Gå til innhold

Svindler på FFS


Tom Aage Aarnes

Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hvilket, "hvilket ord"? Kan ikke se at jeg spurte deg om noe? Selve ordet normalitetsordning er vel ikke så vanskelig å skjønne? Et enkelt sammensatt ord. Kan forklare det på PM om du ønsker. Tenker at vi ikke trenger å ta opp plass i tråden til det.

Kan du ikke bare forklare det enkelt for oss alle her da.Eller har du sett for deg at det er utelukkende er meg som ikke kjenner ordet i norsk ordbok?

Er det jeg som er uvitende her?

Gammfolk? Jeg syns det fremkommer ganske tydelig om du leser innlegget litt mer nøye. Da bør du skjønne.

Nei,det fremkommer ikke i det hele tatt.Jeg skjønner det ikke.Vil du forklare?

Hvis du syns det er tull eller ikke å bruke "nick" er vel utrolig uintresssant. Det skaper jo kun hodebry for deg å bli irritert på folk og legge en slags verdi på seriositeten deres av den grunnen. Det eneste du får ut av det er jo at du går miste om mulig interessant og bra fakta fordi "de ikke er seriøse" fordi de ikke bruker sitt fulle navn. Enda mer lustig er jo at du gidder å diskutere med en person som bruker et "nick".

Fremdeles er det like feigt.Det er det jeg sier.Ikke at det er uinnteressant.

Ikke legg ord i munnen på meg er du snill.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til opplysning, det er svært få her inne om noen som klarer å være anonyme. Rykter og hvem som er hvem går fort på PM, spesielt blant oss som er medlemmer i gutteklubben til -Lars-. Leet-alfabetet har vi også gjennomskuet og enkelte i gutteklubben  har til og med sittet inne/blitt ilagt forelegg for både hacking og blotting, uten at det sistnevnte er relevant her da, men jeg ville bare nevne det.

.....du glemte jo at 3,5 av dem har sonet lenge for "flisespikkeri", og av naturlige årsaker hardt NICKEgjemt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Hvilket, "hvilket ord"? Kan ikke se at jeg spurte deg om noe? Selve ordet normalitetsordning er vel ikke så vanskelig å skjønne? Et enkelt sammensatt ord. Kan forklare det på PM om du ønsker. Tenker at vi ikke trenger å ta opp plass i tråden til det.

Kan du ikke bare forklare det enkelt for oss alle her da.Eller har du sett for deg at det er utelukkende er meg som ikke kjenner ordet i norsk ordbok?

Er det jeg som er uvitende her?

Gammfolk? Jeg syns det fremkommer ganske tydelig om du leser innlegget litt mer nøye. Da bør du skjønne.

Nei,det fremkommer ikke i det hele tatt.Jeg skjønner det ikke.Vil du forklare?

Hvis du syns det er tull eller ikke å bruke "nick" er vel utrolig uintresssant. Det skaper jo kun hodebry for deg å bli irritert på folk og legge en slags verdi på seriositeten deres av den grunnen. Det eneste du får ut av det er jo at du går miste om mulig interessant og bra fakta fordi "de ikke er seriøse" fordi de ikke bruker sitt fulle navn. Enda mer lustig er jo at du gidder å diskutere med en person som bruker et "nick".

Fremdeles er det like feigt.Det er det jeg sier.Ikke at det er uinnteressant.

Ikke legg ord i munnen på meg er du snill.

Tom.

Jeg kan ikke svare på om det kun er du som har vanskelig for ordet Tom. Kan jo virke sånn da ingen annen har sagt noe om det. Om det nå er mange som føler at det trenger en forklaring så skal jeg ta meg tiden og gjøre det, ellers får du nok ta å tenke en runde til og se om du kan komme på det.

Gammfolk; det er ikke så uvanlig at en eldre generasjon har vanskelig for å "henge med" den yngre generasjonen som lytter på for eks annen musikk, eller utvikler et språk som innholder ordbruk de eldre ikke er vant til og så videre. Det uttrykker de ofte gjennom for eks klaging eller kommentarer der man skjønner at kommentaren kom fra et gammelt menneske. Det interessante med for eks språk er jo at en ny generasjon ofte tilfører nye ord i språkfloraen som etter vurdering av språkrådet blir en del av det norske språket. Jeg utgår at det som i Sverige er en ny vurdering hvert år om det skal tilføres nye offisielle ord?

