Gå til innhold

Produsenter og dårlig markedsføring..


Kim W

Anbefalte innlegg

  • Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei waffer`n

Et annet ord for dårlig markedsføring er synsing.

Tom.

Kunne tenke meg at du utdyper hva markedsføring er Tom ?

Når du har gjort det kan du vurdere om påstanden din er riktig?

Sikker på dette er en vei du vil vandre nedover Fredrik..? ;)

;D ;D ;D

PS! Noen synes åpenbart det er mye tull her inne for tiden, men jeg synes gullkornene kommer tett, jeg da. Og klarer til og med å le av det, men så er jo ikke jeg så seriøs da, det skal sies.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei waffer`n

Et annet ord for dårlig markedsføring er synsing.

Tom.

Kunne tenke meg at du utdyper hva markedsføring er Tom ?

Når du har gjort det kan du vurdere om påstanden din er riktig?

Sikker på dette er en vei du vil vandre nedover Fredrik..? ;)

;D ;D ;D

PS! Noen synes åpenbart det er mye tull her inne for tiden, men jeg synes gullkornene kommer tett, jeg da. Og klarer til og med å le av det, men så er jo ikke jeg så seriøs da, det skal sies.  ;)

Må nesten henge meg på her . . . Det meste av tullet er faktisk ufrivillig  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hei waffer`n

Et annet ord for dårlig markedsføring er synsing.

Tom.

Kunne tenke meg at du utdyper hva markedsføring er Tom ?

Når du har gjort det kan du vurdere om påstanden din er riktig?

Sikker på dette er en vei du vil vandre nedover Fredrik..? ;)

;D ;D ;D

PS! Noen synes åpenbart det er mye tull her inne for tiden, men jeg synes gullkornene kommer tett, jeg da. Og klarer til og med å le av det, men så er jo ikke jeg så seriøs da, det skal sies.  ;)

Må nesten henge meg på her . . . Det meste av tullet er faktisk ufrivillig  ;D

Min kommentar går på definisjonen av markedsføring. Det kunne virke som at "noen" mener at markedsføring er det samme som reklame... Og som vi har lært fra den kanten, synsing er ikke noe særlig  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God markedsfoering og god informasjon er som oftest to forskjellige ting. Ja, til og med ofte motstridende.  ;)

Jeg er enig i at man boer oppgi data der det er mulig. Paa snoerer er det lett. Stenger er vanskelig, uansett hva de viser av kurver osv. Saa der blir det aa kjoepe blindt. Aa IKKE kjoepe er selvfoelgelig totalt utelukket.  ;D

Hei Tore.

Jeg tror også at det å oppgi data ville være nyttig.Om så bare det å få et tall for hvor stiv stanga er ville være

en svært verdifull opplysning.At det forekommer variasjoner innen samme serie tror jeg de fleste vet nå,og

kan leve med.

Hvis hver eneste stang skulle måles skjønner vi jo at det må koste.Det er nok ikke noe de fleste ville

være villig til å betale for.(Jeg kunne kanskje være villig til det. ;D)

Personlig tror jeg ikke variasjonen ville bli så stor som visse måleverdier på nettet ofte kan vise fordi

det kommer av forskjellige oppsett og unøyaktigeter som oppstår på grunn av ulike måter å måle på.

Uansett,vanskelig å finne alle kunders behov,for ikke å si det å ta vare på det.

Et poeng kan kanskje være det at hvis man tilbyr mer enn konkurentene så ville jeg ikke si

at det er en uting hva markedsføring angår? ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Orvis hadde denne type merking for noen år siden. Sitter med en power matrix tls mid flex 6.0. Spørsmålet er da: hva betyr dette? I katalogen fra 97 finnes nok all info men nå? Hvem vet? Et annet spørsmål: er dette god markedsføring? Hvorfor er det nye systemet bedre enn orvis sitt gamle og hvem vil ev huske dette om fem år?

Stangkjøp handler nok mer om følelser enn kvantitative data som kan måles og veies.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God markedsfoering og god informasjon er som oftest to forskjellige ting. Ja, til og med ofte motstridende.  ;)

Jeg er enig i at man boer oppgi data der det er mulig. Paa snoerer er det lett. Stenger er vanskelig, uansett hva de viser av kurver osv. Saa der blir det aa kjoepe blindt. Aa IKKE kjoepe er selvfoelgelig totalt utelukket.  ;D

Hei Tore.

