Gå til innhold

TIl fluefiskere og spesielt du som fisket i skrukkedalsrenna


Gjest Hermansen

Anbefalte innlegg

Hermansen' date=' <-------- ( æsj )

 

Her mr: søppelpoliti deluxe. Ikke kom her å si til en normann som fisker i en norsk elv at han er velkommen eller ikke pga at du sier det, det provoserer meg ++++ sykt mange andre. La meg spørre om et enkelt spørsmål? Tenk om han som har lagt igjen søppla der ikke var en fluefisker eller bare en vanlig skogsrotte? Hva har du til forsvar da?hvorfor ta det opp i dette formet liksom? ring heller jonalister eller noe. eller skal du fortsatt jobbe i F.B.I? eller gjøre som en bra mann å ta med søppla å glemme det, eller true oss normenn når du har så uflaks at du er svensk?. forresten? finnes det ikke et fluefiskeforum bare for Svensker`?. det er greit nok at du blir provosert av at folk kaster søppel, men den holdninga di gjør at jeg blir så irritert at jeg skal få 10 trailere med gjendekjeks papir å strø det utover både elva å huset ditt:) haha! det virker som om du drar opp denne diskusjonen kun for at du hvet hvor denne elva er... sånt blir jeg å naboen min flau av:) så hold kjeft, fisk med flue å ikke legg deg opp i hva alle andre gjør, vær en mann å plukk det opp?. siste fråga: hvilken rett har du til å si at du skal knekke andres fluestenger å kaste di osv? hadde du gjort det med min T&T horizon 2 skulle jeg stikki en 5 meters lang kaktus opp i den illluktende ræva di. ok??? Anbealles ikke.

 

Med Vemmelig Hilsen

 

Från

Eirik

 

:mad: :mad: :mad: :mad:[/quote']

 

Hva er det som feiler deg?? :?: Et oppgjør mot søppel i naturen er jo bare vel og bra! Liker du søppel så kan du jo bare fiske litt i nordbytjernet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

jeg kan jo bare dra denne tråden enda lenger!

 

Støtter Hermansen 100%!!

 

De som blir forbannet på at noen setter litt fokus på problemet føler seg vel truffet.. Og da er det jo bare å begynne å plukke med seg søppla si etter endt økt! Nok om det..

 

Kommer akkurat hjem fra rena, og noe mer drit langs elven har jeg f... meg aldri sett! jeg tror jeg telte 10-15 bedritne bålplasser fra holmbo og ett par timers fiske oppover.

 

Det værste var vel 4 FIRE!! bokser med go morgen youghurt som kom flytende nedover elven!! Dette hadde de fire svenskene jeg hilste på altså hatt til lunch!

 

Om dere leser dette så er meldingen klar!

Jævla pakk! hold dere hjemme, fisk deres egen fisk i deres egen drit!! :smt097

 

Det lå strødd øl bokser, kjekspapir, sigarett esker, bleier!!, fortomsmateriale, engangsgriller, servelatpakker og masse annen drit.

 

Da dette var min første tur i elven ble jeg vel lettere oppgitt, og oppdaget ett sterkt ønske om å finne en lokal utgave av Hermansen!

 

Jeg har fisket både i skrukkedalsrenna, og rumpesprekkloelva, og de to elvene er jo rene paradis i forhold!

 

Nå tror jeg vel ikke lenger at vi fluefiskere er så jævlig mye bedre enn markfiskere, stein kastere, golfballfiskere eller garnfiskere, men om alle begynte å rydde opp så hadde denne tråden snart vært slutt.

 

Oppfordringen må være at hver og en begynner å ta med seg driten sin hjem og kanskje gjøre en liten ekstra innsats og ta med den driten en kommer over også. Så vil vi snart alle ha rene og fine elver!

 

Noen i lokalforeningen som påtar seg det etterhvert erverdige ansvaret å utnevne seg selv til Hermansen av Rena?

Dette trengs virkelig!!

Utfordringen er herved sendt til Rena!

 

Fortsatt god sommer og skitt fiske i driten!! Din drit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Jeg er ingen Lars Monsen kopi, så da er vi ferdig med den saken :)

 

Ja jeg også syns det er rart at enkelte reagerer såpass på dette innlegget mitt angående søppel, enten er man generell dum eller så føler man seg truffet. Begge deler er igrunn ikke så bra :)

 

Kan være vi må innføre "lappen" for å ferdes ute i naturen, det er jo faktisk noe veldig mange ikke kan.

 

Hilsen en som neppe kommer til å gi seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen Lars Monsen kopi' date=' så da er vi ferdig med den saken :)

 

Ja jeg også syns det er rart at enkelte reagerer såpass på dette innlegget mitt angående søppel, enten er man generell dum eller så føler man seg truffet. Begge deler er igrunn ikke så bra :)

 

Kan være vi må innføre "lappen" for å ferdes ute i naturen, det er jo faktisk noe veldig mange ikke kan.

 

Hilsen en som neppe kommer til å gi seg :)[/quote']

 

Da redigerer vi innlegget.. Synes bare det er flott med menesker som kan vie så mye tid til fiske og naturen som du openbart gjør!

 

derfor Lars Monsen! Men dette blir jo fra idag slettet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Jeg er ingen kopi av noe, bare den orginale Hermansen grinebiter :) Det bør du vel ha forstått :)

 

Uansett denne trådens siste innlegg blei en höidare for dagens humør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk som ikke klarer å bære med seg søpla hjem har ingen ting i naturen å gjøre. jeg dykket en del før og dere skulle bare ha sett hvor mye dritt som ligger på bunnen av vann bortover. går i alt fra ølbokser til gamle biler. det er vel ingen som liker å gå å vasse i søppel når man er ute i naturen, men noen har desverre den innstillingen at hvis bare jeg gjør det og ingen andre ser det så har jeg en kilo mindre å bære på hjem. hvis alle hadde rydet opp etter seg så hadde det ikke vært noe søppel. er man på tur og har bål så er det som regel mye man kan brenne opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at damene i Vi menn representerer ikke gjennomsnittet på Jessheim... Heller tvert imot!

 

Hmm :-k hva er nå det motsatte av gjennomsnittet igjen...

 

RJ

 

Kom til å tenke på det jeg også i det lunsjen nærmet seg... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Ser ut som om tørrfluefiskere fra Jessheim har dårlige vaner. Flemming' date=' rydd opp i egne rekker!! laugh.png' alt=':lol:'>[/quote']

 

Flemming har fått konkuransenerver før NM og derfor gått ut for og :smt117 som en avkobling!!!! :D

 

Hoho.. laugh.png' alt=':lol:'>

 

Ikke bor jeg i Jessheim, og ikke har jeg vært på jakt etter høner der heller...

Har høne i Gjerdrum, og holder meg til den.... ;)

 

Men til saken; jeg synes det er greit at Hermansen tar opp et stort problem jeg. Forsøpling av naturen foregår over alt, både over og under vann, og det er helt greit at noen sier klart i fra at (flue)fiskere som forsøpler er uønsket langs elver og vann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bor jeg i Jessheim' date=' og ikke har jeg vært på jakt etter høner der heller...

Har høne i Gjerdrum, og holder meg til den.... ;)

 

Men til saken; jeg synes det er greit at Hermansen tar opp et stort problem jeg. Forsøpling av naturen foregår over alt, både over og under vann, og det er helt greit at noen sier klart i fra at (flue)fiskere som forsøpler er uønsket langs elver og vann!![/quote']

 

:smt067 Søppel :smt079 :D

 

Sant det du sier om søppel under vann også, ikke alltid like lett å få øye på, men det hender da titt og ofte at man finner dritt under vann også...

 

Men, søppel kan jo være "positivt" også! hehe.. var på fisketur forrige uke med Øyvind T. Vadet langt uti elva for å komme i posisjon. Det var lite vann i elva, så bunnen var grei å se, noe som er veldig greit ettersom vadeforholdene er litt vanskelig med glatte steiner og alger. Etter å ha mistet fotfeste måtte jeg ta en titt nedover for å se etter et godt sted å stå, og da fikk jeg øye på noe som blinket på ca en meters dyp. Jeg brettet opp armene og plukket opp noe som senere viste seg å være en hodelykt til rundt 700kr! Lyste som et uvær gjorde den også.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... Nå fikk jeg meg en god latter gitt!!! :D:D

Vet hvem som savner den hodelykten og det er meg!

Jeg kan fortelle deg nøyaktig hvor den lå også!

 

Var en tur i elva forrige uke. Forbannet meg på en fisk som sto akkurat utenfor kastehold. Holdt på i flere timer på den fisken. Så kom mørket, men jeg ga meg ikke!

Så, endelig tok den etter 13 knuter på fortom og like mange fluebytter!!

Jeg gjør et kraftig tilslag og den sitter...i 5 sekunder...

Når jeg innser at den er mistet blir jeg forbannet og roper noen velkjente gloser. Så snur jeg meg rundt og der ser jeg hodelykta mi flyte nedover elva...(Uten lys selvfølgelig..) :twisted: Blir ikke noe bedre av at to fiskekompiser sitter ved elvebredden og synes hele situasjonen er fryktelig komisk! :evil: :evil:

 

Så hvis du har lyst til å levere den tilbake til en ulykkelig fluefisker så tar jeg imot! Forutsett at ikke flere har mistet hodelykt på denne plassen i det siste da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...