Gå til innhold

Loop=Time and space to change.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

Kan du ikke bare være så snill da at hvis du er ute etter mangel av informasjon når det gjelder

bankersflua å legg det inn i en annen tråd?

Denne tråden handler ikke om fluemønstre.

Men gidder du å svare meg da?

Hvor rett må stangtuppens bane være?
Eller er du bare ute etter å ødelegge denne tråden?

Endret av Tom Syversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Johnny,snørebukta forandrer seg jo hele tiden,gutta på SL kaller det Morphing Loop.

Jada, men dette endrer jo ingenting, setter jeg en vid snørebukt, så forblir den vid, uansett hvor mye linebukta smurfer.

 

Når vil du synes det er naturlig å bestemme form og størrelse på den?

Før bak eller framsleng starter.

 

Helt greit synes jeg at du ser på bukta etter at du har skapt den.Hvis den da er feil etter ditt syn,og du vil

forandre den så må du jo forandre stangtuppens bane i neste kast?

Er du uenig i det?

Tenker ikke slik, er det noe feil med snørebukta, så endrer jeg arm/kroppsbevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men dette endrer jo ingenting, setter jeg en vid snørebukt, så forblir den vid, uansett hvor mye linebukta smurfer.

 

Før bak eller framsleng starter.

 

Tenker ikke slik, er det noe feil med snørebukta, så endrer jeg arm/kroppsbevegelser.

Javel Johnny,hvis du mener at bukta forblir vid når du kliner til med 170 stilen

og bukta ikke endrer karakter på tross av av stangtuppens bane så ser du det litt anderledes enn meg.

Hvis du skal bestemme størrelsen på bukta før du starter frem og bakslengen din,så har du også kontroll

på stangtuppen din.

Noen her inne mener at det ikke er måten å tenke på.

På meg virker det helt uforståelig.

Jeg endrer også arm og kroppsbevegelse når jeg vil sette bukta.

Det jeg derimot konsentrerer meg mest om er hvor stangtuppen min er hen.

Ikke hvor armen eller kroppen min er,men hvor stangtuppen er hen.

Jeg leser snøret mitt og prøver etter beste evne å dra nytte av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Javel Johnny,hvis du mener at bukta forblir vid når du kliner til med 170 stilen

og bukta ikke endrer karakter på tross av av stangtuppens bane så ser du det litt anderledes enn meg.

 

Kliner ikke til med 170-stilen når jeg skal lage vide snørebukter,170-stlien brukes til helt andre ting.

Vide snørebukter bruker jeg helst når jeg fisker med lang fortom og nymferigg.

 

Hvis du skal bestemme størrelsen på bukta før du starter frem og bakslengen din,så har du også kontroll

på stangtuppen din.

Noen her inne mener at det ikke er måten å tenke på.

På meg virker det helt uforståelig.

Jeg endrer også arm og kroppsbevegelse når jeg vil sette bukta.

Det jeg derimot konsentrerer meg mest om er hvor stangtuppen min er hen.

Ikke hvor armen eller kroppen min er,men hvor stangtuppen er hen.

Jeg leser snøret mitt og prøver etter beste evne å dra nytte av det

 

Skjønner at du er veldig fokusert på hvor stangtuppen din er til enhver tid, men alle har det heldigvis ikke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kliner ikke til med 170-stilen når jeg skal lage vide snørebukter,170-stlien brukes til helt andre ting.

Vide snørebukter bruker jeg helst når jeg fisker med lang fortom og nymferigg.

 

 

Skjønner at du er veldig fokusert på hvor stangtuppen din er til enhver tid, men alle har det heldigvis ikke slik.

Det er litt kult å være anderledes og da Johnny.

Endret av Tom Syversen
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tråd med masse forbisnakk og kverulering... Selvsagt har ikke Tom fokus på stangtuppen når han kaster. For det er bokstavelig talt både uhensiktsmessig og umulig i praksis. Det han mener er at han konsentrerer seg om en stangføring som får stangtuppen til å beskrive den rette  linja som skal til for å få lina i riktige baner med perfekte bukter, forså å kunne avslutte med en perfekt presentasjon i det ideelle punktet foran snuten på den største ørreten som nettopp vaket. Verre er det jo ikke. Hvis eller når han eller hvem det måtte være, får det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt til sin tid, Tom. Og vi andre ser oss  vel best tjent med å ha målet i sikte når vi kaster - ikke stangtuppen. I den innledende delen av et kast er det også slik at noen av oss liker å holde øye med buktene og plassforholdene for bakslenga.. Kanskje noen av oss har den rette linja i bakhodet også når vi kaster..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gary,hvis du vil vinkle kastet ditt,og ikke bryr deg om stangtuppen så ser du dette

på en helt annen måte enn meg.

Det er jo i og for seg helt greit det,men det forundrer meg hvordan du da tenker når du

vinkler kastene dine.

Hvordan tenker du da?

Når du holder øye med buktene så har du allerede satt bukta.

Da ser du også hva du har gjort,og kan forandre det i neste kast....

Hvis du har den rette linja i bakhodet så må du jo på et eller annet vis ha et forhold til hvor stangtuppen

din befinner seg?

Mener du virkelig at det ikke er tilfelle?

Hvor rett er linja di Gary.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir i alle fall blanke i toppen. Den følger etter resten av stanga. Og det er bevegelsene jeg gjør som forplanter seg utover. Det er altså jeg og ikke tuppen som bestemmer hvordan det blir. Den er kort og godt bare med på lasset som en del av stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...