Gå til innhold

Litt mer skryt til f.f.s.


Anton

Anbefalte innlegg

Sitter her å surrer litt på fluefiskesiden igjen (er prøvevakt, takk gud for trådløst nettverk laugh.png' alt=':lol:'> ) og kom til å tenke på hvor mange oppdateringer det har vært her i det siste. Her tikker det jo inn nye artikler jevnt og trutt.

 

Samtidig har jeg tatt meg tiden til å rote litt rundt i "arkivet", og både flubindedelen og entomologidelen på denne siden er mildt sagt imponerende påde i størrelse og kvalitet. Hvilken enorm jobb det må ha vært å produsere alle disse artiklene, samt få de publisert på nett. Bare organiseringen (som forøvrig har blitt veldig bra) må være en jobb i seg selv. Og her kan altså jeg sitte å bli underholdt og informert helt gratis.

 

Dette har blitt sagt før, men god ting kan ikke sies for ofte. Vil derfor rette en stor takk til gutta bak fluefiskesiden.no for mange timers god underholdning. Dere gjør en kjempejobb! :smt023

 

 

(Dette er selvfølgelig ren smisk i håp om å stimulere til publisering av enda flere artikler laugh.png' alt=':lol:'> Må ha det, bare må ha det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for særdeles hyggelig tilbakemelding Anton :D

Dette er motivasjon til å skrive mer og det kommer!

 

Jeg sitter her å skriver litt på flueoppdateringer om: døgnflue dun (japp, enda en), myggklekker, vårfluepuppe og en oppdatering til entomologisidene. Comming soon!

 

Jeg skal love deg at det har vært mye banning og fortvilelse underveis.

De som har fulgt med en stund så sikkert de første sidene under domenet runesfluefiske.com. Det var oppstarten og hver eneste side ble laget manuelt i fra artikkel til layout. Og all opplinking var manuell. Etterhvert som antall artikler økte så vokste jeg meg ut av oppsettet og siden måtte forandres.

 

Nå føler jeg at vi har kommet til et oppsett som vi kan vokse med lenge uten at det blir uoversiktlig eller rotete. Og det er ganske digg å bruke tiden kun på innholdet i artiklene ikke alt rundt. Det har blitt noen artikler siden oppstarten i 2001. Jeg kikket på fluebindesidene og der er det noe slikt som 90 artikler + de andre sidene... Jeg har skrevet 95% av alt stoffet selv og har brukt godt over 1100 timer på dette.

 

Jeg startet med dette fordi jeg fikk hjemmepc i fra jobben i 2001, jeg hadde hatt et pc-opphold på 7 år. Etter å ha brukt et par måneder til dataspill synes jeg at jeg måtte bruke tiden til noe mer fornuftig. Og bestemte meg for å lære meg litt om å lage websider. Siden den gang har Dreamweaver og Fireworks gått jevnt...

 

Heldigvis har flere kommet til som bidragsytere, vi går en spennende vinter i møte med nye skribenter og ukentlige oppdateringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til deg, Rune for jobben du gjør!! =D>

Vi artikkelforfattere har sviktet men du holder koken oppe. Imponerende må jeg si. Skal se om jeg ikke får litt bedre tid fremover. Har jo endelig begynt å fiske litt igjen, nå som jeg er på riktig side av kloden, så da er det brått noe å skrive om. Hva med 7 fisk med snitt på 2 kilo, største på 2,6 på en halv dags fiske? Kunne det være noe å skrive om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange unike brukere er det på fluefiskesiden Rune? Har inntrykk av at det er mer trafikk her, enn på det konkurrerende nettstedet (som mangler siden....)

 

Det som skiller fluefiskesiden fra sps. konkurrenten som mangler siden i slutten av navnet, er takhøyden i formumet samt bredden i det som diskuteres!

 

Diskusjonene går heftig til tider, men det er ikke bare om hvor dårlig en leverandør er og hvor bra service en annen leverandør gir. Tror det skal litt til å bli lyst i bann på denne siden! Ikke trenger du å oppgi om du jobber i bransjen eller ikke heller - det må man om man skal diskutere på konkurrerende forum!

 

Verden er heller ikke så svart/hvit på fluefiskesiden! Her er det rom for alle som fisker med flue, ikke bare laks og sjøørret fiskere!

 

Stor takk til Rune og samarbeidspartnere, men forumet hadde ikke vært så bra hvis det ikke var for oss brukere - så jeg er såpass freidig at jeg roser litt til oss og! Det er artig å være medlem i forumet på fluefiskesiden, og det håper jeg det blir også i framtida!

 

Stå på - nå er det bare en mellomsesong med isborr ,varpestikke og konkurranser hver helg, før vi atter kan fiske på vakende fisk! Gleder meg til begge deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til deg' date=' Rune for jobben du gjør!! =D>

Vi artikkelforfattere har sviktet men du holder koken oppe. Imponerende må jeg si. Skal se om jeg ikke får litt bedre tid fremover. Har jo endelig begynt å fiske litt igjen, nå som jeg er på riktig side av kloden, så da er det brått noe å skrive om. Hva med 7 fisk med snitt på 2 kilo, største på 2,6 på en halv dags fiske? Kunne det være noe å skrive om ;)[/quote']

 

Halla "down there" :D

 

Det gjør seg med litt stoff veit du, hva med en skikkelig "how to" artikkel om NZ?

