Jump to content
RolvS

Elv- og bekkefiske - 2020

Recommended Posts

Jeg har vært i Finnmark ei uke, med både opp- og nedturer. Høydepunktet på turen var ikke den største fisken. Det var den største fiske med euronymfing, rett og slett. Måten man fanger fisken på betyr jo som kjent noe :27_sunglasses:

Jeg har fusket litt med euronymfing i snart to sesonger, og har jo hørt mer enn én gang at «man bare får småfisk når man euronymfer.» Men når det er mulig for meg å lirke opp en ørret på 1,2kg i klart vann med god sikt og en strøm av moderat hastighet (tenk litt raskere enn «kanalen» i Rena) har jeg slutta helt å tro på den påstanden...

Jeg har samstundes testet blogge-funksjonen på forumet. Jeg synes det er en bra måte å skrive om slike turer på. Se link under. Og det var vel reklamen! (Ikke åpenbare å finne i alle fall fra mobil, disse bloggene.)

Sendte dama og ungene med fly til Lofoten og tok med meg fiske stengene og bikkja i bilen.... Tenkte å fiske meg opp for å besøke broderen som bor der.... 

Blei mindre fisking en jeg hadde håpet på,men fikk en morgen med en moderat Danica klekking i ei elv i Trøndelag jeg har vært litt i før... Vaka en 5-6 litt mindre med en gang jeg kom ned til elva... Satt meg ned for velge ut den peneste, da det vaka rett på nedsiden av meg... Den så penere ut den begynte vake jevnt på danica'n som kom... La ut ett kort kast og mendet meg ned en 5-6 meter til og den slurpa flua på første kastet.... En pen "trønder ørret" på 1330gram.... Det var godt å komme i gang i elv.... Resten av turen blei det lite fisking... Fikk noen ørret på Lofoten,men det var mest pannefisk fulle av mark... 

• Create New...