Gå til innhold

Barrio slx


Eivind Saurdal

Anbefalte innlegg

Forstår at dette er en bra line til vannkast. Men hvordan er den til overhodekast?

 

Helt nydelig. Det er min favoritt line om dagen. Det meste av min kasting foregår over hodet.

Selv om klumpen er kort, så tåler den mye overheng.

Rett og slett en veldig god line til overhodekast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av de ligger rett rundt grensa på 350,- Litt avhengig av kursen kommer flere av de under grensa.

Jeg har bestilt en og en line, og de er sendt i en boblekonvolutt.

Hittil har ikke jeg opplevd å få lagt til toll og mva på disse forsendelsene enten de er over eller under grensa.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT125 har mye vekt langt fremme i klumpen, og baktaperingen går fra enden av klumpen og hele veien bakover, i stedet for å ha en baktapering og "skyteline"

For min del ble den vektfordelingen veldig uvant. Dessuten tror jeg snøret var i letteste laget for stanga. (dette var riktignok GT90)

Det ble ikke noen god match for min del.

Mulig jeg prøver igjen, men da tror jeg at jeg skal prøve et par klasser opp.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT125 har mye vekt langt fremme i klumpen, og baktaperingen går fra enden av klumpen og hele veien bakover, i stedet for å ha en baktapering og "skyteline"

For min del ble den vektfordelingen veldig uvant. Dessuten tror jeg snøret var i letteste laget for stanga. (dette var riktignok GT90)

Det ble ikke noen god match for min del.

Mulig jeg prøver igjen, men da tror jeg at jeg skal prøve et par klasser opp.

 

Kan nok stemme.

 

Er på glassfiberstenger jeg har lest at GT125 funker bra med vannkast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG syns ikke gt125 er så god på vannkast, men det går jo.. på overhodetkast derimot er den en favoritt..

 

Har aldri måtte betale noe toll el. når jeg har handla hos Barrio. Tror faktisk frakten har vært gratis også..?.. og rask levering :)

Barrio har gratis frakt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kan man se at en line oppleves ganske forskjellig fra person til person :-)

Prøvekasting er nok det beste om muligheten er der.

Blir nok fort sånn hvis dere ikke har testet samme lina, noe sier meg du har prøvd intermediate lina og Lars flyt.

Jeg har lina i klasse 7 og 8 flyt og de tåler som Lars sier litt overheng. Men jeg har brukt dem til Laks i små elver der jeg kaster moderate lengder i rolig tempo. Da er det ei knall line.

Forøvrig liker jeg Gt 125 bedre enn Gt 90. På plen gir de ca like lengder, men i praktisk fiske er 125 mere digg rett og slett. Som nevnt før, er greit å kappe litt ekstra i fronten på disse snørene

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere av intermediatene, men har også kastet med flyt. Men mest erfaring med synkende varianter, det er helt riktig.

Jeg opplevde de ikke som voldsomt forskjellige, men synk føles mer kompakt naturlig nok.

Der jeg bruker det mest går det i relativt lange kast, og nesten hele snøret brukes, med en god del overheng og kast over hodet.

Skal understreke at det jeg skriver kun er min opplevelse av det, og på ingen måte noen fasit hvordan andre opplever det, men jeg liker det godt til mitt fiske. Men les flere erfaringer, prøvekast aller helst, og gjør deg opp din mening om det.

Meget mulig jeg blir nødt til å teste gt125 ved neste anledning, men tror jeg må godt opp i vekt.

Klasse 6 opplevde jeg som for lett. Noen som har klumpvekt på 125' i hhv klasse 7 og 8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok fort sånn hvis dere ikke har testet samme lina, noe sier meg du har prøvd intermediate lina og Lars flyt.

Jeg har lina i klasse 7 og 8 flyt og de tåler som Lars sier litt overheng. Men jeg har brukt dem til Laks i små elver der jeg kaster moderate lengder i rolig tempo. Da er det ei knall line.

Forøvrig liker jeg Gt 125 bedre enn Gt 90. På plen gir de ca like lengder, men i praktisk fiske er 125 mere digg rett og slett. Som nevnt før, er greit å kappe litt ekstra i fronten på disse snørene

Det er som du sier, jeg har kun erfaring med SLX flytesnøret, og kjøpte det primært mtp underhåndskasting.

Jeg har til dags dato ikke testet noen wf-snører med klumplengde rundt 8 meter som ikke blir litt ustabilt med mye overheng, men det kan jo skyldes mine tvilsomme kasteferdigheter, også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truls, Mike B. sier "the lines are true at 30ft" dvs. følger standarden. Da ka du vel se hvor 30ft ligger på klumpen.

Toppers, Takk for info!

Jeg synes sekseren var alt for lett, så jeg lurer på å prøve #8.

Er ganske sikker på at det vil sitte godt på stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine erfaringer med kapping er for Gt linene, ikke slx som tråden her handler om. Ta 10 og 10 cm og prøv deg frem. Jeg tok vel ca 50 cm, kompis litt mere på Gt 125

 

Takk, var GT90 jeg egentlig tenkte på...

Slx har ikke akkurat noe behov for kutting i front

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Barrio liner er desværre, at spidsen begynder at synke hurtigt. Jeg har brugt linerne til tørflue, men er gået over til Scientific og Rio, da flydeegenskaberne hos Barrio er for ringe efter min mening. Men igen. Du får hvad du betaler for :-)

 

Jeg har samme problemet med SA liner. Antar at det er fordi det kommer vann inn i tuppen. Har funka å bruke litt lynlim på enden etter man kapper :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...