Gå til innhold

TIl fluefiskere og spesielt du som fisket i skrukkedalsrenna


Gjest Hermansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hermansen

Nå er jeg lei av slike fluefiskere som liksom er så perfekte og tar vare på naturen og slikt jævla pissnakk på diverse forum. Lett å skylde på lokale bønder og meitefiskere, men denne gangen veit jeg det dreier seg om en fluefisker, tror jeg :) Jeg var noen timer i skrukkedalsrenna og herved er DU ikke ønsket der om du ikke klarer å rydde opp etter deg selv.

 

Dette er ett stort problem, i dag har jeg tatt med meg kjekspapir og colabokser, fordi DU ikke gidder å ta det med deg de få meterne opp til bilen. Greit nok at store deler av skrukkedalsrenna ser ut som ei dynge, men hjelper da overhode ikke at DU er med på at det ser ut som ei dynge langs elva også. SKJERP DEG, eller knekk fluestengene dine, riv av deg arma og sett deg inne i din egen stue. DU er ikke ønsket ute i naturen og i alle fall ikke i områdene jeg går.

 

Grunnen til at jeg er rimelig sikker på at det er en fluefisker er fordi jeg bare har sett fluefiskere langs elva i år. HOLD DEG UNNA, TAR JEG DEG PÅ FERKSEN SKAL jeg knekke fluestengene dine og kjøre de ned i en container og kaste de der slik jeg gjør med søpla di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Stått opp med feil ben i dag hermansen?? hehe

 

neida. skjønner irritasjonsmomentet ditt, hvis man har klart å bære det med seg ned til elva klarer man å bære det tilbake igjen også. hvor er skrukkedalsrenna forresten?? har hørt mye om den men er ikke helt sikker hvem av elvene det er????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Jeg har overhode ikke stått opp med feil bein :) Men bare så forbanna irritert over søppel, hvorfor skal jeg gå å vasse i andre folks søppel?

 

Ja den elva er der *peke*. når slike ting som søppel så kan man i alle fall drite i å få finne ut hvor den er :) Gjendekjeks var kjekspakka om det er spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

De skal jo briske seg med flueutstyret sitt annenhver mann bortigjennom snart. Får håpe de ikke får noe så de går lei og begynner å spille golf igjen i stedet.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Hei A. Dent, bra det ikke var deg, da er du jo hjerlig velkommen ut i naturen vettu. Ser ut som våre biler ser like ut inni men det gjør da ingen ting :)

 

JK, :) Ja nå skal vi til livs med søppelproblemene, håper vi alle sammen kan ofre litt tid og ressurser på dette, fordi det ER ett stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Søppel er noe dritt :) Jeg synes egentlig det burde gå sport i det for flere enn oss å forsøke å la leirplassen se like uberørt ut etter å ha campet ei uke ved elva (unntatt der selve bålet har brent noe lyng, da :)

Og å kaste søppel langs elva...er veldig utenkt, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Skrukkedalsrenna fra fredag til søndag, men jeg registrerte ikke så mye søppel....heller ikke noen illsint Hermannsen langs den fine elva!! Må jo si at jeg vet om steder som er langt mer forsøppla enn der da!! Så jeg lurer på hvor hissig du er når du fisker andre steder? Må jo sies at jeg er enig i at det er unødvendig å legge igjen dritt, men jeg tror du sikter litt høyt hvis du har tenkt til å dressere alle som fisker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go Hermansen! Kan ikke være mere enig, folk som kaster søppel blir jeg veldig provosert av. Den verste unnskyldningen er at det for få søppelkasser. Hvor lat går det an å bli...

 

Jeg kom til å si til en av byens litt mere løse hunnfugler at hun "mistet" noe søppel for litt siden. Hadde jeg sett tilstanden hennes så hadde jeg nok aldri gjort det. Hun ble forholdsvis tverr, for å si det kort. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Var i Skrukkedalsrenna fra fredag til søndag' date=' men jeg registrerte ikke så mye søppel....heller ikke noen illsint Hermannsen langs den fine elva!! Må jo si at jeg vet om steder som er langt mer forsøppla enn der da!! Så jeg lurer på hvor hissig du er når du fisker andre steder? Må jo sies at jeg er enig i at det er unødvendig å legge igjen dritt, men jeg tror du sikter litt høyt hvis du har tenkt til å dressere alle som fisker!![/quote']

 

Ett par ting til her jeg gjerne vil kommentere. Første er dette med mengden søppel. For meg helt urelevant, DET SKAL IKKE VÆRE SØPPEL IGJEN I NATUREN samme om det er 1 kjekspakke eller 4 tonn med aviser.

 

Nei du så nok ikke noen illsint Hermansen, jeg har ikke for vane å gå rundt å være illsint. Men irritert Hermansen hadde du sett på mandagen.

 

De andre plassene jeg fisker her oppe ser også jævlige ut, driver nå å tar dette opp med de som er ansvarlige. Skal bli spennende å se hvor langt man kommer.

 

Nei jeg har ikke tenkt å dressere alle som fisker, men ber de bare holde seg unna om de ikke klarer å oppføre seg.

 

Kan godt forstå han sinna bonden oppi der jeg som ikke tåler trynet på en eneste fluefisker eller fisker generelt. Hadde ikke jeg gjort heller om de forsøpla grunnen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Skrukkedalsrenna fra fredag til søndag' date=' men jeg registrerte ikke så mye søppel....heller ikke noen illsint Hermannsen langs den fine elva!! Må jo si at jeg vet om steder som er langt mer forsøppla enn der da!! Så jeg lurer på hvor hissig du er når du fisker andre steder? Må jo sies at jeg er enig i at det er unødvendig å legge igjen dritt, men jeg tror du sikter litt høyt hvis du har tenkt til å dressere alle som fisker!![/quote']

 

Ett par ting til her jeg gjerne vil kommentere. Første er dette med mengden søppel. For meg helt urelevant, DET SKAL IKKE VÆRE SØPPEL IGJEN I NATUREN samme om det er 1 kjekspakke eller 4 tonn med aviser.

 

Nei du så nok ikke noen illsint Hermansen, jeg har ikke for vane å gå rundt å være illsint. Men irritert Hermansen hadde du sett på mandagen.

 

De andre plassene jeg fisker her oppe ser også jævlige ut, driver nå å tar dette opp med de som er ansvarlige. Skal bli spennende å se hvor langt man kommer.

 

Nei jeg har ikke tenkt å dressere alle som fisker, men ber de bare holde seg unna om de ikke klarer å oppføre seg.

 

Kan godt forstå han sinna bonden oppi der jeg som ikke tåler trynet på en eneste fluefisker eller fisker generelt. Hadde ikke jeg gjort heller om de forsøpla grunnen min.

 

Jeg var også i Skrukkedalsrenna i helga (og nei, jeg la heller ikke igjen søppel) og jeg er forsåvidt helt enig med Hermansen at det skal vi heller ikke gjøre.

Men jeg synes at det er et vel så stort problem med det som blir lagt igjen av andre enn fiskere også. F eks gamle bildekk (jeg går ut fra at det ikke var et spedt forsøk på belly-boat :-), gamle stålnettings gjerder (jeg har et langt risp på leggen, pluss hull i vaderene mine etter et ublidt møte med et) og den værste styggdommen av alt, piggtrådgjerder, både nye og gamle (og de er det mange av der).

Dette gjelder forsåvidt ikke bare i Skrukkedalsrenna, men en del andre plasser jeg fisker også.

Mitt ønske er at Hermansens kampanje løser begge problemene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Hei joro,

 

Joda som jeg skrev er jo at mye av elva ser ut som ei dynge, og piggtrådgjerder er det nok av der. De som ikke syns så lett er vel det værste. Men det er en mye mer komplisert greie, men tro meg jeg er fult klar over det. Men det jeg vil frem til er at det IKKE hjelper om vi legger igjen søppel ett sted må vi da begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei joro' date='

 

Joda som jeg skrev er jo at mye av elva ser ut som ei dynge, og piggtrådgjerder er det nok av der. De som ikke syns så lett er vel det værste. Men det er en mye mer komplisert greie, men tro meg jeg er fult klar over det. Men det jeg vil frem til er at det IKKE hjelper om vi legger igjen søppel ett sted må vi da begynne.[/quote']

 

Helt enig, men jeg tenkte siden du var så godt i gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Joda joro, siden jeg har litt for mye "fri" mellom fiskeøktene omdagen har jeg faktisk tenkt å i det minste informere om slike ting. BLir sikkert hata her oppe i all evighet fra div grunneiere, men det bryr jeg meg ikke no om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som det bare er meg her på forumet som ikke har fått med meg hvor skrukkedalsrenna er #-o :(

 

ikke jeg heller... det som forundrer meg er at alle sier at det ikke er noe bra der lenger, synns det er pussig siden "alle" er der en tur..

 

Så hvis noen har lyst til å fortelle meg hvor det er så er det bare å sende meg en PM laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...