Gå til innhold

Loop=Time and space to change.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

Bravo! Du greide å tro at jeg sa noe jeg ikke sa. Tror du virkelig du er overlegen oss andre i intelligens? Er det derfor vi hver eneste gang må forklare det enhver normalt fungerende person skjønner? Du tror vel ikke at jeg ikke skjønner at en liten bevegelse med håndleddet gir større utslag jo lengre ut man kommer? I så fall undervurderer du andre kraftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kutte ut det der med å putte ord i andres munn når du skriver innlegg.

Du må ikke gjette på hva andre tror om andre.Det er en uvane du har.

Jeg har aldri utallt meg om andres intelligens.

Det er tuppen av stanga som bestemmer buktas utseende i det den skapes.

At den utvikler seg etterhvert er en annen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem var det som skrev en hånlig kommentar til meg fordi jeg dristet meg til å si hvordan jeg tenker når jeg kaster? "Bravo! Godt tenkt" sammen med svaret ditt var nettopp en hentydning om at jeg var dum. Så da får du finne deg i svaret.

Og slutt å sable ned alle som ikke er enig med deg eller gjør et forsøkpå å svare på noe du spør om.

Endret av 1337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis du mener noe annet enn tuppen så blir det som det blir altså?

Hvis du gjør en liten feil i den ene enden så er den like liten i den andre enden.

Bravo,godt tenkt.

Forklar meg gjerne hvordan dette svaret ditt skal forstås.

Endret av 1337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier vel heller lite om du er dum eller ikke.

Det er det du er ute etter nå,men det er altså ikke det som blir sagt her.

Hvis du plotter ned hvert eneste ord så klarer du fremdeles ikke å komme til den konklusjonen.

Det betyr rett og slett at jeg ikke er enig med deg i viktigheten av stangtuppens betydning i et fluekast.

Tuppen til stanga er det aller mest vesentlige i et fluekast etter min mening.

Endret av Tom Syversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tenker på hvor man har tuppen av stanga.  Relatert til fluefiske vel og merke.  Sånn er det bare.  En fekter tenker ikke på hvor han har tuppen av korden.  Dersom det var viktigste fokus ville han blitt en dårlig fekter.  En slalomkjører tenker ikke på hvor han har tuppen av skia, og en syklist tenker ikke på hvor han har forhjulet.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt nedlatende type du, Syversen... Hvis en syklist kun konsentrer seg om forhjulet, så det går det fort gæli skal jeg si deg. Man må konsentrere seg om helheten, kontrollen og samspillet med hele utstyret(sykkelen). Det samma gjelder praktisk fluefiske/kasting... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt nedlatende type du, Syversen... Hvis en syklist kun konsentrer seg om forhjulet, så det går det fort gæli skal jeg si deg. Man må konsentrere seg om helheten, kontrollen og samspillet med hele utstyret(sykkelen). Det samma gjelder praktisk fluefiske/kasting... 

 

 

Relativt nedlatende type du, Syversen... Hvis en syklist kun konsentrer seg om forhjulet, så det går det fort gæli skal jeg si deg. Man må konsentrere seg om helheten, kontrollen og samspillet med hele utstyret(sykkelen). Det samma gjelder praktisk fluefiske/kasting... 

Det må du jo gjerne mene,men det er andre av oss som ikke mener det samme.

Hva er det som er nedlatende med det da?

Endret av Tom Syversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på hvor jeg har fingrene hen.

Og det faller seg helt naturlig også for min del.

Er jeg dum da??????????????

