Gå til innhold
  • 0

Fisketips


Sjølvaste Harrkongen

Spørsmål

Siden jeg ikke har og bidra med så mye på hvordan man skal få fisk men heller er god på og ikke få dem så har jeg laget en liten how to not get a trout video  :P

Dette er helt vanlig i min fiskehverdag ved elva.

Mange som sikkert kjenner seg igjen ,håper jeg <<l;D

Og særlig driver man med mye rart når man er stressa og har feila en hel dag eller flere dager på samme fisken.  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=iB2_jA-ryPg&feature=youtu.be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

;D ;D

Ja dette er noe jeg kan best og gjør samme feilen opp igjen og opp igjen <<l

Planen var jo att jeg skulle ta den nederste først, men det løser man jo selvfølgelig ikke ved og legge flua rett i huet på den første (som da står 10cm under vannfilmen) og ikke på bunnen.  ???

Samtidg hvis jeg hadde lagt flua lenger opp så ville den første kansje tatt den og ville skremt den nedenfor igjen :-\

Trodde jeg var smart men var ikke akkuratt "kongen" der. 8)

i ettertid så har jeg kommet fram til følgende hjemmemekka teori som jeg lurer meg sjøl til og tro att:

For en fisk som står så høyt oppe i vannet slipper seg bare litt opp og gaper over alt som kommer flytende.

Jeg er vandt med og fiske på fisk som står på bunnen og bruker strømmen i elva til og sige opp og bakover mot døgnisen den skal ta.

Da hadde jeg hatt flaks akkuratt der når jeg la flua ihodet på den i det den svømte ned og oppover mot der den sto før den gikk opp og vaket.

Men jeg hadde jo skremt den i det jeg begynte og vade nedover uansett så den planen sprekker allerede der  gggood-luck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Men jeg hadde jo skremt den i det jeg begynte og vade nedover uansett så den planen sprekker allerede der

Hei Tore. Det er ikke bestandig fisken er like lettskremt. Husker to tyskere som rett og slett var ufine oppe på Hanestad for 10/12 år siden. De skulle absolutt være nederst av de som sto og fisket i kulpen utenfor vokterboligen jeg hadde kjøpt. Resten var noen solunger jeg kjente litt til.

Jeg vadet over elva og gikk nesten på land på andre siden før jeg tok meg ett godt stykke nedenfor der tyskerne sto før jeg dreide opp igjen før jeg begynte å fiske. Dette forsto ikke tyskerne noe av, og jeg kom såpass nære at jeg kunne legge flua litt ovenfor den nederste av de. To meter foran ham gikk det på en pen harr, og jeg tok et nytt kast, og på samme sted tok jeg nok en fisk.

Hva tror dere ble resultatet? Tyskerne pakket sammen og reiste. Solungene fikk beskjed om at de are kunne fortsette å fiske. Jeg gikk inn og tok meg en kopp kaffe. Og hva er det så jeg vil fram til med dette innlegget. Jo, de fleste vader seg forbi mye fisk før de begynner å fiske. Derfor  begynner jeg å fiske langt inne på land der jeg vet at det er mer enn 20 cm. med vann før jeg begynner å vade.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Men jeg hadde jo skremt den i det jeg begynte og vade nedover uansett så den planen sprekker allerede der

Hei Tore. Det er ikke bestandig fisken er like lettskremt. Husker to tyskere som rett og slett var ufine oppe på Hanestad for 10/12 år siden. De skulle absolutt være nederst av de som sto og fisket i kulpen utenfor vokterboligen jeg hadde kjøpt. Resten var noen solunger jeg kjente litt til.

Jeg vadet over elva og gikk nesten på land på andre siden før jeg tok meg ett godt stykke nedenfor der tyskerne sto før jeg dreide opp igjen før jeg begynte å fiske. Dette forsto ikke tyskerne noe av, og jeg kom såpass nære at jeg kunne legge flua litt ovenfor den nederste av de. To meter foran ham gikk det på en pen harr, og jeg tok et nytt kast, og på samme sted tok jeg nok en fisk.

Hva tror dere ble resultatet? Tyskerne pakket sammen og reiste. Solungene fikk beskjed om at de are kunne fortsette å fiske. Jeg gikk inn og tok meg en kopp kaffe. Og hva er det så jeg vil fram til med dette innlegget. Jo, de fleste vader seg forbi mye fisk før de begynner å fiske. Derfor  begynner jeg å fiske langt inne på land der jeg vet at det er mer enn 20 cm. med vann før jeg begynner å vade.

Magne Fjellstad.

Her sier du mye som jeg kjenner meg igjen i ja.  :D

Den fisken først i klippet der står på nettopp 20 cm vann,veldig lett og vade over denne fisken hvis man ikke ser denne vake.

Ellers så hadde rett oppstrøms vært den beste måten og fisket på i alle fiskesituasjonene på klippet.

Og den siste jeg fisker på så burde jeg vadet ut lenger ned og fisket på dem begge oppstrøms, da kunne jeg nok i teorien kunne fått den øverste også.Sier teorien fordi jeg garantert hadde prestert og skremt dem på en eller annen måte da også  :-[ Men der og da, tenkte jeg ikke på dette, det var helt naturlig og hive den første fisken rett i hodet, snakk om og ikke tenke LITT før man går ut.  ;D

Harren ja, det er ikke mere en 3uker siden jeg fisket og skremte en gjeng harrer lenger og lenger oppover elva, jeg fisket og vadet meg etter dem, gjorde det veldig vanskelig for meg sjøl. De sluttet ikke og vake men bare begynte og vake seg mer ut og oppover.  :-\ Men tok den bakerste av dem 500m lenger opp tilslutt :rolleyes:

Jeg iallfall burde begynne og tenke litt mere taktisk og ikke bare satse på og få en av dem mens jeg skremmer 10 andre. Noen ganger er alt plankekjøring og jeg glimter til som fluefisker og gjør alt riktig, men det er langt mellom hver gang  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...