Tom Syversen Posted April 4, 2016 Report Share Posted April 4, 2016 Hei. Prøvde å logge meg på for en liten stund siden,og tastet inn feil passord. Jeg prøvde å logge på på nytt med rett passord og fikk da melding om at din konto vil bli automatisk låst opp om 14min...... Er det lagt inn en tidsperre hvis man bruker feil brukernavn eller passord på neste forsøk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maяɪus_A_Book Posted April 4, 2016 Report Share Posted April 4, 2016 Hei Tom, Dette er jeg litt usikker på. Hør med admin Eirik Rusten, han er gud på det tekniske. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pål Hedenstad Posted April 4, 2016 Report Share Posted April 4, 2016 Gud holder på å sperre de vantro ute. Det kan være noe i den forbindelsen. Planen er at de som ikke har betalt, ikke lenger får logget seg på fra i kveld. Det vil da heller ikke være mulig å se på profiler med mindre man er medlem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Syversen Posted April 4, 2016 Author Report Share Posted April 4, 2016 Nå begynner jeg å bli nervøs. Hva har jeg gjort galt nå? Men sånn rent teknisk sett,har dere eller leverandøren lagt inn dette i grunndata? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Rusten Posted April 4, 2016 Report Share Posted April 4, 2016 Nei, dette er ikke gud som har gjort. Funker det nå? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Syversen Posted April 4, 2016 Author Report Share Posted April 4, 2016 Det funker Eirik. Det som forundrer meg er at jeg måtte vente 14 minutter før jeg kunne logge inn. Noen må ha lagt inn slike data,men spørsmålet er hvem kjenner til dette? Og hva er egentlig grunnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Rusten Posted April 4, 2016 Report Share Posted April 4, 2016 Hvis man prøver med feil passord et par-tre ganger, så blir det bare lagt inn en liten forsinkelse før neste forsøk. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Syversen Posted April 4, 2016 Author Report Share Posted April 4, 2016 Hva er grunnen til forsinkelsen da Eirik,og hvorfor ikke bare si at passordet eller brukernavn er feil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Rusten Posted April 4, 2016 Report Share Posted April 4, 2016 Tipper at en av grunnene er at det skal være vanskelig å kjøre tusenvis (og millionvis) av påloggingsforsøk for å cracke et passord. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Syversen Posted April 4, 2016 Author Report Share Posted April 4, 2016 Tipper at en av grunnene er at det skal være vanskelig å kjøre tusenvis (og millionvis) av påloggingsforsøk for å cracke et passord. Det tar bare litt lengre tid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Rusten Posted April 4, 2016 Report Share Posted April 4, 2016 Hvis du for hvert tredje forsøk må vente i ett kvarter, da avbryter du "brute force" sjekkern din (gammelt jungelord). Du lar den ikke gå i to år, liksom. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klinkert Posted April 4, 2016 Report Share Posted April 4, 2016 (edited) Heisan. Har en "samtale" med en som ikke er NFF medlem, på PM. Kan han fortsatt logge inn og lese det jeg skriver i denne PM' en? Edited April 4, 2016 by Klinkert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjeggulf Posted April 4, 2016 Report Share Posted April 4, 2016 Heisan. Har en "samtale" med en som ikke er NFF medlem, på PM. Kan han fortsatt logge inn og lese det jeg skriver i denne PM' en? Ja det skal gå! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klinkert Posted April 4, 2016 Report Share Posted April 4, 2016 Flotte greier, og takk for info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Rusten Posted April 5, 2016 Report Share Posted April 5, 2016 Heisan. Har en "samtale" med en som ikke er NFF medlem, på PM. Kan han fortsatt logge inn og lese det jeg skriver i denne PM' en? Vi fjerner muligheten for PM for ikke-betalende medlemmer. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts