Gå til innhold

Svindler på FFS


Tom Aage Aarnes

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk. I høst gnagde ei mus av GL coastal- lina mi. Surt, koster jo en del. Så fant jeg ei line her på forumet i #6 SI, perfekt til Heliosen min. Fikk den i posten for noen uker siden. Har ikke fiska på ei stund, så i kveld var det av med den musespiste lina og på med den nye. Endelig litt tid for meg sjøl med stanga ;D Sitat fra selger: Guideline Coastal wf6 Slow Int. Brukt 1 gang. 300,-'. Fester i backingen, ,men når jeg har sveiva på ca halve runninglinen merker jeg en klump ??? Knute tenker jeg og vil knyte den opp. MEN: Det er en skjøt. Lina er tvers av og skjøtet i ettertid :o  Så forbanna er det lenge siden jeg har vært! Å skrive at ei line er brukt en gang for deretter å selge ei line som er ødelagt, hva tenker dere om dette? 'Brukt en gang'.... Fy faen for et lavmål. Har sendt vedkomne pm, så får vi se om han ordner opp for seg. Bevisst svindel er det nå uansett. Da må jeg innom i porsgrunn i morra tidlig å kjøpe ei ny line før jeg får fiska >:(Jævla idiot... Noen som har vært utsatt for noe av det samme?

Tom Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

En annen side:

Selger kjøpte lina "som ny", prøvekastet, så ikke skjøten og solgte videre i god tro..

Poenget er: ikke heng folk før du har fått kontakt med de, kan saktens være han også sendte deg feil line for alt jeg vet.

Men, om dette er bevisst lureri, så heng dem, og heng dem høyt. Har fortsatt utestående en stang som en kar stakk av med her inne, og skal ikke henges høyt, men lavt nok til at jeg kan føre god gammaldags avstraffelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen side:

Selger kjøpte lina "som ny", prøvekastet, så ikke skjøten og solgte videre i god tro..

Poenget er: ikke heng folk før du har fått kontakt med de, kan saktens være han også sendte deg feil line for alt jeg vet.

Men, om dette er bevisst lureri, så heng dem, og heng dem høyt. Har fortsatt utestående en stang som en kar stakk av med her inne, og skal ikke henges høyt, men lavt nok til at jeg kan føre god gammaldags avstraffelse.

Tviler på om det er tilfelle. 'Brukt en gang' sa annonsen... Mulig han er mer amatør enn meg og tror at det er greit med skjøta runningline... Har heller ikke hengt ut folk. Foreløpig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen side:

Selger kjøpte lina "som ny", prøvekastet, så ikke skjøten og solgte videre i god tro..

Poenget er: ikke heng folk før du har fått kontakt med de, kan saktens være han også sendte deg feil line for alt jeg vet.

Men, om dette er bevisst lureri, så heng dem, og heng dem høyt. Har fortsatt utestående en stang som en kar stakk av med her inne, og skal ikke henges høyt, men lavt nok til at jeg kan føre god gammaldags avstraffelse.

Tviler på om det er tilfelle. 'Brukt en gang' sa annonsen... Mulig han er mer amatør enn meg og tror at det er greit med skjøta runningline... Har heller ikke hengt ut folk. Foreløpig...

Bare nevner det jeg. Er fort gjort å være litt bråsur før man har fått avklart saken. Men som sagt, er det lureri, ja da har man lov til alt. <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nokk delte erfaringer her tror jeg  :)

For min del så har det stort sett gått greit, men det har hendt at ting jeg har kjøpt ikke er i tråd med selgers beskivelse

Da kontakter jeg selger som også stort sett løser seg :)

Vi får la tvilen komme til gode så lenge selger vil løse saken..... <<l

Jepp. Fant castal og Airflo på halv pris i går, så fisketuren ble iallefall redda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet mye her inn, møtt masse hyggelige folk og har over 400 kjøp på bla. ebay uten noe som helst tull.

