Gå til innhold

fortomsklipper


T.J.Baggerød

Anbefalte innlegg

De fleste fluejakkene har enten "D" ringer for å henge "teleskop wire" i.

Evt er de direkte festet på jakken.

 

Saksen ser mere ut som en negle klipper. Med en nål på (for å ta opp knuter og få hull i flueøyet?)

Er det dette du mener?

 

I såfall får du det på de fleste sports butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fluetilbehor/Senekutter/Simms-Nipper-Citron159981-p0000157624

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fluetilbehor/Annet/Scierra-pin-on-reel-str-medium-Retractor106371-p0000099253

 

 

Slik som dette?

 

Bruker selv simms sin klipper. Den ser ikke skarp ut i det hele tatt. Men funker som fy!

Og den har også utskiftbare bla.

Endret av aanes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh  oki....  dette må jeg tydeligvis forklare nærmere (bedre)... har fisket med flue i 20år... men er ute etter en type SAKS som skal brukes som fortomsklipper da... denne saksen er slik at den kan "dras" ut og inn i seg selv... hehe   dette vakke lett.. men er nok en eller annen som kommer til å forstå hva jeg mener.. Den er laget i hardplast.  Husker ikke hvem som hadde disse.

Endret av T.J.Baggerød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så drittlei fortomsklippere som knapt tåler en sesong med klipping... ;D Ikke for å kuppe tråden din altså, men er det noen som har forslag til skikkelig holdbar/sjølslipende klipper, i samma slengen? Tenna utgår, da dem allerede har tygd for mye fluor, og den lille nåla til å stikke opp ting er egentlig et must 

Endret av Olav Haug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, mr! Den i plast, eller den enkle i "stål" du er godt fornøyd med? Begge er sikkert bedre og ikke minst dyrere enn det jeg har hatt før, og greia er nok at jeg aldri har lagt mange kroner i en slik... Har vært igjennom Loon, GL, Scierra og gud veit hva :) Negleklippera du får på nærbutikken til 15-20 kr er vel dem som holdbarhetsmessig har imponert meg mest hittil, men mangler dessverre den lille nåla 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...