Gå til innhold

Palominomyggen


Robban

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lagt en flue i Fluedatabasen.

Om fluen / fisketips:

Et gjennomtatt mønster jeg har brukt mye i år med gode resultater. Jeg dipper'n i Dry dip og fetter inn dusken. Kjipper'n med dennne flua er at den ligger dypt i filmen og ofte vanskelig å se.

Jeg fisker den tørt og gir den et lite twich av og til. Etterhvert vil den synke og da fisker jeg ofte av noen meter som den var en buzzer, med små handtwister.

Her kan man variere med materialvalg i det endeløse.

Et annet alternativ til kropp er antrongarn + en krystalflash stripe snurret og brettet dobbelt.

Gjeller kan bindes og cdc kan benyttes som flottør. Bare å gå bananas. Denne enkle varianten er lett å binde og gjør jobben

http://www.fluefiskesiden.no/fluedatabasen?db=1&flyid=329

Hilsen

Robban

(laget automatisk av Fluedatabasen)

329.jpg

  • Lik 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flua likte jeg  <<l  

 

Den er:

  • Lett å binde.
  • Rask å binde. (maks 2 min pr flue?)
  • Billige materialer av jevn kvalitet som er lett tilgjengelig. (ikke noe hackel-nakke-fanenskap til 800 kr, ferdigkomponenter til 5kr stk, CDC hvor du kan kaste halve posen eller noe annet «ræl» man må vente på i en mnd)
  • I tillegg "ser alle" at den fanger..

Med andre ord, man fyller boksen med 20 fiskefangere i løpet av noen kveldstimer...

 

Skikkelig "Rackelhane-genialitet" over dette Robban..

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

Jeg har lagt en flue i Fluedatabasen.

Om fluen / fisketips:

Et gjennomtatt mønster jeg har brukt mye i år med gode resultater. Jeg dipper'n i Dry dip og fetter inn dusken. Kjipper'n med dennne flua er at den ligger dypt i filmen og ofte vanskelig å se.

Jeg fisker den tørt og gir den et lite twich av og til. Etterhvert vil den synke og da fisker jeg ofte av noen meter som den var en buzzer, med små handtwister.

Her kan man variere med materialvalg i det endeløse.

Et annet alternativ til kropp er antrongarn + en krystalflash stripe snurret og brettet dobbelt.

Gjeller kan bindes og cdc kan benyttes som flottør. Bare å gå bananas. Denne enkle varianten er lett å binde og gjør jobben

http://www.fluefiskesiden.no/fluedatabasen?db=1&flyid=329

Hilsen

Robban

(laget automatisk av Fluedatabasen)

329.jpg

Hei Robban.

Har ståltrua på denne, men har du prøvd å binde inn foam istedenfor polygarn for å øke flytedyktigheten til flua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...