Gå til innhold

Hjelp fra oven


skogrypa

Anbefalte innlegg

Hei!

Desverre er jeg atter en av disse som spør om råd til valg av fluestang. Jeg har kasta i et par år, nå er tida inne for å prøve seg på et litt mer "snertent utstyr. Har brukt Vizion 3Zone til nå.

Jeg har sjekka opp følgende gode tilbud:

 

Vangen v-pro3 9 ft kl 5

Scierra HM2 9ft kl 5

Orvis Cl.w.cl. 9ft kl 5

GL trout 9ft kl 5

Slate SPX 9ft kl 5

Gatti IM6 9ft kl 5

 

Vil helst prøve å komme under 2000 kr. Hva ville ekspertene der ute valgt, og har jeg gått glipp av noen tilbud? Brukt er også aktuelt, bare det er pent behandla.

Vær så snill og hjelp meg!!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Dette handler om å finne en stang som er riktig for deg, du må prøve å få testet noen av disse stengene og se hva som passer for deg. Et annet viktig moment er garantiordningene på disse stengene. Det finnes faktisk stenger til under 2000 som har ubetinget garanti til første eier og det verd en del kroner. Hvis du synes at dette var gode råd kan du sende meg en PM med noen tips om hemmelige supervann i ditt distrikt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. hva med denne.

http://shop.nfisk.no/index.php?main_page=product_info&products_id=1456

Billig og bra sett med 30 års garanti på stanga(200 i egenandel)

 

Jeg fiska tidligere med en Redington Red Fly og var meget imponert over kasteegenskapene. (som reklamen sier medium-rask aksjon)

 

Hilsen Håkon

(som fremdeles er litt døgnvill 30 timer etter hjemkomsten fra New Zealand) :D

 

PS! Jeg tar også gjerne imot PM om hemmelige supervann i ditt distrikt (skal dit i år igjen) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jeg ville gått for en ny stang fra Vision hvis jeg var deg, extreme er ei flott stang, men også vision GT+

 

Men oppsøk en forhandler som lar deg prøve stengene, slik at du kan prøve den med den lina du liker best, og kan finne den stanga som passer deg og din kastestil aller best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg fisker med Redington Wayfarer 95, 5 og er meget godt fornøyd med den. Det er ikke et dumt kjøp faktisk. Men jeg ville kanskje sagt at den har medium aksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

Hei skogsrypa.

Det er så mye å velge i. Tidene har forandret seg, det fins omtrent ikke direkte dårlige stenger å få tak i lenger. Tror du blir brukbart fornøyd nesten uansett hva du velger. Bruk heller litt tid på kastingen, få med deg et kurs og tren litt på plenen hjemme - hvis du har noen.

Vil kanskje råde deg fra å kjøpe ei opprinnelig dyr stang til rimelig bruktpris. Toppseriene fra de ulike merkene har gjerne en ganske krevende aksjon som kan være vrien for oss mer moderate kastere å få dreisen på.

Selv bruker jeg rimelige stenger for det meste, og er fornøyd med billigstengene fra LOOP. Både Loop Adventure og Loop Black Line er gode stenger til under 2000,-. Hører mye bra om den rimeligste serien fra Guideline også, uten at jeg kjenner prisen. Hører også at det kommer et nytt stangmerke gjennom Mustad i år som heter Exori eller noe slikt. Det skal også være billige og gode stenger.

Min filosofi er nå engang at det ikke er stanga som er det viktigste her, men kasteren selv - og at stanga har et snøre som passer. Også der er det et virvar av muligheter.

Det beste er selvsagt om du har kyndige folk i nærheten som kan geleide deg litt gjennom utstyrskaoset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Må innrømme at det gikk litt fort.

Det ble en Hi-level 9,1ft i kl.5.

Med garanti og Ashima foxtail snøre. Denne stanga har jeg prøvd (da med et longcast 6-ersnøre, og stanga tålte det greit) men tiden vil vise om det var et idiotkjøp eller ei......

Takk for de gode rådene, pm er sendt til dem det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg liker godt Guideline LPXe 9' #5. Likar LPXe mykje betre enn Trout.

 

Men som sagt' date=' val av fiskeutstyr er subjektivt.[/quote']

Kan vel stort sett si meg 150% enig i det Myklebust!

Lpxe er ei knallstang gjennomgående bra hele serien i alle klasser, sjelden vare, synd den er så sinnsykt stygg 8) Og ikke behandlet=knekk og brekk, er vel derfor den er ganske "billig" skjønt det er vanskelig å si om ting fra AF såvel som, ja skal ikke nevne navn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke påstå at den er ubehandla, men den ser vitterlig slik ut, alle de jeg har sett.

Emnene lakkeres vanligvis eller noe i den duren, LPXe har kun ubehandlet grafitt såvidt jeg har sett, ett lite kakk så har du sår som lett kan ende i knekk og brekk, mange jeg har møtt som har knukket denne stanga, men er man av den forsiktige typen går det nok greit og så lenge man ikke hiver på for tungt skyts, har man da en kitn svakhet ender det ofte med knekk og brekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom den nye HI-level-stanga.

Det var 15 minus, men jeg bare måtte prøve den! Stanga var etter min smak helt nydelig, og jeg angrer ikke et sekund. Foreløpig ser det ut til at jeg lyktes med stangvalget for denne gang. I kveld blir det fluekasterkurs (heldigvis innendørs, for det er enda kaldere i dag!) Gjett om jeg gleder meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanga anbefales på det varmeste!!! Jeg digger den! God følelse på korte og lange kast, både snørebukter og presentasjoner kom på plass. Vet ikke så mye om finish, men stanga er fin. Skulle jeg kjøpt ny stang ville jeg ikke nølt med å kjøpe den samme.

Gleder meg enormt til isen går med denne stanga. Slutt på å skremme så mye fisk. Må ut og kaste litt..... Ha det, a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...