Jeg tror også at det å oppgi data ville være nyttig.Om så bare det å få et tall for hvor stiv stanga er ville være

en svært verdifull opplysning.At det forekommer variasjoner innen samme serie tror jeg de fleste vet nå,og

kan leve med.

Hvis hver eneste stang skulle måles skjønner vi jo at det må koste.Det er nok ikke noe de fleste ville

være villig til å betale for.(Jeg kunne kanskje være villig til det. ;D)

Personlig tror jeg ikke variasjonen ville bli så stor som visse måleverdier på nettet ofte kan vise fordi

det kommer av forskjellige oppsett og unøyaktigeter som oppstår på grunn av ulike måter å måle på.

Uansett,vanskelig å finne alle kunders behov,for ikke å si det å ta vare på det.

Et poeng kan kanskje være det at hvis man tilbyr mer enn konkurentene så ville jeg ikke si

at det er en uting hva markedsføring angår? ;D

Tom.

Enig med Tore her.

Å oppgi slike data på fluestenger vil være svært dårlig markedsføring. Hørt om noen som har kjøpt en stang og sagt at det ikke var noe for dem? ;) Hvis alle visste akkurat hvem ERN og AA verdi de skulle ha, og alle produsenter oppga dette ville det nok bli solgt LANGT mindre fluestenger ;)

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Orvis hadde denne type merking for noen år siden. Sitter med en power matrix tls mid flex 6.0. Spørsmålet er da: hva betyr dette? I katalogen fra 97 finnes nok all info men nå? Hvem vet? Et annet spørsmål: er dette god markedsføring? Hvorfor er det nye systemet bedre enn orvis sitt gamle og hvem vil ev huske dette om fem år?

Stangkjøp handler nok mer om følelser enn kvantitative data som kan måles og veies.

Tore

Står det mid-flex i beskrivelsen får du jo en pekepinn på hvor dypt stanga jobber og det er jo hele poenget. Mid-flex er langt bedre forklart enn feks.  "Den estetiske serien, med sin perfekte balanserte aksjon, vil gjøre at du lett kan presentere dine fluer med den mykhet og presisjon du måtte ønske deg."

Hva er den perfekte balanserte aksjonen for meg? Scierra vet tydeligvis dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei torese.

Å markedsføre følelser blir etter min mening klin umulig. ;D

Så klart enig med deg Tore,føleser er mer viktig en målbare data,men når du

sitter der i den jungelen av stenger som finnes på markedet,så er det er ikke måte på

hvor bra det er,så det jo til å begynne å le av egentlig.

Hvis vi ikke får opplysninger som er objektive nok uten å prøve enhver stang,så er vel det

fordi vi ikke får opplysninger som sier oss nok?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God markedsfoering og god informasjon er som oftest to forskjellige ting. Ja, til og med ofte motstridende.  ;)

Jeg er enig i at man boer oppgi data der det er mulig. Paa snoerer er det lett. Stenger er vanskelig, uansett hva de viser av kurver osv. Saa der blir det aa kjoepe blindt. Aa IKKE kjoepe er selvfoelgelig totalt utelukket.  ;D

Hei Tore.

Jeg tror også at det å oppgi data ville være nyttig.Om så bare det å få et tall for hvor stiv stanga er ville være

en svært verdifull opplysning.At det forekommer variasjoner innen samme serie tror jeg de fleste vet nå,og

kan leve med.

Hvis hver eneste stang skulle måles skjønner vi jo at det må koste.Det er nok ikke noe de fleste ville

være villig til å betale for.(Jeg kunne kanskje være villig til det. ;D)

Personlig tror jeg ikke variasjonen ville bli så stor som visse måleverdier på nettet ofte kan vise fordi

det kommer av forskjellige oppsett og unøyaktigeter som oppstår på grunn av ulike måter å måle på.

Uansett,vanskelig å finne alle kunders behov,for ikke å si det å ta vare på det.

