Gå til innhold

Er det mange som fisker med bambus her på FFS?


Kim W

Anbefalte innlegg

Det er jo synd. Ønsker man å bli en dyktig fluefisker med litt dybde så bør man jo dykke litt i historien, ikke bare entomologisk, men også rent historisk.. Mulig jeg er sær her men det får så være..

Har bare lest denne tråden sporadisk, men leser mange andre tråder åsså som du er interisert i waffer'n.

Gir meg stor glede i å lese ting fra deg da du går litt dine egne veier i tiden vi lever i.

Har faktisk meget stor respekt for at du prøver/ønsker og finne ut av ting på egenhånd.

Ble litt sånn samlesvar for skryt av både fluebinding og valg/tanker fra deg, men synes du gjør en klok ting i å prøve deg frem på måten du gjør.

Da jeg ikke er skarpest i klassen med ord så er det skryt jeg prøver å gi ;D<<l <<l <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

de driver ennå å snakker om tykke fortommer i forhold til det de ville ha.... dårlige vadere, aksjoner på stenger etc...... og ser ikke at vi lever i tiden og tiden gir det beste vi kan få..... og Tenkara er noe nymotens hypegreier.

historieløshet er det værste jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er ddette som er utvikling..... gå til kildene... se hva de jorde den gang se hva som er ståa idag..... det er da man skjer forskjellen eller mangel på forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten ikke dy meg, jeg lovte egentlig å holde meg unna denne tråden, men jeg har kikket litt kjapt over tråden og funnet beviser for påstanden min. Spørsmålet var jo om det er mange her inne som fisker med bambus. Jeg mente at det var få og stadig færre... etter en kjapp opptelling tror jeg ikke jeg har funnet mer enn 6-7 som sier de fisker med pandamat.  ;D Det er jo ikke mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med litt skryt Robert, er ikke hver dag man får det her inne, så sant man ikke er profilert. ;) Takk. :)

Jeg dykker i historien fordi det er utrolig fengende! Enkelt og greit! Jeg er en sånn person som virkelig går i dybden i ting når jeg først engasjerer meg i noe. Før fluefiske tok over galskapen var det akvarier og afrikanske ciklider jeg drev med. Den gang gikk debatten om sensorfelt på  fisk dere aldri har hørt om og tannstilling på forskjellige arter etter evolusjonens grep osv.. NERD. Jeg er en skikkelig nerd når jeg biter fast i noe som fenger meg. Sånn er jeg bare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er ikke mange som fisker med bambus, men kan vi som gjerne vil snakke om det få lov til å få litt fri fra historieløse  folk.... dette har med feeling å gjøre,,,,,,, ikke tullball om hva sim er best. det er det samme som å ha et trykk på veggen iforhold til et maleri.... det handler om håndtverk og åndverkeren..... det hanler om historie og den som er historieløs er fattig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter en kjapp opptelling tror jeg ikke jeg har funnet mer enn 6-7 som sier de fisker med pandamat.  ;D Det er jo ikke mange.

Denne tråden har utviklet seg til å bli en av de mer spennende og lærerike trådene her inne siden ørreten begynte å gyte i elva etter mitt mening. Men likevel har du ett poeng. Hvor mange er det egentlig som fisker med bambus, er jo det som er topic'en her. ;D

Jeg bruker tråden i egeninteresse jeg, å slenger ut de spørsmål jeg lurer på etterhvert som jeg leser i bøker og på nett. Er glad for at Vidar Steimler og Staffan er her innimellom, for de sitter på mye kunnskap jeg tørster etter! <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

og det morsomste er at du som en av de få her på forumet leser compleat angler...... og det er gøy.... da får du historien med deg på en underfundig måte........ pensums bok i engelske univeriteter i engelsk og historie.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dykker i historien fordi det er utrolig fengende! Enkelt og greit! Jeg er en sånn person som virkelig går i dybden i ting når jeg først engasjerer meg i noe. Før fluefiske tok over galskapen var det akvarier og afrikanske ciklider jeg drev med. Den gang gikk debatten om sensorfelt på  fisk dere aldri har hørt om og tannstilling på forskjellige arter etter evolusjonens grep osv.. NERD. Jeg er en skikkelig nerd når jeg biter fast i noe som fenger meg. Sånn er jeg bare. :)

La oss håpe at fluefiske virkelig har festa grepet nå da, og at ikke neste lidenskap blir minigolf, kappgang, meiting eller det som verre er...  ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

og det er historien som er gøy, for det er den som er springbrettet..... så kan vi la folk bable videre på samme tematikk som på 1600 tallet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

men man bør vite noe om det....... jeg har noen canestenger.... de brukes på de rette steder... men dersom man fisker i renaelva så bruker man det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambus?

Spør Petter Northug om han er hypp på og gå på treski..not.

Neida bambus har sin sjarm,heng dem på veggen.

Bortsett fra de vidar lager.

