Gå til innhold

Sage One #6 FW vs #6 SW?


Gøran

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en kar som har lyst til og ta opp fluefisket igjen, og da vurderer jeg en Sage One #6. Jeg vil bruke stangen til sjøørret men også til fluefiske i elver.

Men et spørmål jeg ikke finner ut av hva som er forskjellen på FW og SW modeller? Jeg skjønner at det må være forskjeller i materiale, men er det store forskjeller i andre egenskaper for disse stengene?

 

Eller er det bare og gå for SW modellen, så har man en stang man kan bruker i salt og ferskvann? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultrahårete versjon av den ordinære One 590-4, laget for de som ser etter noe ekstra og vil skille seg ut fra mengden. Samme fantastiske stangemne som standard One 590-4, men Elite har titanium stangringer, titanium snellefeste, korkhåndtak av flor-kvalitet, lasergravert Sage logo på ende-capen og delikate stangsurringer som fargemessig skiller seg ut fra standard modellen. 

Dette er det de skreiv på nordisk, prisforskjellen var ikke like spinnvill som jeg har sett andre plasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har baade 590-4 ONE og ONE ELITE. De er litt forskjellige i "feel" pga komponentene. Jeg har ikke maalt de opp imot hverandre, saa jeg kan ikke sette fingeren paa hva det er. Men snellefestet i Titanium er antagelig LITT tyngre og det er mulig en vekt og/eller stivhetsforskjell i ringene ogsaa.

ELITE modellene i baade ONE og METHOD er utgaatt...

Endret av Tore M. Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...