Gå til innhold

Roy og Robban - Gjedde og Asp 2006


Roy Vinje

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder fra årets Gjedde og Asp fiske i år så langt.

 

Gjeddesesongen har vært en formidabel suksess. Ihvertfall for de som har tid til å være ute når det skjer. :roll: :D

Såvidt jeg vet så er det tatt godt over 20 gjedder på over 10 kg der vi fisker. Det må vel være grunn nok for dere som ikke har gjort dette før til å prøve. :D

 

Personlig så klarte jeg endelig å bryte 10 kilosgrensen, 10.1 kg på tørt (nesten ihvertfall) :D Fisken tok en Robert Sørvik Spesial. Det er slags Dahlberg Diver variant som fiskes i overflata. Akkurat i det flua landa og gjorde en sving da jeg fikk kontakt med den, kom beistet opp av vannet i et hjerteinfarktfrembringende (tøft ord) angrep på flua. Og det var den desidert sprekeste gjedda jeg har fått noengang. Mange utras og halespaseringer måtte til før den ga seg. Temmelig Rått! 8)

 

Aspsesongen har vært litt skuffende i år. Vi har fått en del fisk og den største på rett over 4 kilo. Men det har ikke vært så mye action i år som i fjor. Men morro er det uansett. laugh.png' alt=':lol:'> Sånnt visuellt fiske blir man bare ikke mett på.

 

Vel nok prat. Her er noen bilder av årets fangst. Neon uskarpe tatt med mobil men greit nok. :)

post-726-13949846716163_thumb.jpg

post-726-13949846716907_thumb.jpg

post-726-13949846717647_thumb.jpg

post-726-1394984671839_thumb.jpg

post-726-13949846719239_thumb.jpg

post-726-13949846719839_thumb.jpg

post-726-13949846720398_thumb.jpg

post-726-13949846720898_thumb.jpg

post-726-13949846721429_thumb.jpg

post-726-13949846722028_thumb.jpg

post-726-13949846722628_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Kanonbra :) Selv fått smaken for gjeddefiske og jakter også på så store men treffer de dessverre ikke. Men er vel litt treigere her oppe.

 

Lukter Øyeren her :) Vannet der har jo levert storgjedder av de grader i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Heisann folkens. :D

 

Har vært litt fraværende i det siste pga ferie. Må si at jeg ikke skjønner skepsisen med å vade der det befinner seg gjedder på oppunder 20 kilo. De er jo ikke akkurat over oss på næringskjeden! laugh.png' alt=':lol:'> 8)

 

Selv om jeg ser på meg selv som en ørretfisker så har jeg kommet til et punkt der andre nye ting frister vel så mye. Om ikke mer. Spesiellt Gjedde og Asp er noe jeg virkelig gleder meg til hvert år. Har nettop kommet hjem fra Hemsedal etter en ukes fiske/ferie der. Og tenninga er ikke som den engang var. :shock: Håper det snur seg, men pr dags dato er "gjørmefiske" som gjelder! laugh.png' alt=':lol:'>

 

Kom dere ut å prøv selv! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dæven, jeg har oversett denne rapporten til nå... :shock:

 

Å nei, jeg tviler på at Roy kommer til å gi opp ørretfiske... ;)

Det er vel heller sånn at når man har spesialisert seg og blitt så flink (som Roy er) i dette "gjørmefisket", så gir det nok et ekstra kick og lyst til å utvikle dette fisket enda mer...

 

Knallbra rapport Roy!! Skulle ikke du ta meg med på Asp-fiske i år..??? :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven' date=' jeg har oversett denne rapporten til nå... :shock:

 

Å nei, jeg tviler på at Roy kommer til å gi opp ørretfiske... ;)

Det er vel heller sånn at når man har spesialisert seg og blitt så flink (som Roy er) i dette "gjørmefisket", så gir det nok et ekstra kick og lyst til å utvikle dette fisket enda mer...

 

Knallbra rapport Roy!! Skulle ikke du ta meg med på Asp-fiske i år..??? :-k[/quote']

 

Hei Flemming! :)

 

Hehe du har nok rett i at jeg kanskje ikke kommer til å gi opp ørretfisket med det første. Men som sagt så frister "Gjørmefiske" vel så mye. :)

 

Det er morro og interresant for en fluefisker å bryte gamle vaner. Opplevelsen av å lykkes med det man gjør er like tilfredstillende uansett om fisken har fettfinne eller ikke. :) Ihvertfall for meg. :)

 

Jeg skulle kanskje tatt deg på Asp fiske i år, men har vel nesten ikke fått vært ute selv. Vært mye jobbing i sommer. :) Dessuten har forholdene vært langt fra optimale. laugh.png' alt=':lol:'>

 

Drar forresten til Venezuela 18 September! 8) DET er det optimale fluefiske! Forhåpentligvis da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...