Gå til innhold

Vedlikehold Simms-vadere


.JB

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Vurderer sterkt å sende inn G3-vaderne til ettersyn i år. Veldig glad i dem, og vil gjerne at de holder en del år.

Hvordan går jeg frem, og hvor mye koster det?

Du må sende dem inn via forhandler og så vil pris avhenge av hva vedlikeholde innebærer av eventuelle reperasjoner. Uansett er jeg rimelig sikker på at du vil ha gode muligheter for at buksa di lever ytterligere noen år hvis du sender den inn til vedlikehold. De går iallefall igjennom buksa og sjekker den for membran punkteringer og eventuelle hull samt sjekk av sømmer og annet.

Prismessig er det uansett rimelig sikkert at det vil lønne seg på sikt og hadde flere sendt vadebuksa til vedlikehold etter hver sesong så hadde man nok hatt vadebukser langt lenger enn hva de fleste har i dag.

PS. Du kan alltids ta en telefon til flyfish europe å høre nærmere om priser etc.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg har vært på jordet når jeg trodde man kunne kjøpe ett middel for så å slenge buksa i vaskemaskin ett par runder?

Har også G3 modell i både jakke og bukse fra 2008 utgaven. De vil jeg helst ikke av meg for alt i verden! Så hold oss gjerne oppdatert her JB. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lekkasje i sokkene og leverte mine G3 til forhandler. Buksene kom tilbake med nye sokker og i tillegg hadde de tettet en haug med små hull og reparert et slitt punkt der hvor vadebuksa strammer over lommeboka. Sokkene tok de på garantien, hullene betalte jeg for. Tror det kom på ca 700 kr. Vel verdt pengene! Det er også tilfredsstillende å kunne ha vaderne i en del år i stedet for å kaste og kjøpe nye støtt og stadig som jeg gjorde før jeg kjøpte Simms. Litt rimeligere i lengden og mer miljøvennlig, det føles i hvertfall slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lekkasje i sokkene og leverte mine G3 til forhandler. Buksene kom tilbake med nye sokker og i tillegg hadde de tettet en haug med små hull og reparert et slitt punkt der hvor vadebuksa strammer over lommeboka. Sokkene tok de på garantien, hullene betalte jeg for. Tror det kom på ca 700 kr. Vel verdt pengene! Det er også tilfredsstillende å kunne ha vaderne i en del år i stedet for å kaste og kjøpe nye støtt og stadig som jeg gjorde før jeg kjøpte Simms. Litt rimeligere i lengden og mer miljøvennlig, det føles i hvertfall slik.

Enig! <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg har "servet" mine Simms headwaters Goretex i flere år. Å finne og tette pinholes er enkelt, å impregnere med Rewivex er også enkelt.

Maskinvask er ikke noe problem på skåsomt vaskeprogram.

Alle rådene fra Simms ligger på youtube.

Å bruke nyimpregnerte vadere er en fryd i forhold til vadere med gammel impregnering. Vannet preller av som på gåsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "servet" mine Simms headwaters Goretex i flere år. Å finne og tette pinholes er enkelt, å impregnere med Rewivex er også enkelt.

Maskinvask er ikke noe problem på skåsomt vaskeprogram.

Alle rådene fra Simms ligger på youtube.

Å bruke nyimpregnerte vadere er en fryd i forhold til vadere med gammel impregnering. Vannet preller av som på gåsa.

100% enig. Saa sant det ikke er noe galt med sokkene saa er Goretex vadere latterlig enkle aa vedlikeholde selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "servet" mine Simms headwaters Goretex i flere år. Å finne og tette pinholes er enkelt, å impregnere med Rewivex er også enkelt.

Maskinvask er ikke noe problem på skåsomt vaskeprogram.

Alle rådene fra Simms ligger på youtube.

Å bruke nyimpregnerte vadere er en fryd i forhold til vadere med gammel impregnering. Vannet preller av som på gåsa.

