Gå til innhold

Favorittinsekt!


Gjest Jostein Berg

Anbefalte innlegg

Gjest Jostein Berg

Hva er deres absolutte favorittinsekt? Hvis dere har et slikt, da! Her er det ikke lov til å rangere flere arter/typer, kom kun med det som er favoritten.

 

Min desiderte favoritt er Ephemerella Ignita. Dette har selvsagt sin årsak i de lokale forhold, men slik vil det kanskje være for de fleste av dere. Eller kanskje drømmefisken engang ble tatt på noe som senere har blitt en favoritt, nettopp på grunn av den sværingen! laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Heptagenia Sulphurea.

Fordi jeg synes det er et utrolig vakkert syn å se denne gule døgnflua komme nedover elva. Jeg har opplevd noen ganger i Rena at denne døgnflua klekker i forholdsvis stort antall og det å se de knallgule komme drivende ned elva er så herlig.

For ikke å snakke om de fargekontrastene som da oppstår.

 

Terje Refsahl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Mitt favorittinsekt forandrer seg i takt med sesongen. Akkurat nå til dags er det Lyngbiller og Vingemaur. Kanskje litt mygg.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Vindknuten

Steike......Ingen som har Vårfluer som favoritt. Da får jeg være sær og velge de. Siste halvdel av juli og utover når varme sommerkvelder begynner og bli mørke,, og du bare skimter vakene når ørreten beiter seg nærmere og nærmere land.

Slik tar aldri ørret på ei døgnflue, som man kan oppleve med vårflue fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bakslengen
Steike......Ingen som har Vårfluer som favoritt. Da får jeg være sær og velge de. Siste halvdel av juli og utover når varme sommerkvelder begynner og bli mørke' date=', og du bare skimter vakene når ørreten beiter seg nærmere og nærmere land.

Slik tar aldri ørret på ei døgnflue, som man kan oppleve med vårflue fiske[/quote']

Sær og sær,da er vi to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

NATTSVERMERE. :D

En av få ting som er like morsomt hver gang selv etter mange år :) Ikke fordi de er tallrike eller beregnelige som en rhodani eller villii, men fordi de er litt sånn uforutsigbare, brutale, simple og tar stor plass - litt sånn som når Turboneger kjører High On the Crime :) Jeg fisker sikkert i likhet med de fleste her så mye med små imitasjoner, så å denge på en Hvitvinge til potensielle luggere som krever 0,20 for ikke å rotere stanga rundt er en befrielse. En litt sånn gutteting dette her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike......Ingen som har Vårfluer som favoritt. Da får jeg være sær og velge de. Siste halvdel av juli og utover når varme sommerkvelder begynner og bli mørke' date=', og du bare skimter vakene når ørreten beiter seg nærmere og nærmere land.

Slik tar aldri ørret på ei døgnflue, som man kan oppleve med vårflue fiske[/quote']

Sær og sær,da er vi to.

 

Nåh.... er nok fler. Jeg liker også vårfluene . Høyt til fjells når de store vårfluene klekker , de som er rundt 3 cm ..... og man legger ut en vårflueimitasjon st 8 og kilosfisken tar ....... da blir det liv he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...