Gå til innhold

Smøreboks til lina


Fiskebein

Anbefalte innlegg

Jeg bruker denne:

http://burfish.com/catalog/4903.html

du klipser den på stanga, legger snøret gjennom, drar ut snøret og sveiver det på igjen, og vips så har du ren og glatt line. Genial. Har den med ved elva, og hvis jeg syns snøret er litt trådt, eller jeg bare sitter og koper, slik man strengt tatt ofte gjør mens man venter, så smekker jeg på den og drar snøret en gang gjennom. I tillegg er det slik at det blir igjen såpass mye line dressing i skumgummien etter en runde, at man kan rengjøre og smøre lina bare med restene...i tilfelle man ikke har med seg flaska med dressing.

Forlenger livet til linene mine, det er jeg sikker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Henning!  <<l

Jeg har ikke sansen for disse smøreboksene, de virker tilsynelatende  veldig praktiske men de sørger også for at du tar vare på all drit som noengang har vært på lina di, og drar snøret gjennom denne driten hver gang du vil smøre snøret ditt! For meg blir det som å snyte seg med samme lommetørkelet i flere år uten å vaske det, framfor å snyte seg kaste papiret og bruke en ren snytefille neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Henning!  <<l

Jeg har ikke sansen for disse smøreboksene, de virker tilsynelatende  veldig praktiske men de sørger også for at du tar vare på all drit som noengang har vært på lina di, og drar snøret gjennom denne driten hver gang du vil smøre snøret ditt! For meg blir det som å snyte seg med samme lommetørkelet i flere år uten å vaske det, framfor å snyte seg kaste papiret og bruke en ren snytefille neste gang!

Temmelig korrekt forklart, egentlig ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Henning!  <<l

Jeg har ikke sansen for disse smøreboksene, de virker tilsynelatende  veldig praktiske men de sørger også for at du tar vare på all drit som noengang har vært på lina di, og drar snøret gjennom denne driten hver gang du vil smøre snøret ditt! For meg blir det som å snyte seg med samme lommetørkelet i flere år uten å vaske det, framfor å snyte seg kaste papiret og bruke en ren snytefille neste gang!

Tullprat. Dritten som samler seg skraper man av når man åpner "smørern". Når det er sagt er det selvfølgelig ikke noe man "trenger", men når jeg nå fikk den med i en pakke med "alt mulig" jeg kjøpte, så setter jeg faktisk ganske så pris på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...