 

Er ikke det fisket der helt standard da ;) Blir vel omtrent som å ta 5 halvkiloser i marka på en dag. høhøhø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange unike brukere er det på fluefiskesiden Rune? Har inntrykk av at det er mer trafikk her' date=' enn på det konkurrerende nettstedet (som mangler siden....)

 

Det som skiller fluefiskesiden fra sps. konkurrenten som mangler siden i slutten av navnet, er takhøyden i formumet samt bredden i det som diskuteres!

 

Diskusjonene går heftig til tider, men det er ikke bare om hvor dårlig en leverandør er og hvor bra service en annen leverandør gir. Tror det skal litt til å bli lyst i bann på denne siden! Ikke trenger du å oppgi om du jobber i bransjen eller ikke heller - det må man om man skal diskutere på konkurrerende forum!

 

Verden er heller ikke så svart/hvit på fluefiskesiden! Her er det rom for alle som fisker med flue, ikke bare laks og sjøørret fiskere!

 

Stor takk til Rune og samarbeidspartnere, men forumet hadde ikke vært så bra hvis det ikke var for oss brukere - så jeg er såpass freidig at jeg roser litt til oss og! Det er artig å være medlem i forumet på fluefiskesiden, og det håper jeg det blir også i framtida!

 

Stå på - nå er det bare en mellomsesong med isborr ,varpestikke og konkurranser hver helg, før vi atter kan fiske på vakende fisk! Gleder meg til begge deler![/quote']

 

Hei Sven-Kåre!

 

Besøket er todelt: Forum og Hovedsiden. På hovedsidene er det over tre ganger så mye folk å leser samtidig. Jeg kan se hvor mange som er inne og leser artikler (siste 5 minutter) og der er det ofte 50-80 personer pr. gang. Dessverre så er det ikke så mange på forumet samtidig. Fluefiskesiden har et sted mellom 700 og 900 unike brukere pr. dag. Høyest på forsommeren og vinterhalvåret. Så forumaktiviteten gjenspeiler slettes ikke besøket på siden. Ennå...

 

JAA! En stor takk til de som bruker forumet, det setter jeg stor pris på!

Og jeg håper at bruken øker noe den har gjort sakte men sikkert siden forumet ble opprettet.

 

Uformelt og rom for å tulle må det være, så det holder også. Det må være lov å spikre hverandre opp på veggen innimellom uten at man blir fornærmet. Dette er jo mest til for moro skyld. Selv om det også skal være en viktig kanal for å dele kunnskap og ha seriøse diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sven-Kåre,

Ikke trenger du å oppgi om du jobber i bransjen eller ikke heller - det må man om man skal diskutere på konkurrerende forum!

Når det gjelder å fremme egne produkter og interesser så følger jeg litt med på det. Litt må være lov så lenge det holder seg innen fornuftens grenser.

Dvs. det må være greit å si noe om hva man har når spørsmål dukker opp, etc..

 

Skulle det bli slik at man rakker ned på konkurrentens produkter så setter jeg ned foten (sletter innlegg...). Det bør da være unødvendig å ha noen regler rundt dette. Ingen seriøse aktører gidder vel å risikere sin egen troverdighet i en forumdebatt, eller? Det skal ikke mye til å avsløre slikt. De holder seg heldigvis for gode til slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Ja dette er den beste Fluefiskesiden på nettet..........Uten tvil(iallefall dei eg har funnet :D )

 

Er evig takknemlig for at visse personer gidder å jobbe seg skvett forderva for at vi skal ha ei side vi kan bruke all fritida vår på :) (nesten)

 

De gir tilogmed fra seg fisketips slik at den gjennomsnittlige norske fluefisker blir ein bedre fisker... :roll:

 

Dette er ei side eg og mangen med meg har lært og hatt masse glede av.

 

Kommer til å bruke denne siden så lenge den finnes.

 

Ein stor takk til dei ansvarlige her inne for å holde liv i hobbyen vår når vi ikke er ved vannet/elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skryt som Rune også sier her..

 

Det er desverre ikke blitt så altfor mange oppdateringer siste tiden, litt pga at det har vært fiskesesong og litt pga skribenter, inkludert megselv. Ellers så får jeg; som andre her, slenge meg på listen over alle som takker Rune for jobben han gjør, han bruker myeeee av fritiden på denne siden og lager nytt innhold konstant.

 

I fremtiden vil det bli mer oppdateringer på forsiden, som vil fortsatt opprettholde et godt nivå, da dette er prioritert høyt kontra å slenge ut masse halvgode oppdateringer. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare henge meg på her jeg. Meget flott side. Jeg har lært utrolig mye på kort tid med å være deltaker og å bruke fluefiskesiden. Det kan ikke prises høyt nok , arbeidet som er lagt ned her.

Dagen er ikke den samme uten FLUEFISKESIDEN.NO

Stå på Rune og alle dere andre.

 

Synes du har foretatt en brukbar fornying Robin ( tenker da på avataren ) snedig den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...