Et poeng kan kanskje være det at hvis man tilbyr mer enn konkurentene så ville jeg ikke si

at det er en uting hva markedsføring angår? ;D

Tom.

Enig med Tore her.

Å oppgi slike data på fluestenger vil være svært dårlig markedsføring. Hørt om noen som har kjøpt en stang og sagt at det ikke var noe for dem? ;) Hvis alle visste akkurat hvem ERN og AA verdi de skulle ha, og alle produsenter oppga dette ville det nok bli solgt LANGT mindre fluestenger ;)

Vebjørn!

Vel,det er din mening.Og da tolker jeg deg dithen at det er en haug med folk som ville fått feil stang?

I det lange løp mener jeg det er negativ markedsføring.

Poenget er at data ikke skal plukke ut stanga for deg,men rettlede deg og gi deg en opplysning

som vi kanskje ikke har i dag.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,det er din mening.Og da tolker jeg deg dithen at det er en haug med folk som ville fått feil stang?

Tom.

Makan til tull . . . Hvorfor lage et problem av noe som ikke er noe problem ?

Har aldri hørt at det skal være noe problem å anskaffe seg ei fluestang som er helt fin å fiske med, om man ikke er sykelig fiksert på mikroskopiske detaljer.

Har fra dag en som fluefisker aldri sett dette som noe stort problem, og det gjør nok ikke folk flest ellers heller . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Var innom gsport og så på sykkel. Ikke noe bedre der i gården.... Karbon sykkel? Sykler jeg lettere, lengre eller kan jeg stoppe raskere. Superlativene var mange men det er og blir en sykkel med sine feil og mangler. I allefall sammenlignet med en bil. Mac??? Grandiosa? Etc etc.

Før hadde jeg en stang og svært mye tid. I dag har jeg 30+ stenger og svært lite tid. Har nok minst 5 som jeg enda ikke har testet med snøre. Hvorfor kjøper jeg ny stang? Kan det være så enkelt som fin kork...

Så gutter: hva var årsaken til siste stangkjøp hos dere?

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God markedsfoering og god informasjon er som oftest to forskjellige ting. Ja, til og med ofte motstridende.  ;)

Jeg er enig i at man boer oppgi data der det er mulig. Paa snoerer er det lett. Stenger er vanskelig, uansett hva de viser av kurver osv. Saa der blir det aa kjoepe blindt. Aa IKKE kjoepe er selvfoelgelig totalt utelukket.  ;D

Hei Tore.

Jeg tror også at det å oppgi data ville være nyttig.Om så bare det å få et tall for hvor stiv stanga er ville være

en svært verdifull opplysning.At det forekommer variasjoner innen samme serie tror jeg de fleste vet nå,og

kan leve med.

Hvis hver eneste stang skulle måles skjønner vi jo at det må koste.Det er nok ikke noe de fleste ville

være villig til å betale for.(Jeg kunne kanskje være villig til det. ;D)

Personlig tror jeg ikke variasjonen ville bli så stor som visse måleverdier på nettet ofte kan vise fordi

det kommer av forskjellige oppsett og unøyaktigeter som oppstår på grunn av ulike måter å måle på.

Uansett,vanskelig å finne alle kunders behov,for ikke å si det å ta vare på det.

Et poeng kan kanskje være det at hvis man tilbyr mer enn konkurentene så ville jeg ikke si

at det er en uting hva markedsføring angår? ;D

Tom.

Enig med Tore her.

Å oppgi slike data på fluestenger vil være svært dårlig markedsføring. Hørt om noen som har kjøpt en stang og sagt at det ikke var noe for dem? ;) Hvis alle visste akkurat hvem ERN og AA verdi de skulle ha, og alle produsenter oppga dette ville det nok bli solgt LANGT mindre fluestenger ;)

Vebjørn!

Vel,det er din mening.Og da tolker jeg deg dithen at det er en haug med folk som ville fått feil stang?

I det lange løp mener jeg det er negativ markedsføring.

Poenget er at data ikke skal plukke ut stanga for deg,men rettlede deg og gi deg en opplysning

som vi kanskje ikke har i dag.

Tom.

