Gå til innhold

Insektsår i år!


.JB

Anbefalte innlegg

Myggen er ekstremt glad i meg, men med Mygga holder de seg unna. At Mygga hjelper mot knott, slik det står på flaska, er etter min erfaring bare sprøyt. Litt ut på sommeren har jeg en hel bok i blindeskrift trykt utover ansiktet, selv om jeg har klint meg kraftig inn med middelet. Men jeg ser ganske tøff ut med det. Den smukke kler som kjent det meste.  ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal testes. Er det den som heter Natural?

http://www.apotek1.no/produkter/mygga-natural-spray-75ml-921410p

Ja, det er riktig, Geir. Og den sprayen her er mye mer effektiv enn Mygga roll-on også, selv om den er helt ok.

Skjønner ikke at folk gidder å bruke Deet-produkter, når det finnes mer effektive alternativer, som ikke er skadelige  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange sannheter. Det som fungerer for én person, fungerer ikke nødvendigvis for en annen. Som med så mye annet. Men de mindre skadelige produktene er absolutt verdt å prøve ut!

Ja, det var egentlig mer diplomatisk og bedre sagt enn det jeg skrev  :) Og det du sier er jo riktig: Å prøve det som ikke er skadelig må være fornuftig, om man fisker mye i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen i huset har en spray hun bruker på hesten. Den er visst rimelig effektiv, også mot knott. Er nok ikke å anbefale på menneskehud, men det må da være greit å spraye den på capen og skjorta. Det eneste problemet som da gjenstår er visstnok at det lukter skikkelig dritt. Men det venner man seg til, så får det heller være at folk trekker seg litt unna i køen på bensinstasjonen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par tuber med Bushman liggende her . . . Ikke noe særlig å smøre mye av på huden, og holdes langt unna gummimansjetter og fluesnører.

Men en liten dæsj på capsen har vært til stor hjelp når mygg og knott har vært særlig plagsomt.

Det er som flere nevner her svært individulelt hva som funker best av disse myggmidlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par tuber med Bushman liggende her . . . Ikke noe særlig å smøre mye av på huden, og holdes langt unna gummimansjetter og fluesnører.

Men en liten dæsj på capsen har vært til stor hjelp når mygg og knott har vært særlig plagsomt.

Det er som flere nevner her svært individulelt hva som funker best av disse myggmidlene.

En stripe duct tape påsmurt bushman på capsen funker bra <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par tuber med Bushman liggende her . . . Ikke noe særlig å smøre mye av på huden, og holdes langt unna gummimansjetter og fluesnører.

Men en liten dæsj på capsen har vært til stor hjelp når mygg og knott har vært særlig plagsomt.

Det er som flere nevner her svært individulelt hva som funker best av disse myggmidlene.

Uff da, jeg smører huden min rikelig inn med dette middelet  ;D bruker det faktisk på bikkja også..Litt på pota, og litt på snuta(på den måten at han ikke sleiker borti det etc) det har gått meget greit så langt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...