Tore M. Nilsen Skrevet 8. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2006 Ellers Tore' date=' jeg hadde ikke vært fornøyd med å få skifta ut RPL med noe annet fra Sage, hadde den brukket ville jeg kun hatt denne igjen, eller penga tilbake [/quote'] RPL er desidert en av mine all time favoritter. Men jeg hadde med glede tatt imot en SP, SLT eller til og med XP (4-delt) også. Men i '85 var det RP (Reserve Power), altså forløperen til RPL. Forøvrig var RPL tilgjengelig helt til i år, i litt ny drakt, nemlig VPS. Det er i prinsippet samme stanga. Kan forøvrig nevne at jeg fikk ny tupp til min RPL 590 for 2 år siden, og det ville forundre meg om ikke Sage fortsatt har deler til denne serien. Now that's service!! Jeg synes en fabrikasjonsfeil garanti, og et ærlig kostpris system er bedre enn såkalt uforbeholden livstidsgaranti. Knekker du stanga selvforskyldt for du ny del til kostpris. er det fabr. feil FÅR du ny del. Uforbeh. livstidsgaranti blir kalkulert inn i prisen på stanga. Dette var vel en digresjon.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellfant Skrevet 8. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2006 Kanskje en digresjon tmags, men likevel et poeng. Disse garantiene er noe man betaler for når man kjøper utstyret, og er ment å skulle være slagsfremmende og for å gi aksept for temmelig høye priser. Om fabrikantene velger å ta ut av produksjon de stengene de har solgt med 25 års garanti, skal det i hvert fall ikke være kundens problem. Sett fra importørens siden er dette kanskje en erstatnigssak, men fra kundens ståsted er det en garantisak, hva nå Rams enn måtte mene lenger foran her. I min tid som ansatt i fotobutikk var det en regel som gjaldt - hold kundene fornøyde. Dersom det oppsto et alvorlig problem, utleverte vi omgående nytt utstyr og litt ekstra som plaster på såret, så tok vi det internt med importøren etterpå. Da kom også kundene tilbake og handlet mer senere. Tror forhandlere i dag hadde stått seg på å praktisere noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond Kjærstad Skrevet 8. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2006 Kanskje en digresjon tmags' date=' men likevel et poeng. Disse garantiene er noe man betaler for når man kjøper utstyret, og er ment å skulle være slagsfremmende og for å gi aksept for temmelig høye priser. Om fabrikantene velger å ta ut av produksjon de stengene de har solgt med 25 års garanti, skal det i hvert fall ikke være kundens problem.Sett fra importørens siden er dette kanskje en erstatnigssak, men fra kundens ståsted er det en garantisak, hva nå Rams enn måtte mene lenger foran her. I min tid som ansatt i fotobutikk var det en regel som gjaldt - hold kundene fornøyde. Dersom det oppsto et alvorlig problem, utleverte vi omgående nytt utstyr og litt ekstra som plaster på såret, så tok vi det internt med importøren etterpå. Da kom også kundene tilbake og handlet mer senere. Tror forhandlere i dag hadde stått seg på å praktisere noe slikt.[/quote'] Applaus Foreslår at saken forelegges Forbrukerrådet! http://www.forbrukerradet.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond Kjærstad Skrevet 8. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2006 Diskusjonstråden er oversendt Forbrukerrådet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Sjøberg Skrevet 9. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg har brukket min 2 delte Sage RPL 490 2 ganger. Begge ganger kontaktet jeg Rudi Heger i Tyskland. Sendte med kopi av garantikortet og betalte kun porto. Fikk ny stang pronto uten noe trøbbel. Det er først når ett problem melder seg, at man vet hva produsenten er god for. Dette har gjort at jeg ikke er i tvil om at jeg kommer til å velgfe SAGE neste gang jeg skal kjøpe stang. Selvfølgelig også for at det er de beste stengene.... ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Henning Skrevet 9. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2006 Korfor knekker du stenger da? Det er det eg ikkje skjønner vitsen med :roll: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Sjøberg Skrevet 9. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2006 Spør Rune om det, så får du historien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LL Skrevet 9. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2006 Utgangspunktet her er avtalen mellom deg og utsteder av garanti. Altså garantierklæringen. Stangen er solgt til deg med garanti. Tolkningen av garantien vil da bestemme dine rettigheter, da dette er erstatning i kontraktsforhold. I garantien påtar de seg å "gjenskaffe stangen, hvis den ikke kan fikses", i følge sitat oppe i linken... Hvis det ikke står noe nærmere om dette i garantien vil det være nærliggende at det må bli noenlunde samme type stang, pris og kvalitetsmessig. Noe dårligere stang, pris/kvalitetsmessig, kan du ikke avspises med. At du har "krav" på den nye toppmodellen er vel heller tvilsomt, dette i forhold til hva man har krav på i erstatning utenfor kontraktsforhold.(delikterstatning) Et deliktkrav basert på at stangen som du hadde var en toppmodell i sin tid, og dermed skal erstattes med dagens toppmodell, vil nok ikke føre frem. Her vil det nok måtte ses til hva kostnaden er for å skaffe til veie en stang av tilsvarende kvalitet er i dag(karbon materiale o.l.). Så lenge det dreier seg om unika- vare(ting som ikke kan gjenskaffes, typisk brukte gjenstander) blir som regel kjøpesum lagt til grunn. Som eksempel fra et annet område. La oss si at man leverer inn en 10 år gammel BMW, som var toppmodell i 1996, til merkeforhandler, for utbedringer som dekkes av garanti. Bilen går så til grunne, og dette er innenfor forhandlers ansvarsområde. Da vil man jo naturligvis ikke få krav på dagens BMW toppmodell.. Uansett, så lenge det går frem av garantivilkårene hva du du har krav på, må du nok forholde til dette... (jus student, samt vikar i Forbrukerrådet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Henning Skrevet 9. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2006 Spør Rune om det' date=' så får du historien.[/quote'] Hehe. Trur eg skal passe kjeften min litt her. Eg får eit heftig forklaringsproblem vist eg knekker ei stang i neste sesong. Nå har eg vert så stormona her inne at vist eg knekker av ein eller anna grunn, ja da blir det ein statshemlighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jan erik Skrevet 10. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg synes ikke det er urimelig det kravet om mellomlegg;tatt hensyn til at han jo har levert inn en stang han har brukt i mange år. Verdien på gamlestanga synker jo for vært år. Hadde det vært en gammel Passat han kleverte inn på verksted og gutta greide å rote bort denne,ville han neppe vært kvalifisert til en ny en! Satt på spissen! Men selvsagt;at det er dårlig reklame er det ikke noe tvil om. Og hvis jeg hadde vært importør hadde jeg selvsagt gitt mannen en ny stang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jazzflua Skrevet 13. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2006 Hvordan går det med garantisaken - noe nytt? Håper ikke det er Orvis sentralt (dvs UK eller USA) som tuller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VIDAR PAULSEN Skrevet 15. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2006 Var så uheldig å knekke min gode gamle Orvis HLS stang. Men de sier jo at det er 25 års garanti på disse stengene' date=' så det burde ikke være noe prob tenkte jeg. Men nei, gutta på Orvis har klart å rote bort gamle stanga mi! Diskusjonen med Orvis går nå fram og tilbake om hvorvidt de skal erstatte gamle stange mi med en ny T3 stang, noe jeg mener de burde gjøre. Orvis er vrange og forlanger ett mellomlegg på T3 stanga. Noen som mener noe om evt mellomlegg? Gamle stanga er 10 år og jeg betalte 4200 kr da. Ny T3 stang koster 5000 kr på tilbud.[/quote'] Hei uheldige fluefisker , jeg heter Vidar Paulsen og er daglig leder i Bios Norge a/s, som representerer Orvis i Norge. Jeg ønsker å ordne opp i denne saken umiddelbart og ønsker at du tar kontakt med meg direkte for å få denne saken ut av verden på en ok måte. min mail er vidar@biosnorge.no og min telefon er 63 86 81 80 så ta kontakt snarest og jeg er sikker på at vi skal løse denne saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BjørnarF Skrevet 15. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2006 Se har ja! Godt BIOS tar tak i dette God karma! mjoff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Henning Skrevet 15. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2006 Thats the way to do it!! (pluss at det er god reklame ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jazzflua Skrevet 15. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2006 Suverent, Bios Med 6 Orvis stenger i kjelleren var dette godt å lese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Sjøberg Skrevet 15. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2006 KONGE REKLAME FOR BIOS..... SYND DET MÅTTE GÅ SÅ LANGT FØRST. HADDE KANSKJE BLITT ORDNET OPP HVIS DU HADDE FÅTT VITE DET FØR... VI KAN JO HÅPE OG TRO DET... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flemming Skrevet 15. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2006 Se der ja, flott! Tenkte meg nok at dette kom til å ordne seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore M. Nilsen Skrevet 15. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2006 Sånn skal det gjøres. Jeg hadde mine mistanker hele tiden. BIOS er kjent som et ryddig firma. All is well that ends well... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Erik Eikre Skrevet 15. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2006 HADDE KANSKJE BLITT ORDNET OPP HVIS DU HADDE FÅTT VITE DET FØR... VI KAN JO HÅPE OG TRO DET...Vidar visste ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hermansen Skrevet 16. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2006 Er som TV2 helper deg dette, så fort det begynner å bli dårlig omtale så blir alt ordnet fort og bra Synd det må gå så langt enkelte ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jazzflua Skrevet 16. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2006 Er som TV2 helper deg dette' date=' så fort det begynner å bli dårlig omtale så blir alt ordnet fort og bra Synd det må gå så langt enkelte ganger [/quote'] Nå kjenner vi vel ikke saksgangen godt nok til å konkludere med det da! Det er jo ikke kommet frem hvor stangen ble levert in the first place :? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hermansen Skrevet 16. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2006 Men vi kan vel konkludere med at ved hjelp av dette forumet ser det ut som det har blitt en løsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jazzflua Skrevet 16. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2006 Ja det kan vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fazer600 Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2006 Fått endelig svar på denne saken og jeg får ny stang uten mellomlegg! Kommer helt sikkert til å bli veldig fornøyd med den nye stangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg