Gå til innhold

Danielsson L5W vs F3W til sjøørret


AndersK

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal ha meg ny snelle til sekserstanga og det blir en av disse i størrelse 4-seven. Det heller mot F3W på grunn av lavere vekt. L5W er jo litt kraftigere bygd men har det noen praktisk betydning? Når sant skal sies så synes jeg den ser bedre ut også... 

Mvh Anders Kristiansen

Endret av AndersK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge erknakandes gode sneller. Pålitelige arbeidsjern!

Så her kan du trygt velge hvilken du vil og få ei snelle som ikke svikter deg. Vekt og utseende gjør at jeg ville valgt som deg.

Endret av Truls H. Johnsen
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt den kraftigste, da jeg ikke synes det gjør noe med litt tung snelle når jeg kaster mye langt som man gjør i sjøen. Bruker selv 6-9 snelle på #6 stanga mi.

Men viktigst er soliditeten på snella. Mulig jeg er klønete men det er ingen steder jeg tryner sånn som jeg gjør langs svaberg, og snella tar veldig ofte smellen.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker FW4Seven på sekserstanga og LW4sevenW på sjuerstanga.

Synes den litt lettere vekta til FW 4Seven kler en sekser best. En annen ting med LW 4SevenW er at spolen er bred "og grunn". Da må man ha kontroll på snøret når man sveiver raskt inn. Det er ikke noe problem når det først "sitter i fingrene", men bør tas med i betrakningen. Begge snellene er bunnsolide arbeidshester, og du blir fornøyd uansett hvilken du velger...

 

 

 

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...