Folk er forskjellig og har forskjellige meninger, og godt er det. :)

Tullete kommentar, men anyway..Har du fisket mye med bambus? Noen spesiell grunn til at du ikke liker disse stengene? Spør av nysgjerrighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å klargjøre, man behøver ikke være historieløs selv om man ikke fisker med bambus hele tida...  :)

Flere som lager gode bambusstenger Glenn.

Helt greit det Jan,men de fleste "bambus"stengene jeg har rep/mod er moden for veggen.

Skal du ha bambus søk opp de som har riktig verktøy/kunnskap.

Nevnte Vidar gjorde jeg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambus?

Spør Petter Northug om han er hypp på og gå på treski..not.

Neida bambus har sin sjarm,heng dem på veggen.

Bortsett fra de vidar lager.

Folk er forskjellig og har forskjellige meninger, og godt er det. :)

Tullete kommentar, men anyway..Har du fisket mye med bambus? Noen spesiell grunn til at du ikke liker disse stengene? Spør av nysgjerrighet. :)

Tullete komentar ?Har hatt noen cane stanger ja,gamle sådan helt ubrukelige (tørket inn)ikke egnet for fiske.

Liker cane jeg les hva jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dykker i historien fordi det er utrolig fengende! Enkelt og greit! Jeg er en sånn person som virkelig går i dybden i ting når jeg først engasjerer meg i noe. Før fluefiske tok over galskapen var det akvarier og afrikanske ciklider jeg drev med. Den gang gikk debatten om sensorfelt på  fisk dere aldri har hørt om og tannstilling på forskjellige arter etter evolusjonens grep osv.. NERD. Jeg er en skikkelig nerd når jeg biter fast i noe som fenger meg. Sånn er jeg bare. :)

La oss håpe at fluefiske virkelig har festa grepet nå da, og at ikke neste lidenskap blir minigolf, kappgang, meiting eller det som verre er...  ;)

Ikke viste jeg at denne karen var interisert i akvarium <<l.

På mandag tar jeg med meg Cichlids of Malawi boka mi på 599 sider, så glemmer han nok bambus og tar debatten munnrugerernes suksess og artsutfoldelse.

Her kan vi ta evulosjonen i nærmere øyesyn :-*<<l.

Jeg synes bare at det er kuult at noen trosser alles mening og har lyst til å finne ut noe sjøl.

Ja vi kan lese oss kort til fame. Vi kan fange stor fisk med et meget lite kunnskap etter en uke på et forum.

Mitt skryt til waffer'n var at jeg trur han har lyst til å gå gradene, oppleve oppturer og nedturer. Dette er et valg han tar selv, og som det står stor respekt av. Dette er et klokt valg mener jeg da.

Jeg surrer alltid som vanlig, men tanker delt <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg på sammenligningen av Nortug og splitcane.... calm down... ;):)

Over til nysgjerrigheten igjen, og jeg spør av ønske om å lære;

Du sier at de fleste stengene du har rep/mod har vært modne for veggen. Hva er det som gjør at stranga er moden for "veggen" i dine øyne? Er det emnet som svikter med tiden, eller er det noen annet som gjør stengene ubrukelige etter lang tid? Hvor ligger begrensningene ift restaurering av gammel splitcane etter ditt syn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dykker i historien fordi det er utrolig fengende! Enkelt og greit! Jeg er en sånn person som virkelig går i dybden i ting når jeg først engasjerer meg i noe. Før fluefiske tok over galskapen var det akvarier og afrikanske ciklider jeg drev med. Den gang gikk debatten om sensorfelt på  fisk dere aldri har hørt om og tannstilling på forskjellige arter etter evolusjonens grep osv.. NERD. Jeg er en skikkelig nerd når jeg biter fast i noe som fenger meg. Sånn er jeg bare. :)

La oss håpe at fluefiske virkelig har festa grepet nå da, og at ikke neste lidenskap blir minigolf, kappgang, meiting eller det som verre er...  ;)

Ikke viste jeg at denne karen var interisert i akvarium <<l.

På mandag tar jeg med meg Cichlids of Malawi boka mi på 599 sider, så glemmer han nok bambus og tar debatten munnrugerernes suksess og artsutfoldelse.

Her kan vi ta evulosjonen i nærmere øyesyn :-*<<l.

Jeg synes bare at det er kuult at noen trosser alles mening og har lyst til å finne ut noe sjøl.

Ja vi kan lese oss kort til fame. Vi kan fange stor fisk med et meget lite kunnskap etter en uke på et forum.

Mitt skryt til waffer'n var at jeg trur han har lyst til å gå gradene, oppleve oppturer og nedturer. Dette er et valg han tar selv, og som det står stor respekt av. Dette er et klokt valg mener jeg da.

Jeg surrer alltid som vanlig, men tanker delt <<l

Selvfølgelig surrer du ikke, er helt enig med deg jeg iallfall.. Det å "finne ut sjøl" er jo noe av det viktigste og mest givende man kan gjøre her i livet, og det gjelder seff også når det kommer til fluefiske  :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...