Helt til i fjor på selges forumet her inne betalte jeg 400 spenn som avtalt og selger skulle sende varen, som vanlig. ( En flueboks av tre med fluemotiv). Denne kom aldri!  p-off

Purret og purret og vedkommende skulle da sende boks nr 2. Trenger jeg å nevne at heller ikke denne dukket opp i kassa? Tilfeldig? Neppe!! >:( Selger er aktiv her inne og har sluttet å svare på henvendelser. Om Moderator ønsker kan jeg røpe navn i PM  aaadmin

Andre kjipe opplevelse var gjennom FB, vedkommende er særdeles aktiv her inne btv. Kjøpte endel Sø.fluer og disse kom ikke, selv etter gjentatte purringer. Denne personen er i følge slektninger en motorisk "svindler" og bør unngås har jeg fått fortalt.  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har navn og nr på begge jeg. Men regner vel nesten med at snuten ikke akkurat kaster seg rundt for å etterforske et par saker til 7-800 kr  :o

Dette tenker vel helt sikkert de  2 andre karene her inne og...... :rolleyes: Synd de får holde på slikt fortsatt.  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Fredrik Lund

Når man har betalt ett beløp og ikke fått varen så har man jo ett kontonummer og en transaksjon som bevis. Går det ikke ann å finne ut navn og adresse på eier av konto, eventuelt anmelde til politiet?

Politiet gidder dessverre ikke bruke krefter på slike små-kjeltringer. Ikke selv om du legger alle bevis i hendene på dem.  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet mye her inn, møtt masse hyggelige folk og har over 400 kjøp på bla. ebay uten noe som helst tull.

Helt til i fjor på selges forumet her inne betalte jeg 400 spenn som avtalt og selger skulle sende varen, som vanlig. ( En flueboks av tre med fluemotiv). Denne kom aldri!  p-off

Purret og purret og vedkommende skulle da sende boks nr 2. Trenger jeg å nevne at heller ikke denne dukket opp i kassa? Tilfeldig? Neppe!! >:( Selger er aktiv her inne og har sluttet å svare på henvendelser. Om Moderator ønsker kan jeg røpe navn i PM  aaadmin

Andre kjipe opplevelse var gjennom FB, vedkommende er særdeles aktiv her inne btv. Kjøpte endel Sø.fluer og disse kom ikke, selv etter gjentatte purringer. Denne personen er i følge slektninger en motorisk "svindler" og bør unngås har jeg fått fortalt.  :-\

Dette har vel vært tatt opp før, men jeg synes fullt navn og adresse kan offentliggjøres. Selv om jeg vet folk har flotte motargumenter. Men selvfølgelig uskyldig til motsatt er bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nokk delte erfaringer her tror jeg  :)

For min del så har det stort sett gått greit, men det har hendt at ting jeg har kjøpt ikke er i tråd med selgers beskivelse

Da kontakter jeg selger som også stort sett løser seg :)

Vi får la tvilen komme til gode så lenge selger vil løse saken..... <<l

Jepp. Fant castal og Airflo på halv pris i går, så fisketuren ble iallefall redda...

Hvor fant du disse til halv pris?  ;D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet mye her inn, møtt masse hyggelige folk og har over 400 kjøp på bla. ebay uten noe som helst tull.

Helt til i fjor på selges forumet her inne betalte jeg 400 spenn som avtalt og selger skulle sende varen, som vanlig. ( En flueboks av tre med fluemotiv). Denne kom aldri!  p-off

Purret og purret og vedkommende skulle da sende boks nr 2. Trenger jeg å nevne at heller ikke denne dukket opp i kassa? Tilfeldig? Neppe!! >:( Selger er aktiv her inne og har sluttet å svare på henvendelser. Om Moderator ønsker kan jeg røpe navn i PM  aaadmin

Andre kjipe opplevelse var gjennom FB, vedkommende er særdeles aktiv her inne btv. Kjøpte endel Sø.fluer og disse kom ikke, selv etter gjentatte purringer. Denne personen er i følge slektninger en motorisk "svindler" og bør unngås har jeg fått fortalt.  :-\

Dette har vel vært tatt opp før, men jeg synes fullt navn og adresse kan offentliggjøres. Selv om jeg vet folk har flotte motargumenter. Men selvfølgelig uskyldig til motsatt er bevist.

Helt uakseptabelt... Snakk ut - jeg vil ikke bli lurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...