med dine kunnskaper på mindre fluer som flyter så tviler jeg ikke et sekund på at du oppe og forbi våres (i det minste mitt) nivå på null tid skal vi si 8 stk i ringen så er vi happy?
Pættis Posted July 17, 2012 Author Report Posted July 17, 2012 da er vi 6 stk, skal vi si at vi lukker ringen i morgen ettermiddag så vi ikke trenger binde til krampa tar oss? litt usikker på hvordan vi gjør det, er det 2 fluer til hver person? dvs 6 stk = 12 fluer?
Knut R. Skåre Posted July 17, 2012 Report Posted July 17, 2012 da er vi 6 stk, skal vi si at vi lukker ringen i morgen ettermiddag så vi ikke trenger binde til krampa tar oss? litt usikker på hvordan vi gjør det, er det 2 fluer til hver person? dvs 6 stk = 12 fluer? Når skal vi satse på å være ferdige?
Guest Oliver Posted July 17, 2012 Report Posted July 17, 2012 Trenger ikke stresse for min del. Kan godt ha god leveringstid.
Atle L Posted July 17, 2012 Report Posted July 17, 2012 Tenkte å binde opp noen wolleybugger varianter av grønn salardubbing med frisert brun uv polarchennile som hale å ribb. Hadde et smått fantastisk fiske med denne kreasjonen i hardangerfjorden. fikk ca 30 SØ på to dager med 4 over to kg Denne fargecomboen ser sæksy ut Binder både ufortyngede og fortyngede med kulehodeøyne
Lars Vegas Posted July 17, 2012 Report Posted July 17, 2012 Jeg må dessverre melde pass denne gangen, men hyggelig om noen tar bilder av alle bidragene og legger dem ut. Alltid hyggelig å se hvilke kreasjoner som dukker opp bak bindestikkene rundt om
Guest Oliver Posted July 17, 2012 Report Posted July 17, 2012 Jeg kan ta meg av fotograferinga av fluene visst det er ok for alle
Knut R. Skåre Posted July 17, 2012 Report Posted July 17, 2012 Jeg er i tenkeboksen, men foreløpig ligger det an til en ThunderCreek/Deciver variant. Jeg er usikker på hva som blir flue nr. to, men det står mellom børstemakkeller eller reke.
Guest storfemti Posted July 17, 2012 Report Posted July 17, 2012 Blir kjedelig om alle skal lage reker, bare en liten observasjon Kommer til å lage en rosa zonker med ælj og muligens en liten cdc sak som har funket bra på sommeren
nox Posted July 18, 2012 Report Posted July 18, 2012 Kan henge med jeg oxo.. og kan sikkert binde etter ønske.. blir litt vel fokus på reker:)
Guest Brage Posted July 18, 2012 Report Posted July 18, 2012 Hvis det er to fluer vi binder så blir det en Kutling variant og en liten Sunray Shadow tube levert med dobbeltkrok. :)
RonnyS Posted July 18, 2012 Report Posted July 18, 2012 Jeg blir også gjerne med, stiller med blå og charteruse zonker minnow body
Pættis Posted July 18, 2012 Author Report Posted July 18, 2012 da er vi oppe i 10 stk, dvs 20 fluer pr man så da slutter vi ringen der så vi får tid til å binde opp saltvanns jegerne til høsten! tenkte siden henning ville ta seg av bildene er vel også han et godt utgangspunkt for å være motakker og distubritør for skapningene. om dette er greit for han selvsagt!
Guest Oliver Posted July 20, 2012 Report Posted July 20, 2012 Ok folkens. Da gjør vi følgende. Dere sender deres bidrag til meg: Henning Sæbø Olderhagen20 5454 Sæbøvik. Dere legger fluene deres i en konvolutt, og legger ved penger til returporto. Legg ved deres navn, adresse og merk med forumsnavn. Dere sender da ni sett med fluer, altså 18 stk (da dere ikke trenger å sende fluer til dere selv ) Når alle bidrag er mottatt, fordeler jeg dette og sender i retur. Jeg tar også bilder av alle fluene og legger ut her. (Ikke legg ut bilder av deres fluer selv, da det må være litt spenning i hva som kommer i pakken ) Lykke til.
Pættis Posted July 20, 2012 Author Report Posted July 20, 2012 supert henning! da har vi fått orden i sysakene!
Recommended Posts