Gå til innhold

Bekkelaget rensestasjon


pistus

Anbefalte innlegg

Hvor skadelig er egentlig dette for naturen/sjøen? Spør ikke som kritisk spørsmål, bare av nysgjerrighet. Selvsagt ufint for folk som ferdes og bor der, men tar dyr/fisk skade av det?

Som smågutt fisket jeg mye i "møkka" som det kaltes på folkemunne. På nedsiden av utslippet i Glomma ved kongsvinger. Myyyye fisk med bra k-faktor. Det var forøvrig der jeg allerede på 80-tallet begynte å praktisere 100% C&R  ;D

Ett paradis var det for oss gutta som ville få myyyye fisk og ikke var redd for å få litt møkk på henda! Er det rart man er som man er  ppcrazyeyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja si det. Det var et program på tv her sist uke om vannets betydning. En elv i India som nesten var ren kloakk randt inn i et delta og der dyrket de grønnsaker for de grodde som bare pokker ;D Noen av dere som så det?

Det er nok best at det blir renset. Tipper krabbene i området vil være fulle en stund fremover :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge vanligvis velinformerte kilder skjedde kortslutningen som førte til driftstansen på fredag, men det ble ikke oppdaget før på mandag. VAV har i hvert fall ikke lært av hva som skjeddee med Akerelva.

Sikkerhetsrutiner sa du?

"300 millioner liter dritt er selvsagt mye om en får det i badekaret, men fjorden er så svær at ingen merker noe allikavæl"

Som noen allerede har påpekt, krabber og torsk blir nok feite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sommer er det brune striper på fjorden her. Ingen vet hvor det kommer i fra og det har stått i avisen mange ganger.

Jeg for min del har mine mistanker rettet mot alle disse store flotte båtene som gjester farvannet her da.

Fryktelig lei for det Frode! Har noen stygge uvaner om sommeren, og ett av dem er å vade i nettoen  :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, så var vi på`n igjen da. nok en gang et gigantisk utslipp, som ifølge eksperten selv -  "Med tanke på størrelsen av Oslofjorden er nok ikke dette en katastrofe." fy fader for en idiot! er det virkelig mulig at vi har slike inkompitente folk til og drive disse anleggene. nok et sitat fra eksperten selv -  "Alarmen som skulle varslet om oversvømmelsen ble ikke utløst." RUTINER!! herregud.... :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...