Gå til innhold

Israpport


Atle L

Anbefalte innlegg

I disse ot tider kan det være greit med en slik tråd tenker jeg.

Fint å legge ut en rapport om hvor isen har fått feste. Kan være greit å si litt om det er snakk om brakkvann eller ramsalt sjø også.

Jeg skal ta en runde til mandag å sjekke endel ulike plasser. Så da kan jeg legge ut noen bilder fra de ulike stedene jeg er innom.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Sandebukta, Holmestrandsfjorden, Drammensfjorden og ellers der isen er sikker nok til å gå på. Ståsnører i tusenvis.... Lurer på hvor mange tonn vinterstøing og annet som har gått med av anadrom fisk bare i mitt fiskerliv. Dette er så omfattende at vi snakker om kraftig bestandsdesimerende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandebukta, Holmestrandsfjorden, Drammensfjorden og ellers der isen er sikker nok til å gå på. Ståsnører i tusenvis.... Lurer på hvor mange tonn vinterstøing og annet som har gått med av anadrom fisk bare i mitt fiskerliv. Dette er så omfattende at vi snakker om kraftig bestandsdesimerende..

Er det lovlig? Tviler på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandebukta, Holmestrandsfjorden, Drammensfjorden og ellers der isen er sikker nok til å gå på. Ståsnører i tusenvis.... Lurer på hvor mange tonn vinterstøing og annet som har gått med av anadrom fisk bare i mitt fiskerliv. Dette er så omfattende at vi snakker om kraftig bestandsdesimerende..

Det jeg fatter aller minst av er hvordan de kan klare å se noe matverdi i dette tjafset. Det er jo fisk på sitt aller dårligste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandebukta, Holmestrandsfjorden, Drammensfjorden og ellers der isen er sikker nok til å gå på. Ståsnører i tusenvis.... Lurer på hvor mange tonn vinterstøing og annet som har gått med av anadrom fisk bare i mitt fiskerliv. Dette er så omfattende at vi snakker om kraftig bestandsdesimerende..

Det her er helt drøyt Pål. Utrolig at ingen setter en stopper for det. Stygt å se bildene fra Gilhusodden, noen hundre meter fra utløpet av Lierelva. Det pumpes opp brun, lang ørret.

:-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett dette mange ganger fra Svelviksundet og innover imot Drammen,det er stort sett godt voksne nordmenn og endel av våre tilreisende arbeidere"...regelen sier;man har lov til å ha ett ståsnøre i tillegg til et aktivt pilkehull.dette er loven,men jeg ser ofte karer med 10-15 hull,hvor en bjørkegrein el.er festet i isen ved hullet,på den måten ser de når greinen vibrerer eller nikker..de involverte gjør ikke stort annet enn å løpe ifra hull til hull,evnt setter på ny sild,....en SKAM som tydeligvis mange på isen ikke er enige i :-\ Har prøvd å si ifra,men ikke like enkelt å få gehør.... :P Remaposer fulle av "ål" tror man kanskje,helt til man ser oppe i posen og det viser seg å være ørret og noen laks utgytt ifra Dr.elva...........!! Dette skryter faktisk vokse menn"av,stolt vandrer de bort til bilene og er såre fornøyd med dagens fangst :rolleyes::-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så var det dette med israpportering;Mossesundet er lukket ifra Bevøya hele veien til "roklubben".Fisket utenfor Jeløya idag og det drev ganske mange isflak der  ute også...ikke lenge før isfiskerne har inntatt isen i sundet..sjøen er sånn ca 3-4 grader på strømutsatte plasser på yttersia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

larviks området pakker seg igjen fort nå.... i det minste larviksfjorden og viksfjorden

uhyre kjipt med den ukulturen med stå snører. virker som dette har blitt noe bedre (lov og håpe..) i larviks traktene. her satt de på snø scottere og venta mens knallpærlene smalt på isen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Siden vi er så heldig å ha vårt utsalgsted 8,9 meter fra sjøen, kan jeg meddele at isen er i ferd med å smelte i Lysakerfjorden! Tipper det er samme utover i fjorden også. Da jeg dro hjemmefra i dag var det -10, men jaggu slipper isen taket. Varm strøm? Tipper det.

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er så heldig å ha vårt utsalgsted 8,9 meter fra sjøen, kan jeg meddele at isen er i ferd med å smelte i Lysakerfjorden! Tipper det er samme utover i fjorden også. Da jeg dro hjemmefra i dag var det -10, men jaggu slipper isen taket. Varm strøm? Tipper det.

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Ai ai ai ikke værst  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...