Gå til innhold

Gjør det selv stangholder :)


Anbefalte innlegg

Får ca et år siden møtte jeg noen hyggelige sjø-ørretfiskere som hadde en liten sak på bilen som fanget min intereresse.

Den var mildt sagt meget kuul, og den har en nytteverdi jeg har vanskeligheter for å skjønne at mitt briliante hode ikke har tenkt på ;D

Den koster jo litt, men ikke så mye at det blir noe voldsomt tema.

http://www.bluequillangler.com/Products/C-F-Designs_2/C-F-Designs-Magnetic-Rod-Stand

[attachimg=1]

Saken ble glemt helt bort helt inntil i går da en nydelig stykke foam dukket opp foran mine øyne.

Foamen er 20-30 mm tykk og av den litt tette typen.

Helt ideelt tenkte jeg og startet med prosjektet etter jobb idag ;D.

2 stk meget irriterende magneter som har sitti på kjøleskapet i 10 år ble første offer.

De er til etteretning av den myke typen.

Siden mitt verktøyarsenal strekker seg rett fra dubbingnål til brekkjern så blir den litt grov ;D

Man trenger følgende:

Foam

Tapetkniv

Eplekjernefjerner(kutter ;D)

Aqua seal

To stykk magneter

Lighter.(for å runde av kantene på foamen)

Et lite stykke tre

Som eksmaler så hadde jeg virkelig trudd at jeg hadde en rørepinne liggende, men nope >:(. Rørepinne er ideel både estetisk ;D og for å stive opp foamen. En tynn rørepinne er lettere åsså så magnetene sitter bedre :D

Det ble en radiatorpensel istedenfor i dette første prototypforsøket ;D Og mest bare for å illustrere :D

Anbefaler rørepinne, men det var så mørkt og skummelt nede i uteboden at det tar vi i morra ;D

Ikke blir den særlig pen, men det kosta denne gangen zero, og min noe sløve hjerne hadde sikkert kjørt fra den gråe versjon ved første bruk ;D.

Orange kan jo være lurt , hvem vet ;D.

Gjør det selv stangholder ;D ;D ;D<<l

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

Til informasjon så henger den nå på kjøleskapet. Ikke bare er det mørkt ute, men direkte guffent ;D

Når du kommer over noe foam så lager man seg glatt en billig stangholder ;D ;D <<l

post-982-13949893544088_thumb.jpg

post-982-1394989354421_thumb.jpg

post-982-13949893544773_thumb.jpg

post-982-13949893545282_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Robban !

Aluminiumskarrosseri....... to karrosseriskruer eller ei klyse aralditt, varig løsning  ;D ;D

Kjell

Ser for meg denne etter en runde i snekkerboden din :Dccconfused. Litt børstet aluminium og detaljer jeg trur du hoster glatt opp med din kreativitet.

Jeg tar gjerne enn sånn en og betaler det koster :D;)<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin Robban. Skal lage en sånn til dashbordet med borrelås og dobbesidig tape. Genialt når stengene legges udelt i bilen for transport mellom fiskeplasser. Takk for tipset <<l

Ja ja det var jo egentlig ikke noe tips, det var jo rein og skjær rip off ;D ;D bare egetmekka  :D

Takk for tipset tilbake Andreas <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ikke Tormod ikke har noen innvendinger så legger jeg ut løsningen. Han er både kjekkere og slankere enn meg så han som modell hadde vært det beste <<l.

Ikke bli skuffa nå, det hele er briliant, og det er sikkert mange som gjør dette. Jeg lærte det av Tormod osv osv

Sakens kjerne er for meg diskusjonen billig og grønt eller dyrt og svart.

Svart er uten diskusjon den beste nettfargen når man skal glane gjenneom greiene.

Men grønt på billigsalg til 49.- og et par gamle briller liggende så har du uten tvil et argument, at svart er best ., men grønt med briller er bedre so fuck you ;D ;D ;D ;D ;D

Kan man ta ut glassene(plastikkene) så gjør dette.

Det blir en liten challenge å putte de tilbake med nett i ramma, men det går som oftest bra.Husk at nesa tar litt plass og juster deretter.

Skjær forsiktig ut nettet på baksiden og påfør superlim med feks den tynneste dubbingnåla du har. Jo mere tid du bruker her jo penere blir det, og mere holdbart. Ikke bli redd om det etser som superlim pleier å gjøre, bruk god tid. Øyet oppfatter ikke dette så nærme som en brille ligger til ansiktet. Det viktigste er utseende, det å se cool ut sånn som jeg gjør ;D

Takk Tormod. Et prosjekt jeg hadde mye glede av å drive med og det tok seff ikke så mye tid.

Tormods myggbriller:

[attachimg=1]

post-982-13949893546412_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...