Gå til innhold

Hvilket merke er din favoritt på stenger?


Kim W

Hvilket merke er din favoritt på stenger?  

184 stemmer

  1. 1. Hvilket merke er din favoritt på stenger?

    • Guideline
      15
    • Sage
      34
    • Loop
      12
    • Winston
      17
    • Vision
      3
    • G Loomis
      14
    • Hardy
      4
    • Orvis
      16
    • Scott
      28
    • Zpey
      7
    • Eikre-fly
      10
    • Shimano
      1
    • Bambus
      2
    • Andre
      13
    • Thomas & Thomas
      8


Anbefalte innlegg

Alltid vært veldig glad i Sage SP, men det er den eneste Sage`n jeg virkelig har likt…

Konverterte til Winston, og har hatt B2x, B3x og en WT. Kom over en DL4 i fjor sommer, og har blitt veldig glad i den også…. Har også prøvd noen LT`er jeg har likt...

Nå spørs det om det blir en CF Burkheimer igjen….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Alltid vært veldig glad i Sage SP, men det er den eneste Sage`n jeg virkelig har likt…

Konverterte til Winston, og har hatt B2x, B3x og en WT. Kom over en DL4 i fjor sommer, og har blitt veldig glad i den også…. Har også prøvd noen LT`er jeg har likt...

Nå spørs det om det blir en CF Burkheimer igjen….

Som om jeg skulle ha skrevet det selv! :-)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaert Sage siden 1989. Med et nylig midlertidig avbrudd paa 18 maaneder, som kun bekreftet at jeg hadde rett i alle de foregaaende aarene. Saa naa er det Sage for alle penga. Og LITT Redington...

Redington burde vært nevnt her. Veldig mye stang for pengene om man ikke er opptatt av status, men fluefiskere er en forfengelig gjeng.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg måtte starte på nytt, kjøpe 5 stenger fra en leverandør? Winston har mange modeller jeg liker.

De 2 siste stengene jeg har kjøpt er Scott. Liker Scott.  :-\  Liker også Eikre Fluvius  #3 og SAGE ZXL 9` #5.

Fisker mest i markavann. En sommer uten 2 fjellturer er ingen bra sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streamstix evo 2 #5

fikk kjøpt den veldig billig (burde ha kjøpt 2 like, noen til salgs?), den har gitt meg pers tørrflue 2,8 i Norge og ufattelige flotte opplevelser i elv og vann.

Jeg er desverre en altfor "fattig", dårlig og lat fluefiskekunde/kaster (tester ikke andre stenger, led meg bort fra fristelse, øver fluekasting sjelden) til å kunne kjenne større forskjell på stenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vært veldig glad i Sage SP, men det er den eneste Sage`n jeg virkelig har likt…

Konverterte til Winston, og har hatt B2x, B3x og en WT. Kom over en DL4 i fjor sommer, og har blitt veldig glad i den også…. Har også prøvd noen LT`er jeg har likt...

Nå spørs det om det blir en CF Burkheimer igjen….

Sage SP, SLT og ZXL er de jeg har vært dradd mot fra den produsenten.

Eikre Fly Fluvius M serien er såååå jevn at de blir fellesnevner.

Og selvsagt fra Winston har jeg funnet stenger som langt på vei dekker mine behov, selv om seriene ikke har vært så jevne som f.eks Eikre Fluvius M- (bortsett fra GVX select serien)

Så til gjengjeld har Winston noen av markedets aller ypperste redskap til sitt bruk, og derfor er det jo ikke så vanskelig å nevne R.L Winston som desiderte favorittmerke..."hele pakken"...det lyse myke stangtrekket, tubene, de grønne "konservative" finnishen..kaste og FISKEegenskapene, korken, det gode grepet JEG får uten å måtte slipe bort en halv kilo overflødig kork (som bare demper følelse)

Jeg elsker tanken på at andre driver hele tiden å finner nytt utseende/design for å trekke kunder- Winston holder sin Premium kvalitet uansett hva modellen heter/egenskaper den besitter. de har jo ståltro på sitt eget- det skjønner jo flere og flere hvorfor :)

Så vanskelig var dette IKKE :)!!

Og som alle andre sier; det finnes mange fine ting fra de aller fleste produsenter.

jeg har alltid hatt èn Sage stang stående, med respekt til den produsenten. I boden, UFISKET står nå en Sage Z-axis #3 9' for andre året..før det var det ZXL jeg ikke fikk fisket for mye.

Det er bare slik det blir dessverre.

Og dette er ikke en konsekvens av at slikt "bodfyll" er dårlig...jeg har aldri eid en dårlig stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det lyse myke stangtrekket, tubene, de grønne "konservative" finnishen..

Stangrekket! :o

Tubene :o

finish :)

Dette er det jeg legger minst vekt på ved en stang.

Men den skal se bra ut, nytter ikke med et Fuji snellefeste uansett hvor funksjonelt det er.

Ellers så var jeg veldig skeptisk til Zpey, men nå har jeg to som er blant favorittene, Switch Z1 og Lean Green,mest pga moro/trivsels faktoren!

