Gå til innhold

Kroker fra ebay


enisp

Anbefalte innlegg

Jeg leser i andre poster at noen av dere kjøper kroker fra ebay. Jeg har selv bestilt noen kroker og venter i spenning.

Men, det må da være en grunn til at 1200 kroker fra Ebay koster det samme som 10 stk tmc 777sp? lurer veldig på kvaliteten her

Jeg setter pris på om noen kan dele sin erfaring med kinakroker i denne posten. Det er sikkert nyttig for andre som er interessert i å binde fluer uten å betale skjorta. Jeg skal dele min med dere så fort krokene mine kommer i posten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ukjente og billige kroker er kansje gode å binde på og lav pris har lett for å friste, men holder dem mål når du endelig kroker drømmefisken? Det er dette man må ta stilling til. Jeg mista en drømmefisk tidligere i år fordi kroken retta seg ut når det endelig gjaldt og har siden da kun kjøpt kvalitetskroker jeg stoler på. Kjip lærdom men sånn blei det. :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg begynte å binde sjøl fikk jeg en kompis til å binde opp en boks med 60 fluer til meg. En del av krokene han brukte var kjøpt på e-bay og disse rusta bort overraskende fort. Var ikke spesielt artig når jeg fikk en fin en til å ta flua mi to ganger før jeg så på flua som var knekt i krokbøyen.. Men selvfølgelig, er sikkert bra kroker å få kjøpt på e-bay også..

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

hvor mange krokfabrikker finnes og hvor overprisa er produktet? Jeg ville testa....... husk at de "merkene" vi kjenner har mye å betale for markedsføring...salgsaparat...kataloger.... hjemmesider..... og det er dette vi betaler for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror på å kjøpe kvalitet, men det er som det sies i tråden, mange merker som selges som har mindre "tilleggskostnader". De produseres ofte på samme fabrikk, med samme kvalitet og utseende som de store merkene. Det er nok som med snører, ikke mange fabrikkene som produserer... Trenger ikke å kjøpe kinabulk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

er det  noen som har sett tiemcofabrikken? eller daishii fabrikke.... eller er det det handelshus som kjøper kroker utenfra, pakker det, markedsfører dem og selger dem under eget navn.... nei, jeg vet ikke, men slik fungerer det idag....Hayabusa er en av produsentene som produserer mange kroker som blir solgt under annet navn.... bransjen er så uoversiktlig at det blir for meg feil å si dritt om produktet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

takk Anders! har kjøpt kroker uten merkenavn sjøl i mange år... kunne glatt økt prisen 10 ganger og alikevell solgt dem til halve prisen. men det hadde blitt mye telling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

har kjøpt flere av disse kina krokene på ebay. 1200 for slikk og ingenting. fungerer som anders sier, helt utmerket. stort fint krokgap som kroker kjempegodt. vi gjorde en test med å legge noen i saltvann. minimalt med rust etter flere uker i vannet. du får 10 pk kroker av div str, i en rekkefølge motsatt av det vi bruker. 14 er størrst, 1 er minst. har brukt dem til det meste av reker. pattegrisen etc.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en del kroker fra taimen.com

selges under navnet akita, får dem mothakeløse og uten.

har fisket med dem i 3 år nå...føler att jeg har kroka og fått nok fisk til og si att de duger til mitt fiske iallefall.

har selvfølgelig snoket for og finne igjen disse krokene rett fra kina.

men som staffan sier veldig uoversiktlig.

men dette er som alt annet masse produsert og kjøper man 1000 kroker i strl 14 rett fra fabrikk så er de så og si gratis. i forhold til det vi betaler i butikk.

det som er kult er jo att finner man samme krokene kan man jo kjøpe rett fra fabrikk.

Da kan man kjøpe 5000 kroker for prisen av Ja sier ikke mere ;) det er iallefall noe man har råd til og gamble på ,er de ik bra,pytt pytt går ikke personlig konkurs.

de selger til hvermansen også.

så man kan jo tenke seg,når det er så billig for meg som privatperson,kan man jo bare tenke seg hva de store merkene får kjøpt sine kroker for,så de skulle jo selvfølgelig vært billigst og kjøpe,men de skal jo tjene penger En ærlig sak det, og vi går heller ikke personlig konkurs når vi kjøper disse krokene heller. :)

de kjøper kanskje en pall i hver krokstrl.

og skal man tjene penger så kan man ikke ha sin egen fabrikk,da er det beste og kjøpe masseproduserte greier og selge under ditt eget merkenavn. Så derfor er jo faren stor att noen andre kjøper akkuratt samme krokene og selger på ebay feks. ,for en sykt billig penge selvfølgelig. ;)

kanskje kjell karlsen her kan fortelle oss mere om materialer og hva som kjennetegner en god krok, det er det man må vite for og skille dårlig kvalitet fra gode kvalitetskroker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Fulling Mill kroker fra ebay, og sparte noen kroner på dette (kvalitetskroker etter min mening).

MEN jeg har ikke noe imot å legge noen kroner ekstra i kroker fra min lokale fluebindesjappe, er avhenig at denne butikken går rundt, også vet jeg at jeg får kvalitet da.

Support your local fly tying store!  fffishing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en bråte noname kroker på ebay,ligna på Owner sine Mosquito... ruster ikke så ille...men de knekker fort..

Noen kroker knakk kjappere enn andre,testa fler med tang. Mista en fin fisk,krokøyet hang fremdeles på:)  Etter det dumpa jeg de,holder meg til mer kjente merker. Og de får man jo oxo mye billigere i store kvanta på ebay..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

og mere kjente kroker knekker ikke?  jeg har hatt kroker fra en norsk produsent jeg ikke nevner ved navn som ikke har vært herdet.... det samme med tiemco, partridge som det har vært feil på......... men er det noen som med sikkerhet som vet hvor mange krokprodusenter det er i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

man kunne selvfølgelig lagt større produktkontroll til veie....men hva skal kroker foste, jeg testet alltid krokene når jeg bandt flua og hadde endel refusjoner av krok,

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...