Gå til innhold

Nakker


M3ti

Anbefalte innlegg

Her hos meg ligger nakkene i posene sine på papplatene de kommer på.  Dette har jeg hørt mye om og noen tar de av papplatene og vasker nakkene også videre og oppbevarer dem uten plast.  Sjekket dette med Whiting og Whitingimportør for en god stund siden da jeg har nakker av verdi omtrent som en brukbar bruktbil.

 

Voksen som er på dem og som av og til gjør pappen litt "våt" og "klissete" er ren beskyttelse mot små utøy og krabater som kan lage et helvete i fluebindersakene.

Når hver nakke ligger i sin pose og ikke blandes er også sjansen for at de blir angrepet av utøy mye mindre.  Samler du nakkene dine uten poser i en boks og er uheldig med en så er du uheldig med alle.  Dette er noe du ikke tenker på før du har opplevd maggot i fluebindersakene.

 

Har bundet fluer i ca 35 år og hatt angrep av maggot en gang. Og det den gikk på var den gang Metz nakker som lå uten poser lagret i en boks.  12 nakker ble ødelagt, en ren formue for en 19 åring den gang.

Så jeg har egne skuffer til nakkene som får ligge i hver sin pose på papp samt at de blir fryst ned en gang pr. år. 

 

Kjellemann

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, noe å tenke på for min del. Har ikke rukket å ta dem ut av posen så skal jeg nok ikke gjøre det allikevel selv om det er noe pes å ta dem ut og inn hver gang man skal ha et fjør. takker for all innspill

Det er jo bare å kjøpe en rull med litt store zip-lock poser på f.eks. Clas Ohlson, så slipper du å bruke sånne "slim-fit" poser som gjerne er på nakker når man kjøper dem. Har gjort det selv og har fungert ypperlig for meg i mange år.  

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...