Neinei, tom. Det er en del som får stenger som ikke passer dem. Det vil bli slik at alle får riktige stenger og det blir dermed solgt mindre.

Jeg skjønner veldig godt hva du mener Tom. Men det er en grunn til at ingen produsenter opplyser om slik data. eller? ;)

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,det er din mening.Og da tolker jeg deg dithen at det er en haug med folk som ville fått feil stang?

Tom.

Makan til tull . . . Hvorfor lage et problem av noe som ikke er noe problem ?

Har aldri hørt at det skal være noe problem å anskaffe seg ei fluestang som er helt fin å fiske med, om man ikke er sykelig fiksert på mikroskopiske detaljer.

Har fra dag en som fluefisker aldri sett dette som noe stort problem, og det gjør nok ikke folk flest ellers heller . . .

Det du sier er tull.Jeg sier ikke at det er et problem å skaffe seg en fluesteng som er helt fin å fiske med,selv

om man ikke er sykelig fiksert på mikroskopiske detaljer.Det er du som sier at jeg sier det.

Og det blir feil,veldig feil.

Det er ikke mulig i dag å få tak i en dårlig stang,men det var jo ikke det jeg mente da vet du. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God markedsfoering og god informasjon er som oftest to forskjellige ting. Ja, til og med ofte motstridende.  ;)

Jeg er enig i at man boer oppgi data der det er mulig. Paa snoerer er det lett. Stenger er vanskelig, uansett hva de viser av kurver osv. Saa der blir det aa kjoepe blindt. Aa IKKE kjoepe er selvfoelgelig totalt utelukket.  ;D

Hei Tore.

Jeg tror også at det å oppgi data ville være nyttig.Om så bare det å få et tall for hvor stiv stanga er ville være

en svært verdifull opplysning.At det forekommer variasjoner innen samme serie tror jeg de fleste vet nå,og

kan leve med.

Hvis hver eneste stang skulle måles skjønner vi jo at det må koste.Det er nok ikke noe de fleste ville

være villig til å betale for.(Jeg kunne kanskje være villig til det. ;D)

Personlig tror jeg ikke variasjonen ville bli så stor som visse måleverdier på nettet ofte kan vise fordi

det kommer av forskjellige oppsett og unøyaktigeter som oppstår på grunn av ulike måter å måle på.

Uansett,vanskelig å finne alle kunders behov,for ikke å si det å ta vare på det.

Et poeng kan kanskje være det at hvis man tilbyr mer enn konkurentene så ville jeg ikke si

at det er en uting hva markedsføring angår? ;D

Tom.

Enig med Tore her.

Å oppgi slike data på fluestenger vil være svært dårlig markedsføring. Hørt om noen som har kjøpt en stang og sagt at det ikke var noe for dem? ;) Hvis alle visste akkurat hvem ERN og AA verdi de skulle ha, og alle produsenter oppga dette ville det nok bli solgt LANGT mindre fluestenger ;)

Vebjørn!

Vel,det er din mening.Og da tolker jeg deg dithen at det er en haug med folk som ville fått feil stang?

I det lange løp mener jeg det er negativ markedsføring.

Poenget er at data ikke skal plukke ut stanga for deg,men rettlede deg og gi deg en opplysning

som vi kanskje ikke har i dag.

Tom.

Neinei, tom. Det er en del som får stenger som ikke passer dem. Det vil bli slik at alle får riktige stenger og det blir dermed solgt mindre.

Jeg skjønner veldig godt hva du mener Tom. Men det er en grunn til at ingen produsenter opplyser om slik data. eller? ;)

Vebjørn!

Nei,det er der jeg er uenig med deg.Alle får ikke riktige stenger,men det vesentlige er at de ville fått riktige opplysninger.

Det er ikke data som plukker ut stanga,men at vi prøver den.

Data er der for å gi oss opplysninger i forkant.Det medfører at vi ettehvert får et forhold til data og i ettertid

vet hva som passer oss og hva vi liker i ulike sammenhenger.

Jeg har en anelse om hvorfor ikke produsentene bruker tid på å opplyse eller måle slike data.

