Gå til innhold

Ut i naturen : Kjære søster . . .


-Lars-

Anbefalte innlegg

Herlig program! Masse jaktglede og flinke hunder <<l Bannskap og uvøren våpenbehandling får vi prøve å ikke høre/se ;)

Helt enig  :)

Innbiller meg at jeg kunne være litt vimsete med våpenet under jakta selv da jeg var rundt 18 år.

Banninga overrasker meg ikke, da jeg har tilbrakt mye tid med reisaværinger selv  ;D

Men jeg syntes det er artig å se unge jenter som viser en slik glede over jakt/fiske friluftsliv som disse gjør, og ikke minst at de ikke følger i samme tralten som alle andre  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Usminket og fint program. Fikk sansen for jentene og. Selv om de røyka rullings og bannet fryktelig ;D

Jeg så programmet sammen med guttungen. Jøss å han lo av jentenes banning. Helt hun slo ihjel den haren. Da fikk han helt vondt. Han skulle aldri skyte noen stakkars harepuser kom det i fra sidelinjen ;D de har litt godt av å se virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usminket og ekte, tja. Men ingen god propaganda for småviltjakt og småviltjegere. Virket litt for skyteglade og lite opptatt av at man tross alt skyter på levende vesener. Nei, dette er jeg redd vil gi motstanderne av jakt mer bensin på bålet, dessverre.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usminket og ekte, tja. Men ingen god propaganda for småviltjakt og småviltjegere. Virket litt for skyteglade og lite opptatt av at man tross alt skyter på levende vesener. Nei, dette er jeg redd vil gi motstanderne av jakt mer bensin på bålet, dessverre.

Jens

Jo det kan man kansje si. Men det er jo gjerne slik det er når man er i den alderen. Jeg husker godt det selv. Man skjøt på alt mulig og en jakttur uten drepte dyr var nedtur. Jeg føler kansje ikke man kan bruke ungdom som eksempler på hvorhen moralen skal ligge. Jeg skjønner hva du mener men jeg for min del vil ikke dømme dem. Jeg husker så alt for godt selv.

Flotte jenter som hadde det kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Thybo sisters...  :) Har fortsatt en av dem på facebook(blei adda etter en velplassert kommentar på et bilde av slukfiska laks) ;D

Skuddhold kan til tider diskuteres, banninga hadde ikke gått hjem i den sørlandske kirke... Usmika og proffe? Tja... Harry? Jepp. Vel, om jeg hadde tatt en fest med dem? Jepp... <<l Når spriten treffer, er banninga som reine enigma. Tenk deg, mens den lille hånda hennes måtte bruke fem slag i huet på harepus, så hadde det vel for de fleste av oss holdt med ett eller to. Kjør på, jenter  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sett bruddstykker av programmet med det var riktig så fornøyelig. Ja, jakt er brutalt og dyr dør faktisk. Det synes å overraske enkelte.

Det er også gledelig å se programmer hvor unge jenter ikke utelukkende er representert ved hjernedøde rosabloggere, realitydeltagere, eller C-kjendiser som egentlig ikke er kjent for noe annet enn å være kjent.

Bikkja hadde riktig farge også  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at programmet i stor grad viser hvordan småviltjakt utøves i praksis. Og jeg synes jentene var festlige og  8), men som sagt, jeg tror ikke folk som selv ikke jakter og det er tross alt det stor flertallet, har sansen for mange av de scenene som ble vist. Slik at så lenge det er flertallet som bestemmer, er jeg redd at slike programmer vil skape enda større motstand mot jakt og fiske generelt. At våpenhåndteringen ikke er etter boka er etter mitt syn "kosmetisk" man må kunne vise mennesker på TV uten at de alltid skal opptre 100% politisk korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, litt uheldig formulering. Har sett hva ei hagle kan gjøre på nært hold og det er slett ikke pent. Når jeg selv jaktet, var det alltid med sikret våpen selv når jeg gikk alene. Og man veiver ikke med ett våpen mot andre uansett ladd eller ikke ladd.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våpnene var uladd under forflytning og utenom skuddsituasjonene, visstnok.

Men er med på at det ikke ser bra ut så lenge dette ikke blir gjort oppmerksom på.

Ser de får kritikk for både det ene og andre flere steder, men slik er det, og slik har det alltid vært, når det vises jakt eller fiske på tv ; Det sitter alltid noen hjemme som vet bedre, og som ville gjort ting anderledes. Og når det er jenter som driver med jakt, og atpåtil banner og røyker rullings (tror det hadde blitt mindre styr om de røykte ferdigrøyk ;D), da reagerer selvfølgelig folket  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baetrix

Veldig enig med deg Lars. Ser jo hva som skjer om en ungdom slår ihjel sin første storfisk og stolt legger ut et bilde av den døde fisken. Det går sjelden uten kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg Lars. Ser jo hva som skjer om en ungdom slår ihjel sin første storfisk og stolt legger ut et bilde av den døde fisken. Det går sjelden uten kritikk.

Har sett noen eksempler på det her inne, desverre . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...