Gå til innhold

Hvilken dato kaster du ditt første på vakende ørret og tar`n


Espen Tversland

Anbefalte innlegg

Uhøytidlig konkurranse uten premie, men med masse misunnelse til vinneren

siden han/hun er først til å få skuldrene på plass.

 

Jeg har tipper min første er 17mai og i Oslomarka på palmermygg. Jeg har en jobb som gjør at jeg ikke kan slippe løs tidligere. (hvis noen kan tipse meg om noen vann rundt Ålesund fra 1april til 16mai, kan jeg kansje gjøre noe med saken.- kan ikke kjøre bil)

 

Vinneren er den som kan tippe riktig dato, sted og flue som han/hun fanger en vakende ørret.

 

Jeg mener ikke å "fiske" etter plasser, gromtjernet og skrukka, er helt glimrende stedsnavn.

 

Gentelmanns ord eller mobilbilde er gode nok bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Henning

Møkkamann.

Eg "får på land" min første 6 april, men eg har fått tid til å miste ein på 20g for ei tid tilbake, men den tok iallefall ein tørrmygg :D

Husker du datoen Fluefiskaren? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke
been there' date=' done that. 19 februar, myggpuppe str 18, 99gram[/quote']

 

Hehe.. samme her. 4 februar. Palmermygg. 3 ørreter mellom 80 og 150 gram. Fikk 4 til på nymfe. Største ca 4hg. Den sto å beitet aktivt i en liten innos. Men nå er det 90 cm snø og det virker som en evighet til det skal skje noen igjen. Kanskje litt regnbueaktivitet en av de nærmeste dagene kan forandre på det.

post-367-13949846243697_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Mellomvannet i Hammerfest, 15. mai.

Feit, blank 4 hektos ørret tar min "jumbo lake pupae" #12.

Tok disse på nevnte sted 9. mai i fjor, men isen slipper 6 dager senere i år (om så ishakka og neoprenbuksa må på!!).

f%f8rste-oerret-05-004-web.jpg

 

mellomvannet-vak.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn det ser ut her i distriktet nå blir det fort august før snøen og isen er borte, så det er lite håp om å se så mye som et vak før langt ut i sommerferien :oops: Er 17 kuldegrader ute mens jeg skriver dette !

Nei, skal jeg prøve å være litt positiv håper jeg å kroke en ørret i hunnselva 15.mai , på en rhodani ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn det ser ut her i distriktet nå blir det fort august før snøen og isen er borte' date=' så det er lite håp om å se så mye som et vak før langt ut i sommerferien :oops: Er 17 kuldegrader ute mens jeg skriver dette !

Nei, skal jeg prøve å være litt positiv håper jeg å kroke en ørret i hunnselva 15.mai , på en rhodani ;)[/quote']

Ikke fortvil det finnes nok åpne vann før den tid på Toten....

Jeg for min del tar min først rundt månedskifte April - Mai på mygg klekker på stille vann, eller på en nymfe i Randselva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet det kunne skje snart, men det ser stygt ut, snøen vi hadde/har på sunnmøre såg ut til å forsvinne, men nå snør det igjen !! :(

 

Tipper rundt 1 mai, og får vel en 20g pinne som jeg stomper i myra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

onsdag.

 

Ja' date=' hva skjedde? referat? ;)[/quote']

Dødt! :cry:

Håper på sol i morra! Dessuten er det nok mer sannsynlig at det blir en harr istedet for en ørret. :?

 

Sol i dag, hva skjer? :shock: Får håpe du har litt flaks da... :)

Hvis du skal dit jeg tror du skal så skal vel muligheten for harr være relativt god i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

onsdag.

 

Ja' date=' hva skjedde? referat? ;)[/quote']

Dødt! :cry:

Håper på sol i morra! Dessuten er det nok mer sannsynlig at det blir en harr istedet for en ørret. :?

 

Sol i dag, hva skjer? :shock: Får håpe du har litt flaks da... :)

Hvis du skal dit jeg tror du skal så skal vel muligheten for harr være relativt god i hvertfall!

Ingen vak å se. Ikke engang en mygg. Denga litt nymfe, også uten resultat. :/ Nå snør det igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...