Det hadde vært interessant å vite hva du mener om hva grunnen til det er?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God markedsfoering og god informasjon er som oftest to forskjellige ting. Ja, til og med ofte motstridende.  ;)

Jeg er enig i at man boer oppgi data der det er mulig. Paa snoerer er det lett. Stenger er vanskelig, uansett hva de viser av kurver osv. Saa der blir det aa kjoepe blindt. Aa IKKE kjoepe er selvfoelgelig totalt utelukket.  ;D

Hei Tore.

Jeg tror også at det å oppgi data ville være nyttig.Om så bare det å få et tall for hvor stiv stanga er ville være

en svært verdifull opplysning.At det forekommer variasjoner innen samme serie tror jeg de fleste vet nå,og

kan leve med.

Hvis hver eneste stang skulle måles skjønner vi jo at det må koste.Det er nok ikke noe de fleste ville

være villig til å betale for.(Jeg kunne kanskje være villig til det. ;D)

Personlig tror jeg ikke variasjonen ville bli så stor som visse måleverdier på nettet ofte kan vise fordi

det kommer av forskjellige oppsett og unøyaktigeter som oppstår på grunn av ulike måter å måle på.

Uansett,vanskelig å finne alle kunders behov,for ikke å si det å ta vare på det.

Et poeng kan kanskje være det at hvis man tilbyr mer enn konkurentene så ville jeg ikke si

at det er en uting hva markedsføring angår? ;D

Tom.

Enig med Tore her.

Å oppgi slike data på fluestenger vil være svært dårlig markedsføring. Hørt om noen som har kjøpt en stang og sagt at det ikke var noe for dem? ;) Hvis alle visste akkurat hvem ERN og AA verdi de skulle ha, og alle produsenter oppga dette ville det nok bli solgt LANGT mindre fluestenger ;)

Vebjørn!

Vel,det er din mening.Og da tolker jeg deg dithen at det er en haug med folk som ville fått feil stang?

I det lange løp mener jeg det er negativ markedsføring.

Poenget er at data ikke skal plukke ut stanga for deg,men rettlede deg og gi deg en opplysning

som vi kanskje ikke har i dag.

Tom.

Neinei, tom. Det er en del som får stenger som ikke passer dem. Det vil bli slik at alle får riktige stenger og det blir dermed solgt mindre.

Jeg skjønner veldig godt hva du mener Tom. Men det er en grunn til at ingen produsenter opplyser om slik data. eller? ;)

Vebjørn!

Nei,det er der jeg er uenig med deg.Alle får ikke riktige stenger,men det vesentlige er at de ville fått riktige opplysninger.

Det er ikke data som plukker ut stanga,men at vi prøver den.

Data er der for å gi oss opplysninger i forkant.Det medfører at vi ettehvert får et forhold til data og i ettertid

vet hva som passer oss og hva vi liker i ulike sammenhenger.

Jeg har en anelse om hvorfor ikke produsentene bruker tid på å opplyse eller måle slike data.

Det hadde vært interessant å vite hva du mener om hva grunnen til det er?

Tom.

Det er fordi det ikke lønner seg rent økonomisk å bruke tid å penger på slik data. Pluss at det vil gi en negativ innvirkning på salget av fluestenger. Og hva kalles det, tom? Dårlig markedsføring!

Er vi enige nå?  <<l

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi det ikke lønner seg rent økonomisk å bruke tid å penger på slik data.

Det er jeg enig med deg i,men det trenger heller ikke bli en altfor stor utgift hvis man legger det

litt til rette heller.Hvis vi gir hver stang 5 min ekstra,hva ville det medføre av utgifter?

Jeg vet ikke,men kanskje noen vet mer om det?

Pluss at det vil gi en negativ innvirkning på salget av fluestenger.

Det der tror jeg egentlig ikke på i det hele tatt.Jeg kan aldri tenke meg at noen

ville synes det er negativt med ytterligere opplysninger og data om stanga.

Og hva kalles det, tom? Dårlig markedsføring!

Nei,vet du hva jeg kaller det?Jeg kaller det å ta vare på kunden og å tilfredstille kunden,

og ikke minst å holde på kunden.

Og det er etter min mening god markedsføring.

Er vi enige nå?  <<l

Egentlig ikke.... ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...