100% enig. Saa sant det ikke er noe galt med sokkene saa er Goretex vadere latterlig enkle aa vedlikeholde selv.

Hva med sømmer og reperasjon av disse? Aquasure? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "servet" mine Simms headwaters Goretex i flere år. Å finne og tette pinholes er enkelt, å impregnere med Rewivex er også enkelt.

Maskinvask er ikke noe problem på skåsomt vaskeprogram.

Alle rådene fra Simms ligger på youtube.

Å bruke nyimpregnerte vadere er en fryd i forhold til vadere med gammel impregnering. Vannet preller av som på gåsa.

100% enig. Saa sant det ikke er noe galt med sokkene saa er Goretex vadere latterlig enkle aa vedlikeholde selv.

Hva med sømmer og reperasjon av disse? Aquasure? 

Nah, soemmer ville jeg nok ha sendt inn for aa faa fikset. Der maa det varme til for aa faa gjort det skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah, soemmer ville jeg nok ha sendt inn for aa faa fikset. Der maa det varme til for aa faa gjort det skikkelig.

Jepp, og det var nettopp å ettergå sømmer jeg var interessert i. Små hull, vasking og impregnering skal jeg nok klare.

En slik maskin du skulle hatt deg for å fikse sømmene :)

Ellers gjør de ikke annet hos Simms for å fikse pinholes enn du selv gjør i garasjen. En tube Aquaseal og engangshansker. (Bilde er tatt på bakrommet i Bozeman)

post-3-13949896525681_thumb.jpg

post-3-13949896526184_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hallo!

mine g4 pro er på 3 sesongen. tok den hjem for å gå over for pinholes. vaska den i går og oppdaga att tapen på den ene neoprenesokken er løsna litt i kanten der den er festa i selve buksa.ca 7-8 cm bare på den ene sida. er det noe man kan gjøre selv, eller MÅ de sendes inn. er ikke sikker på om jeg gidder å bruke så mye penger på ei 3 sesonger gammel bukse. usa kjøpt.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo!

mine g4 pro er på 3 sesongen. tok den hjem for å gå over for pinholes. vaska den i går og oppdaga att tapen på den ene neoprenesokken er løsna litt i kanten der den er festa i selve buksa.ca 7-8 cm bare på den ene sida. er det noe man kan gjøre selv, eller MÅ de sendes inn. er ikke sikker på om jeg gidder å bruke så mye penger på ei 3 sesonger gammel bukse. usa kjøpt.

bent

Fikk en liten lekasje da tapen i neoprensokken løsna litt som du har beskrevet! Sausa inn med aquasure!

Har holdt denne sesongen, så får vi se hvor lenge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker joacim. da er tape limt. pinholes i morgen. fikk forøvrig en mail fra bekkeli på flyfish europe. han sa att man skulle vaske buksa 2 ganger. først utvendig, så innvendig. inga setrifugering. lav tempratur.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var tape på neoprenefot limt og bukse sjekka for pinholes. fant bare 8-10 stk. lett å finne med rødsprit og lett å behandle med aquasure. god instruksjonsvideo på simms sine sider.synes det var lite pinholes etter 3 sesonger. da har man bukse i en sesong til.

takk for tips her inne.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Leverte mine, noen år gamle, og godt brukt, G3 vadere til forhandler. Vaderne ble sendt videre til Simms,  Norge for vurdering og evt. tetting av lekkasjer. Etter noen dager kom vaderne i retur, nye sokker, og lekkasjer tettet. Prislapp kr. 800,- rimelig sikker på det var verdt pengene.

<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Takk for svar, karer! Leiter etter produkter hos de store kjedene. Vanskelig å finne det jeg er ute etter i de fleste nettbutikker, men har uansett tenkt til å gjøre turen bortom feks XXL. Er det bortkasta kjøring og unødvendig sjølpåført senter-stress trur dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...