Du mangler i det minste et talent for å ta imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det diskuteres bra på det forumet her. Jeg leste litt igjennom tråden imorrest før kastetrening. Å må innrømme tom at jeg tenker særdeles lite på stang tuppen når jeg trener kasting. Spesial kasting blir noe annet og jeg trur kanskje man burde skille mellom distanse å spesial kast type kurve osv. Uten at jeg vil gå for mye innpå det da jeg sjelden bedriver slik kasting :D i min verden er lange fluekast et resultat av en riktig arbeidsvei og akselerasjon. Jeg har fokus på de bevegelsene jeg gjør i kastet og akselerasjonen. Utføre jeg dette perfekt vil også stang tuppen følge etter. Slik jeg ser det må jo vi alle være enig i at stang tuppens bane bestemmer linas bane. Men for å få stang tuppen til å bevege seg I den banen vi ønsker er jo det vi gjør av bevegelse i hand, handledd, skulder og kropp som vi må fokusere på da vi naturlig ikke holder i stang tuppen. Jeg skjønner hvor du vil Tom. Men for meg høres det svært rart å fokusere på dette under praktisk trening. I analyseringen på film tar vi ofte med stang tuppen selvfølgelig men da er fokuset på hvilke bevegelser vi må gjøre for å få stang tuppen til den linja vi ønsker. Linker til en slow motion film fra et kast imorrest på 56m. Jeg trur at hadde fokuset på kastinga lugge på stang tuppen hadde jeg neppe kastet mye over 50m :D men kan godt være jeg tar feil Tom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det diskuteres bra på det forumet her. Jeg leste litt igjennom tråden imorrest før kastetrening. Å må innrømme tom at jeg tenker særdeles lite på stang tuppen når jeg trener kasting. Spesial kasting blir noe annet og jeg trur kanskje man burde skille mellom distanse å spesial kast type kurve osv. Uten at jeg vil gå for mye innpå det da jeg sjelden bedriver slik kasting :D i min verden er lange fluekast et resultat av en riktig arbeidsvei og akselerasjon. Jeg har fokus på de bevegelsene jeg gjør i kastet og akselerasjonen. Utføre jeg dette perfekt vil også stang tuppen følge etter. Slik jeg ser det må jo vi alle være enig i at stang tuppens bane bestemmer linas bane. Men for å få stang tuppen til å bevege seg I den banen vi ønsker er jo det vi gjør av bevegelse i hand, handledd, skulder og kropp som vi må fokusere på da vi naturlig ikke holder i stang tuppen. Jeg skjønner hvor du vil Tom. Men for meg høres det svært rart å fokusere på dette under praktisk trening. I analyseringen på film tar vi ofte med stang tuppen selvfølgelig men da er fokuset på hvilke bevegelser vi må gjøre for å få stang tuppen til den linja vi ønsker. Linker til en slow motion film fra et kast imorrest på 56m. Jeg trur at hadde fokuset på kastinga lugge på stang tuppen hadde jeg neppe kastet mye over 50m :D men kan godt være jeg tar feil Tom :D

Kan aldri tenke meg at du tar feil Ørjan.

Saken er vel heller den at dette kan sees på litt forskjellig vis for hver og en av oss.

Og det er ikke alltid at det samme passer for alle.

Det som forundrer meg mest er at noen jeg aldri har kastet sammen mener de kan

fortelle hvordan jeg tenker når jeg kaster.

Du må kaste på din måte Ørjan,og så lenge du føler,og ser at det gir deg utvikling,så er det

jo riktig for deg.

Jeg konsenterer meg fullstendig om stangtuppen.Ja,den dag i dag.

For flere år tilbake drev jeg mye med det å kaste bukta i gjennom ringer som

ble hengt opp i trær.

Tankegangen med å tenke på stangtuppen ble nok født da,for mitt vedkommende.

For å klare å presse bukta igjennom ringen så måtte jeg konsentrere meg om tuppen.

Det var slik jeg jobbet meg igjennom det å prøve å få til det.

Hvis jeg ikke tok hensyn til stangtuppen min så bommet jeg.

Men så klart,dette vet jo andre bedre enn meg.

I allfall er det noen som sier det.

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at jeg tar feil ble feil ordvalg her Tom. For det gjør jeg jo helt klart ikke da jeg er en ganske habil fluekaster og har kommet meg et lite stykke på veien ;)   Det jeg mener er at det er alltid andre vinkler og metoder og angripe f.eks et fluekast med. Jeg er av natur etter en skiskytterkarriere psykopatisk opphengt i detaljer og har et konkurransegen i familien som alltid ser etter andre metoder og tankesett. For at det er flere veier til rom er ingen tvil om. ;) 

Dette med det konsentrerte fokuset ditt på stangtupp intereserte meg litt. Selv om jeg pr dags dato ikke forstår hvordan du kan ha det fokuset rett og slett. Men mulig jeg gjør det om 3 år.... Slik er trening, det som funker i år, funker ikke neste år. osv...  

Utvikling is the shit name for it !! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...