Gå til innhold

Ørretfiske Trøndelag 2014


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

Vært MYE døgnfluer i malvikmarka i det siste. Gir en del vaking, men med det gode været så letter de umiddelbart etter klekking. Men klare å lure en pinne i går, en kompis også. I dag bommet jeg på et tilslag. 

Mulig litt nedbør kan få fluene til å sitte lengre på vannet? Da er det mulig ting kan virkelig bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

"Det er så greit når alt er som det skal være" sier Andreas Fismen i Tørrfluelandet 2. Og av og til er fisket "sånn som det skal være". Vi har ei nytte ved Malmsjøen i Skaun, og der pleier Vulgataen å klekke rundt Sankthans. Jeg var noe skeptisk etter det kalde været som har vært her i Trøndelag den siste tiden, men det var heldigvis ingenting å være bekymret for. Vulgataen klekket og fisken var "i bettet", som min far pleier å si. Det ble 12-15 fisk i løpet av to dagers fisking, ingen over halvkiloen, men arti læll.

 

Når fisken er så ivrig er det morsomt å teste nye mønster er blitt pønsket ut i løpet av vinteren, og enda morsommere er det når de faktisk fungerer. I år var blant annet en parachute-vulgata, med dubbing og biot-ribbing, en av nykommerne som leverte.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...