Ellers er G. Loomis mitt merke, men har også Sage i stallen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur faktisk ikke at jeg har fiska med dårlige stenger i mitt mer enn 30årige fluefiskeliv. På enhånds har det vært flere merker, mest amerikanske, men først og fremst italienske Gatti! Et merke jeg trur ble introdusert i Norge etter iherdig promotering av meg på FFN (Alle mine kjøpt fra Sverige, Capricorn). Nå enhånds: # 5T&T Vector, #4 Hardy Zenit Sintrix (går i grava med den),  #3 Gatti FRC, #2er vanvittige TFO  Lefty Kree! Sjøørret/smålaks: To Guideline: #7 ACT 4 OG RS (den blå)

Laks: LTS X1 12.6 og LTS 13.6 (Back up: Guideline Pro Cast 14f)

Seilbåt: Jeannau Sun Odyssey 40

Bobil: Burstner Nexxo 690 Special Edition! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det lyse myke stangtrekket, tubene, de grønne "konservative" finnishen..

Stangrekket! :o

Tubene :o

finish :)

Dette er det jeg legger minst vekt på ved en stang.

Men den skal se bra ut, nytter ikke med et Fuji snellefeste uansett hvor funksjonelt det er.

Ellers så var jeg veldig skeptisk til Zpey, men nå har jeg to som er blant favorittene, Switch Z1 og Lean Green,mest pga moro/trivsels faktoren!

Ellers er G. Loomis mitt merke, men har også Sage i stallen ;)

He-he, ja skjønner at vi er forskjellige..og bra er det.

Blir som med det motsatte kjønn dette Moby.

Jeg liker måten de kler seg på..måten de ser ut i både med klær på og uten klær på.

og sist men ikke minst; de må være gode på flere områder:-)

Altså "hele pakken" for meg gitt ;)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Winston-stengene er fine, men får mer og mer sansen for Scott Radian ni fot klasse fire med den svarte utgaven av Lamson Speedster 1,5 (super match). Har aldri kastet med den, men har holdt fluedengern sin i hånda en hel kveld og den ser så tøff ut, og det er egentlig det aller viktigste for meg. Å ta meg godt ut altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kastet med den, men har holdt fluedengern sin i hånda en hel kveld og den ser så tøff ut, og det er egentlig det aller viktigste for meg. Å ta meg godt ut altså.

;D ;D ;D

Slikt skal ikke undervurderes, Jørn  ;D

Nyere forskning har vist at spesiellt ørreten lar seg begeistre når den ser 100% match mellom snelle og stang.

Robban viste meg en annen sykt fin kombo her om dagen, med Sage Method stangen påmontert ei Sage snelle med detaljer i samme rødfarge som stanga. Den fisken som ikke blir sjarmert av slikt er både blind og dum  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Winston-stengene er fine, men får mer og mer sansen for Scott Radian ni fot klasse fire med den svarte utgaven av Lamson Speedster 1,5 (super match). Har aldri kastet med den, men har holdt fluedengern sin i hånda en hel kveld og den ser så tøff ut, og det er egentlig det aller viktigste for meg. Å ta meg godt ut altså.

Ja hvis ikke DET var ekte kjærlighet, og attpåtil ved første blikk, så tror jeg vi kan skrinlegge ekte kjærlighet som konsept. Dog kan det ha vært litt alkoholpåvirkning med i bildet  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Winston-stengene er fine, men får mer og mer sansen for Scott Radian ni fot klasse fire med den svarte utgaven av Lamson Speedster 1,5 (super match). Har aldri kastet med den, men har holdt fluedengern sin i hånda en hel kveld og den ser så tøff ut, og det er egentlig det aller viktigste for meg. Å ta meg godt ut altså.

Ja hvis ikke DET var ekte kjærlighet, og attpåtil ved første blikk, så tror jeg vi kan skrinlegge ekte kjærlighet som konsept. Dog kan det ha vært litt alkoholpåvirkning med i bildet  ;D

Skal aldri tvile på alkoholens virkning:-):-)

Gøy med "kjærlighet ved første blikk"..og som oppstår på nytt, og på nytt..

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har ikke noe favorittmerke lenger.

(Jeg har hatt det før. ;D)

Jeg har på en måte kommet over det stadiet der. ;D

Å velge ut en eller flere favoritter er i mine øyne bare en begrensing hva angår opplevelse.

Tom.

<<l

Sterkt tilbøyelig til å være enig!

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jeg sterk tilhenger av å klare meg med så lite utstyr som overhodet mulig. En treer, en femmer og en sekser er nok til mitt bruk, men jeg har et par til fordi jeg blir shoppingkåt innimellom. Merkefokus er et bidrag til det...Trøster meg med at det er greit med reservestenger. Svake menneske.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg JB, det er befriende deilig de gangene jeg klarer å begrense utstyrsmengden på tur, men jeg lider samtidig av sterk shopaholisme  :rolleyes: Dette medfører relativt rask turnover av stæsj, også stenger. Er de nye jeg kjøper bedre enn de gamle? Sikkert ikke, men det er stas med noe nytt. Gleder meg til jeg blir så gammel og moden at jeg faller til ro med et begrenset stæsjutvalg. Blir nok lenge til  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...