Gå til innhold

Bildetråden 2014.


Magne Fjellstad

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Takker Kjell og Kim!  <<l

Her er et annet fra Krakow turen... bildet ble skutt fra hofta, var noe med sammensetningen av personer som fanget interessen  :)

En vanvittig kontrast i det bildet mellom tidsepoker. Meget godt fanget, Frode :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg blir bare mer og mer i sommermodus og har aldri vært så lei vinter som jeg er nå. Det skyldes antakelig at jeg sitter med et ødelagt kne og har knappt vært ute av huset i høst og vinter annet enn noen turer på butikk og diverse kjøpesentre.

Jeg vil ha sol, sommer, vakende ørret og masse bugs :D :D

12341739084_c9402d6ab7_c.jpg

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Tenkte bringe litt hverdagsrealisme inn i macrohimmelen her. Jeg er ingen stor fotograf som mange her inne så jeg holder meg ganske mye fra å publisere i denne tråden. Men et bilde er ofte en observasjon. Et øyeblikk. Og noen ganger er man bare med om en ting en gang. Det skjønte jeg skulle skje i kveld.

Da jeg skrev om tilfeldet på Facebook tidligere i dag så får dere den på svensk da jeg ikke orker å skrive det samme igjen, men jeg syns at historien bærer bildet. Da det er kun smarte folk her inne så tenker jeg at det er greit.

Jag hämtade min dotter från en bowlingfödelsedag i kväll. En trött halvtom bowlinghall i förorten som inte bjuder på någon speciell action en torsdagkväll. Jag lägger märke till en man som vankar lite oroligt fram och tillbaka. Han väntar på sin son som också är på bowlingfödelsedag. Mannen är klädd i rock och kostym och har ett särdrag av överklass i utseendet. Han växlar till mynt hos kassörskan och går bort till den bortglömda boxmaskinen i hörnet. Lägger i ett mynt. Ser sig om för att försäkra sig om att ingen ser. Jag tittar ner i golvet och riktar mobilen samtidigt som jag leker med min son. Mannen drar en snabb stretch och smäller på. 426 poäng. Inte nöjd. Kör på igen. Not once, not twice, but fivece times! Sista slaget så tar han av sig rocken. Nu skiter han i om någon ser honom slå ur sig veckans stress på en bowlinghall i förorten. The Box machine is my savior tonight. To hell with this week! Snubben tar så mycket sats att han lättar tre centimeter från golvet före han lämnar in en 638poängare. YES! ser jag det lysa i hans ögon när han sammanbitet vänder sig om. En vanlig kväll i en rik förort i Norge. Mannen kör hem i sin Porsche Cayenne. Kände plötsligt att det känns ganska ok att bli 45 år på söndag.

12351808983_be46692c46.jpg

Femt og siste slaget. I første bildet kan dere se hvor frustrasjonen løfter mannen tre centimeter opp i luften.

12352090904_e91da32497.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En selfie  ;D Nesten litt arrogant å rigge kamera og stativ på forhånd for at jeg var så sikker på å ta den. Men den vaka så fint på rhodani, og en Micro Dun kunne ikke bli feil her da  8) Første kastet. Selvsagt med TMC111.

Enda en Hunnselva-ørret  8)  Litt vår-slank denne.

Det er ei morsom og fin elv. Den karen som kjenner Hunnselva best av oss alle er imidlertid Per Erik Svenskerud. Da snakker vi ekstrem lokalkunnskap  <<l

12391022044_3009b0fd2c_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine bilder her for tiden!

Det ble mange kjempefine makrobilder i sommer Terje, såpass mange at jeg tror du fisket altfor lite! Noe som også kommer til uttrykk i selvportrettet ditt. ;-)

Frode jeg synes dine bilder holder et veldig høyt nivå, og du er god til å velge motiver! :-)

Veldig morsom serie Swede, virkelig fanget øyeblikket! :-)

Kjempefine bilder André, fikk virkelig frem lengselen etter sommeren. Gleder meg til sesongen starter med litt myggfiske, og så noen turer til hunnselva!

Alt sett fra en amatørs ståsted..

Sendt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere småfugler tatt i går.

Tatt med D800

Tror faktisk D3 er en smule bedre på fuglebilder faktisk, synes ikke bildene blir like skarpe med D800.

Blir også mye mere støy på disse store filene >:(

Trodde egentlig D800 skulle være helt konge med alle mpix, men der tok jeg nok litt feil gitt.

Orginale utsnitt med 400mm 2.8

111.jpg

112.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...