Gå til innhold

Hvilken superlim?


langbein

Anbefalte innlegg

Gjest Mergus Merganeser

Hei

Jeg bruker utelukkende Zap-a-Gap til fluebinding! Har prøvd en del andre og opplevd at limet har reagert på organiske materiale (Hår, fjær mv..) og blitt hvitt! Om biltema har lim som ikke reagerer slik vet jeg ikke, men de små metalltubene de selger liker ikke jeg! Vanskelig å dosere og det blir en del kliss rundt spissen. Jeg ville sett om de har noe på flaske med en doseringspensel / nål integrert i skrutoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waffel: Hva er 10? Bug-bond?!?

Setter 8 på "bug-off", men skyt meg hvis du/dere vil! Det er det billigste og mest brukbare jeg har funnet i alle fall, og jeg har bestilt mye søppel som ble søppel av UV-lim og...

Langbein: smeltelim funker det, bare pass på at du ikke brenner av deg fingertuppene! Hvis du skal bruke limpistol, bør den stå på en god stund før du bruker den. Eller så bruker du Staffan-style, dubbingnål og lighter. Staffan er jo ekstra happy når han binder med smeltelim, så det kan nok ha en "good-times" effekt og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calm down mister, spurte av ren nyskjerrighet. ;)

Pr i dag så bruker jeg UV wader repair shit fra Loon som sikkert ikke er egnet til fluebinding, og i tillegg tilhører den en kamerat. ;D

Må kjøpe UV-lim sjøl, så hvis du går god for kvaliteten på den du linka til så stoler jeg på deg. <<l

Nevnte bug-bond fordi jeg har testa den flere ganger og vet den er bra, men kjenner ikke til andre gode produkter i mangel av å prøve andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema sitt på metalltuber funker fint for meg.. men jeg bruker dubbingnåla til å fordele det.

Bare ikke finn på å bruke kickeren som de selger.. det koker ut med en gang.

Eneste jeg har funnet det bra til er når jeg lager foambiller.. kan lage ett kult skall på billene med det..

Uv lim har jeg ikke peiling på.. jeg bruker 5min epoxy til biltema, og har ikke hatt store problemer med det, annet enn at det geler fortere en svint.. derav 5 minutters tittelen tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mange superlim. Det jeg bruker mest er Zap, den tynne, til buzzere og slikt.

Erfaringen er at det hender at det blir hvitt. Men dette er fordi det blir lagt på litt for mye, skal ikke så mye sig til før det blir hvitt som nevnes her. Trikset er flortynt og/eller i to omganger.

Har hatt litt samme problemstilling i butikk når det gjelder liming av gummi til jigghoder.

Anbefalt da har jeg fått dette, som jeg kun har prøvd litt, men som virker lovende.

Så langt for min del <<l <<l <<l

http://www.berkley.dk/catalogue/tilbehor,831/fiskevaerktoj,832/berkley-superlim,6154.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste super limet jeg har brukt er Wurth klebfix,årsaken til det er at det fester bra,tåler vann og ikke minst

beholderen tørker ikke ut.Kan brukes garantert et 6 mnd uten at du får problemer med igjen festet kork.

Hvor kjøper man herligheten, Glenn ?  :)

Har egentlig gitt opp superlim, siden jeg aldri har hatt noe hverken på flaske eller tube som har latt seg bruke mer enn én gang før det er tett, eller har størknet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å holde Zap a gap Medium ca + i flere måneder har aldri vært et problem for meg :D.

Hvilket lim som holder best ved lite bruk, og eller mye bruk kan sikkert diskuteres. Superlim som superlim er en ting , men superlim som skal brukes i fluesammenheng, feks buzzer og lignende, eller bare som erstatning fluelakk, gir forskjellige resultater. (min mening :-\)

Tuben /flaska som broder Glenn nevner er genial, men er ikke min favoritt til feks buzzere :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calm down mister, spurte av ren nyskjerrighet. ;)

Pr i dag så bruker jeg UV wader repair shit fra Loon som sikkert ikke er egnet til fluebinding, og i tillegg tilhører den en kamerat. ;D

Må kjøpe UV-lim sjøl, så hvis du går god for kvaliteten på den du linka til så stoler jeg på deg. <<l

Hehe, jeg er rolig, sa jeg!!!!!! Neida, joda... ikke sinna altså.

UV wader repair er vel ganske fleksibelt, og gir vel ikke så glossy finnish?!

"Bug-off" koster en brøkdel av hva bugbond gjør, og gjør jobben så det suser. Brukt det på mange forskjellige fluer, både Frances, buzzere, streamere, rena-flua o. l. Har ikke feilet hittil. Det er akkurat passe tykk konsistens, og herder veldig fort, samtidig som det gir en glossy finish, og overflaten blir hard (ikke klissete som mange andre billigvarianter blir).

Jeg er overhode ikke motstander av Bug-Bond, men jeg synes det er som mye annet fluebindestæsj, overpriset! Mulig jeg er gjerrig, men sparer heller de pengene til en golden olive grizzly nakke... *sikle*

Prøv det ut Waffel-mann. Hvis du er misfornøyd, kjøper jeg det gjerne av deg til halv pris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...