Forum kan sies være en "relativt ny" kommunikasjonsplattform. Forum per se innholder eks antall punkter for rett og feil. Å bruke "nick" er ikke et feil etter "gjeldende regler". Jeg tør nesten å påstå at det er betydelig vanligere å bruke et annet navn enn sitt eget på forum. Uansett hva slags forum det gjelder. Dette kanskje kan være vanskelig å skjønne eller vene seg ved for mennesker som ikke er vant bruk av forum - den eldre generasjonen for eks. Når du da klager på at folk bruker andre navn enn sitt egne, ja Tom, da høres du ut som en sur gammel gretten gubbe. Du kunne like gjerne sagt "hiphop er jo ikke en gang musikk, det er jo bare dunk dunk". Same same.

Har jeg lagt ord i din mun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Hvis du ikke klarer å skrive navnet ditt her inne før du slenger med leppa,

så slenger du med leppa.

Det er hva jeg kaller feighet.Ikke ekte feighet,men medfødt feighet.

Tom.

Dette, og de fleste innleggene dine burde komme under beskyttelse av åndsverkloven  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Ha medlidenhet med meg.Jeg er nok for gammel,og ikke skjønner jeg svensk heller slik som dere.

Er takknemlig for all oversettelse og forklaring ved fremtidige anledninger.

Herlig med språkeskperter.Takk. <<l

Tom.

Tom, du som vel er godt over 55 år har jo hatt fordelen av å vokse opp med svensk stadskanal. Det overasker meg at du ikke fått med deg mer av det svenske språket. Sen blir jeg jo overasket over at du ser på min mer eller mindre perfekte norsk som svensk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom, du som vel er godt over 55 år har jo hatt fordelen av å vokse opp med svensk stadskanal.

Vel,godt over er vel å ta i?Vær litt grei da.Så gammel er jeg vel ikke? ;D

Joda,har vokst opp med svensk statskanal.Imiddlertid er jeg ingen utpreget TV titter,så det er ikke så

altfor mye som jeg har fått med meg hva angår det svenske språk.

Det overasker meg at du ikke fått med deg mer av det svenske språket.

Ja,det kan du jo si,men sånn er det nå engang.

Noe av det jeg har fått med meg er et ord som jeg gjetter på at de aller,aller fleste norske ikke kjenner til,og

det er det svenske ordet for skyvelær.

På svensk heter det skjutmått.Gjett på hvor mange som visste det da? ;D

Grunnen til at jeg visste det er fordi jeg måler. ;D

Hva heter synsing på svensk? ;D

Sen blir jeg jo overasket over at du ser på min mer eller mindre perfekte norsk som svensk?

Sorry,egentlig ikke ment som noen direkte kritikk,men alle setningene dine i det siste innlegget ditt har feil i følge norsk ordbok.

Det betyr ikke noen verdens ting egentlig,bare så det er sagt. :)

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom, du som vel er godt over 55 år har jo hatt fordelen av å vokse opp med svensk stadskanal.

Vel,godt over er vel å ta i?Vær litt grei da.Så gammel er jeg vel ikke? ;D

Joda,har vokst opp med svensk statskanal.Imiddlertid er jeg ingen utpreget TV titter,så det er ikke så

altfor mye som jeg har fått med meg hva angår det svenske språk.

Det overasker meg at du ikke fått med deg mer av det svenske språket.

Ja,det kan du jo si,men sånn er det nå engang.

Noe av det jeg har fått med meg er et ord som jeg gjetter på at de aller,aller fleste norske ikke kjenner til,og

det er det svenske ordet for skyvelær.

På svensk heter det skjutmått.Gjett på hvor mange som visste det da? ;D

Grunnen til at jeg visste det er fordi jeg måler. ;D

Hva heter synsing på svensk? ;D

Sen blir jeg jo overasket over at du ser på min mer eller mindre perfekte norsk som svensk?

Sorry,egentlig ikke ment som noen direkte kritikk,men alle setningene dine i det siste innlegget ditt har feil i følge norsk ordbok.

Det betyr ikke noen verdens ting egentlig,bare så det er sagt. :)

Tom.

sese-äss?

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...